Beantwoord

Amino Aria 610x afstandsbediening koppelen aan tv

  • 28 November 2020
  • 2 reacties
  • 3048 Bekeken

Hi, vandaag de nieuwe Amino Aria 610x binnen gekregen omdat de oude entone niet werkte met ons nieuwe glasvezel. Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om de afstandsbediening te koppelen met de tv. Het zou moeten lukken via de knopjes 1-3 en dan tv-code 2153, maar niks! En hoop andere codes ook al geprobeerd, maar ook daarmee geen succes. Iemand een idee? Dankjewel!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 December 2020, 13:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Juriankp, welkom op de Community!

We gaan er samen voor zorgen dat de afstandsbediening gekoppeld wordt aan jouw TV. Je hebt onderstaand stappenplan ongetwijfeld al doorlopen, maar probeer vooral bij Stap 2 ietwat langer te wachten. Bij de TV van mijn ouders (een Samsung QLED) duurde het ruim 30 seconden eer de TV uitgeschakeld werd, geen zorgen dus als je wat langer wacht:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

Mocht dit nog niet helpen, probeer het dan via de TV-code methode: Hoe koppel ik de AB precies?. Het gaat je lukken, dat weet ik zeker! 

Hi @Jason Thanks! Ga ik nog eens proberen. Als kwam ik er achter dat de afstandsbediening van mijn oude STB flawless werkt met dit systeem zonder iets in te hoeven stellen, dus voor zover geen problemen meer.

Reageer