Beantwoord

blokkerig TV beeld switch?

  • 28 November 2020
  • 13 reacties
  • 453 Bekeken

Goedemiddag, nu wil ik het hier eens proberen aan de telefoon kom ik helaas niet verder in een oplossing. Zij willen graag helpen maar ik kom niet verder. Wellicht dat iemand hier me kan informeren.

Mijn probleem is al twee maanden, na een uur kijken, blokken in beeld.

Het modem en de tv kastjes zijn vervangen, helaas zonder resultaat. Heb IPTV aansluiting 3 en 4 op verzoek gewisseld geen verbetering. In mijn laatste gesprek zegt men mij dat er twee apparaten in mijn netwerk zitten die de problemen veroorzaken? De eerste is mijn NAS met een vast IP en die doet alles naar wens en heeft de laatste firmware. De ander kan ik niet traceren in mijn netwerk maar ik vermoed een printer die ook gewoon normaal functioneert. Ook vast ip adres. Nu had ik een splitter van de meterkast naar de tv, ik maakte van 1 kabel zeg maar twee kabels, zodat mijn tv ook op de kabel zat om te internetten. T-Mobile heeft nu een switch gestuurd maar kon mij niet precies zeggen waarvoor ik deze moest toepassen. Echt ze doen hun best maar ik loop nu vast. Eerst zeiden ze dat KPN de glasvezel moest nakijken, tevens dus tv kastjes vernieuwd, daarna het modem. Mijn probleem met die blokken blijft. Nu is er niets meer van de KPN te lezen in de geschiedenis en heb ik twee items in mijn netwerk die storen, toevallig ook twee statische adressen. zoals gezegd 1 NAS en de ander kan ik niet terug vinden. Is iemand bekend met dit probleem of kan iemand mij helpen dit op te lossen? Heb nu de splitter weg gehaald tv draadloos en tv kastje op port 4. meer niet maar nog steeds de blokken. Nu al twee maanden aan het rommelen en ik wil het graag opgelost hebben. Is echt irritant. En iedere keer eerst 20 - 30 min. in de wacht is ook niet leuk.

Hoor graag van iemand aub.

 

Duco

 

PS op modem geen fouten in de logboeken.

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 December 2020, 05:46

Bekijk origineel

13 reacties

Deel II,

War ik boven niet genoemd heb is dat er dus nu 1 kabel naar de tv kast gaat. Dan met HDMI naar een versterker en vandaar naar de TV. Als het geluid dan begint met haperen vlogen de blokken.

Heb reeds getest met geluidsinstelling, Stereo op Prologic of Neo etc. maakt geen verschil.

Maar ook zonder deze versterker blijven de blokken…. Maar voor de volledigheid zet ik het er even bij.

Duco

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Duco Ohm,

Dit is een vervelend probleem waarvan de oorzaak vaak lastig te achterhalen is.

Welk soort modem en tv boxen heb je?

Het probleem speelt nu 2 maanden schrijf je. Valt dit toevallig samen met de overgang naar het nieuwe tv platform? Kijk je via het nieuwe tv platform, en sinds hoe lang? 

Welk soort verbinding heb je? Glasvezel of DSL? Indien DSL, heb je voldoende internetsnelheid? (Meer dan 20 mbps) Speelt het probleem ook als je maar één kastje tegelijk gebruikt?

Een netwerkswitch voegt in dit geval niets toe, dat kan juist blokken veroorzaken.

Mvg. Marcel

Goedemorgen Marcel,

Dank voor je reactie ik heb nieuw gekregen een Huawai HG659 (die hadden we ook al) en de Amino model 610x TV box. volgens mij heb ik internet via glas 1000 up en 1000 down.

Nieuwe TV platform, deze begrijp ik niet helemaal, via de TV box kijken we en we hebben er ongeveer nu een 3 maanden last van. Ja op de pc heb ik beide platforms gezien en ook bemerkt dat Edge er meer moeite mee had dan Chrome. Op dit moment hebben we maar 1 kastje aangesloten, mijn zoon gebruikt de andere af en toe en ja hij heeft ook last van de blokken. Ik begreep opok al niet waarom ik de switch kreeg. Heb inmiddels alle items in mijn netwerk gevonden. en alles doet het normaal. Heb je hier iets aan? Ben benieuwd. Duco

Reputatie 7
Badge +2

De uitrol van het nieuwe tv platform is al een aantal maanden gaande. Je kan zien of je al bent overgezet door het menu te bekijken. Ziet het eruit als onderstaand dan zit je op het nieuwe tv platform:

 

Het kan zijn dat het probleem is begonnen of verergerd sinds het nieuwe platform. Hier moet in ieder geval verder onderzoek naar worden gedaan door de technische dienst van T-mobile. (Backoffice) Wellicht kan een moderator dit in gang zetten. 

