Beantwoord

Decoder vraag

  • 29 May 2020
  • 4 reacties
  • 431 Bekeken

Reputatie 2

Hi allemaal,

Ik zit met een raar probleem. Ik merk dat er op mijn modem veel netwerk verkeer van ongeveer 25Mb/s plaatsvind dat ik niet direct kan verklaren.

Ik merk namelijk dat het Ethernet lampje op mijn modem bijna altijd zit te knipperen, ook op momenten dat ik geen gebruik maak van het internet of TV.

Wel moet ik zeggen dat na onderzoek heb ik kunnen achterhalen wat er aan de hand lijkt: mijn decoder is altijd actief, ook als het niet aan staat. Via een programma als Wireshark heb ook kunnen achterhalen dat het constant zat te streamen naar iemand in Culemborg.

Alleen als ik de Ethernetkabel van de decoder los trek, houd het op. Later gaf ik de Amino decoder een reset en het hield (tijdelijk?) weer op. Mijn decoder zit via mijn eigen netwerk op het modem aangesloten, en zodoende heb ik het gevoel dat de decoder mijn netwerk en resources zit te kapen en daar ben ik niet van gediend.

Mijn vraag is: is dit bij jullie, of bij T-Mobile bekend en zo ja wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Met vriendelijke groet,
Expokey

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 May 2020, 12:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Graag een reactie a.u.b.

Reputatie 7
Badge +15

Je geeft aan dat de tv box via je eigen netwerk op de modem is aangesloten, als hem direct op de modem aansluit heb je het probleem dan nog?

Haal je mediaconverter en/of modem voor een aantal minuten van het stroom en voer eventueel een fabrieksreset uit door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

Ik heb dat ook al is gemerkt .. eind april ben ik overgegaan op glasvezel via TMO en toen viel mij ook wel is op dat de modem en media converter nog al druk waren terwijl ik nou niet druk aan het internetten was.

In het modem zag ik ook dat bij de TV lan er best wat verkeer was terwijl het TV kastje alleen in standby stond.

Ik heb toen die losgekoppeld .. de moden en converter opnieuw opgestart en toen was het probleem weg .. ik heb dat later nog een aantal keer gehad en ook hier de vraag bij TMO neergelegd en die hadden het erover dat er geregeld updates worden uitgevoerd op de TV ontvanger .. wat ik niet zie in gewijzigde firmware ofzo.

Ik vond het een raar verhaal maar blijkbaar ben ik niet de enige die dit is opgevallen .. lijkt mij dat TMO hier nu toch wel is wat meer in mag duiken .. de gross zal dit uberhaupt niet opvallen neem ik zo maar aan.

 

 

Reputatie 2

Beste @Waqqas, bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen gedaan wat je vroeg, de converter een rest gegeven en een directe UTP kabel aansluiten tussen de decoder en het modem, en ik zie nu geen activiteit gebeuren. Dat zegt nu nog niet veel, omdat ik in het verleden ook geen activiteit zag in de vroegere configuratie, dus met de decoder op mijn netwerk. Ik zal dit even moeten aanzien.

@Sandorvr, wat jij omschrijft klinkt inderdaad erg op wat ik ervaar. Het ophalen van firmware updates is natuurlijk goed, maar het mag geen dagen achtereen duren. En dat is bij mij, en waarschijnlijk ook bij jou, wel het geval. Het is een constante stream van ongeveer 25Mb/s.

Wat ik het meest bezwaarlijk vind is dat het netwerk, en zeker ook dat van TMO, onnodig wordt belast.

Reageer