Beantwoord

Foutmelding NW-2-4 (netflix) op de smart tv

  • 6 May 2020
  • 3 reacties
  • 3565 Bekeken

Sinds gisteren heb ik ineens geen internet meer op mijn Samsung smart-tv. Internet in de rest van het huis functioneert wel gewoon, en ik had niks veranderd aan de setup. Netflix geeft foutmelding NW-2-4? Andere applicaties, zoals de NOS-app geven “Er is een netwerkfout opgetreden”.

Herstarten van alle apparaten, modem en router helpt niet. Waar kan de oorzaak liggen?

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 6 May 2020, 18:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Crusoe73 

Alleen geen internet op de smart tv en de rest werkt wel? Is de tv bedraad aangesloten of via wifi?

Je kan misschien een andere netwerkkabel gebruiken, het wifi netwerk vergeten en weer verbinden of de netwerkinstellingen herstellen als dat mogelijk is?

Is de tv ook up to date?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Crusoe73,

Hoe is de tv verbonden met het internet?

Via een netwerkkabel of via wifi?

Indien via een kabel, zie je dan een melding in het scherm als je de kabel verwijderd en weer terugplaatst? Test de kabel eventueel met een laptop oid.

Indien via wifi, kan je opnieuw verbinden? Probeer eens met een netwerkkabel te verbinden. (Pas de netwerkinstelling op de tv dan aan naar "bedraad")

Mvg. Marcel

Donderdag is de monteur geweest om een nieuw modem te plaatsen. 

Het probleem is dat na deze installatie netflix niet werkt.  Hij geeft code nw-2-4.

Het vreemde is dat netflix nu ook niet meer werkt via WiFi op onze beide telefoons. 

Zetten we wifi uit op onze telefoons werkt netflix wel via 4g.

Zijn we bij andere thuis en zitten we op de wifi van hun,  werkt netflix wel. 

Thuis werkt netflix, zowel op beide mobiels als op onze Sony bravia smart tv niet via wifi. Mobiels dus wel met 4g.

In het topic van nw-2-5 hebben we al gekeken.  Dns staan beide goed ingevuld. 

Hoe kan dit probleem opgelost worden, zodat we weer netflix kunnen kijken.  

Voor de komst van de monteur kregen we nooit foutmelding nw-2-4.

 

 

 

Reageer