Beantwoord

Data verbruik tv

  • 4 May 2020
  • 1 reactie
  • 177 Bekeken

Hi,

 

Ik ben onlangs overgestapt op T-Mobile Thuis inclusief TV op de glasvezel

Nu viel mij onlangs op dat de mediaconverter/Zyxel modem behoorlijk druk waren met signaal te versturen/ontvangen .. lampjes knipperde snel.

Echter mijn internet gebruik was op dat moment beperkt tot alleen de Google Wifi pods en 2 stuks IOT aansluitingen die ook niet echt actief zijn en ingelogd op de Google pods zag ik daar ook geen verbruik lopen. 

Na wat zoeken lijkt het erop dat de TV, ook al staat deze uit, ergens in de nacht flink signaal gaat verbruiken alsof deze ook actief aanstaat op een uitzending .. wanneer ik de kabel eruit haal en de mediaconverter/Box opnieuw opstart dan is het euvel verholpen en knippert de vezel af en toe is voor wat eraan hangt actief.

In de avond weer TV gekeken .. uitgedaan .. toen is gekeken naar het modem maar die was op dat moment weer “rustig” .. maar in de ochtend staat deze weer flink te knipperen en het modem is ook warm door het verbruik .. en er is niks verder op aangesloten wat verbruik veroorzaakt .. als ik op de Zyxel inlog en kijk naar het verbruik per 15 seconden dan is ook de TV uitgang die veel verstookt terwijl de ontvanger op standby staat .. pas wanneer ik die weer loskoppel en opnieuw de mediaconverter opstart dan wordt de “hartslag” weer rustiger.

Het lijkt er dus op dat er iets in de nacht gebeurd waardoor de TV ontvanger vervolgens blijft communiceren ofzo met internet ..in mijn optiek gaat daar iets niet goed alleen ik kan niet verder in het systeem kijken wanneer het ontstaat en wat er doorheen gaat op zo'n moment.

 

Kunnen jullie dit uitzoeken?

 

Groet

Sandor

icon

Beste antwoord door Brian 6 May 2020, 16:44

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @Sandorvr, het kan zijn dat de TV Box ‘s nachts een update binnenhaalt waardoor hij inderdaad data verbruikt. Normaal gesproken is dit ongeveer eens per maand maar de afgelopen tijd hebben we wat meer onderhoud en updates gepland dan gebruikelijk. Maar geen zorgen je betaalt niet per MB. :wink:

Reageer