Middag Marcel,

Neen helaas zo ziet ons menu er nog niet uit.

Maar deze nieuwe ver610 reageerde al 6x sneller dan die we hiervoor hadden.

Ik lees dat er iemand hulp moet bieden, ben ik dan nu aan zet met weer bellen of gaat nu iemand van T-Mobile die meekijkt / leest dit voor ons in gang zetten? Nogmaals als jullie iets zien op mijn netwerk of wat laat het weten, ik heb eerder een heel fijn gesprek gehad met een jongeman aan de helpdesk die toen van alles op mijn netwerk zag en adviseerde dat op te pakken of te veranderen en dat heb ik gedaan zonder verder succes helaas. Maar rest mij dat we hier wel graag vanaf willen.

Dus hoe nu verder?

Hoor graag en Marcel dank voor dit.

Duco

Pakt iemand dit nu verder op?

weet jij dat Marcel?

hoor graag

Duco

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Duco Ohm, sorry voor de late reactie vanuit onze kant! 

Top dat je het probleem zo uitgebreid beschreven hebt en excuses dat ik niet op je volledige reacties in ga, dat is omdat ik het nu snel voor je wil oplossen. Ik beloof je dat ik alles gelezen heb en dit meeneem in het zoeken naar een oplossing. 

Het lijkt er trouwens ook nog op dat jouw Netgear switch niet congrueert met beide boxen en voor een obstructie zorgt. Ik mag het MAC-adres in verband met de AVG niet hierin plaatsen, maar ik via een MACvendor check ben ik erachter gekomen dat dit ook niet lekker loopt. Dat is waarschijnlijk waar eerdere collega's het over gehad hebben toen ze wezen op apparaten in het netwerk die voor problemen zorgen.

 Je hebt de switch er al eens tussenuit gehaald, probeer dat nog eens. Dan probeer ik wat te forceren aan onze kant. Je zou straks geen blokken meer moeten zien, als alles goed gaat!

Middag Jason,

ik heb nu 1 kastje hoofdzakkelijk actief. Die zit rechtstreeks op het modem. 

Ik ga straks thuis op zoek naar die netgear switch. 
zal dat later doen ben nu op het werk. 
jij zegt switch. Kan dat ook een splitter zijn?

van 1 kabel 2 maken? Die had ik idd ook naar het kastje in de woonkamer. Maar dat heeft een hele tijd gewoon goed gewerkt. Tot ergens rond de wijziging naar het nieuwe platform. Des al niet te min zal ik straks die netgear zoeken. Je hoort voor nu dank. 
duco
 

 

Avond Jason,

Binnen mijn netwerk heb ik geen netgear switch.

Ik heb een TP Link, twee Linksys switches. Aan de tv kastjes kabel een sitecom switch deze nu vervangen door jullie geleverde switch. Ja we hebben een Netgear wifi repeater, die is er nu uit.

Wil jij aub de moeite nemen om nogmaals te kijken? kunnen we misschien ergens zonder dit elkaar bereiken? kunnen wellicht verder uitsluiten met VAG goedkeuring :-)

Thanks.

Duco

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Duco Ohm, bedankt dat je het uitgezocht hebt! Je zou nu geen blokken meer in beeld moeten zien, als dit wel het geval is, dan laat ik onze TSD een handmatige aanpassing uitvoeren. 

Zou je me via privébericht van een antwoord kunnen voorzien? Dan mag ik ook het benoemde MAC-adres doorgeven zodat we alles kunnen uitsluiten. Het is een hardnekkig issue, maar we gaan hier uitkomen!

Dank je het lijkt goed te gaan. 
dank voor je hulp. Ga straks je een bericht sturen wil dat adres wel weten. 
zie jij nu nog iets op mijn netwerk. 
grt

Duco

Vanavond Ajax-Twente helaas toch een paar keer weer wat blokken. Niet zoveel als eerst maar toch wel aantal keer. Nu 65 min in de wedstrijd. 
Ben echt zo benieuwd waardoor dit komt. 
spannend. 
Duco

Beste oplossing, helemaal vanaf 0 beginnen.

Alles los van het TM modem en langzaam weer opbouwen 1 voor 1 tot het lek boven is waar het mis gaat.

 

Reageer