Beantwoord

Geen beeld bij History, CI en Regionale zenders

  • 14 januari 2021
  • 7 reacties
  • 229 Bekeken

Reputatie 2

Sinds twee a drie dagen heb ik geen beeld meer op de zenders History, Crime&Invenstigation (CI) en de regionale omroepen (met uitzondering van AT5). 

Bij deze zenders blijft het beeld zwart en komt er rechts bovenin de melding "Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.”

Alle overige zenders heb ik wel gewoon beeld. Dit gebeurt op beide tv ontvangers (een amino 610 en entone met hdd). Herstarten helpt ook niet.

Ik zit nog op het oude tv platform (ODF). 

Wat kan dit zijn?

icon

Beste antwoord door Jason 18 januari 2021, 14:16

Goedemiddag @johnfeijen, goed dat je het aangeeft, zo kunnen we het probleem gelijk tackelen. Sorry voor de late reactie trouwens. We proberen altijd binnen 24 tot 48 uur te reageren, maar wanneer hier een weekend overheen gaat, kan dat oplopen tot 72 tot 96 uur (maximaal). 

Afijn, op naar de oplossing! Kun je mij in een privébericht de volgende informatie toesturen, alsjeblieft?

-Postcode en huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

-De MAC-adressen van beide TV Boxen (staat achterop de box)

-De serienummers van beide TV Boxen (staat achterop de box)

-Het MAC-adres en serienummer van het modem

 

Hoi @dreuvel, gelukkig zie ik dat een collega er al mee bezig geweest is en het heeft doorgestuurd naar onze techneuten. Je zult binnen maximaal vier tot vijf dagen een oplossing aangeboden krijgen. Sorry voor het ongemak! 

Onderstaand een tweetal foto's om te verduidelijken waar je de MAC-adressen en serienummers kunt aflezen:

 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

1 van de tv boxen (de Entone met hdd) heb ik vanmorgen van de stroom gehaald en opnieuw opgestart om te kijken of dat het probleem zou verhelpen.

Na opstarten vanochtend bleef hij vrij lang stilstaan op "Systeemklok gelijkzetten” uiteindelijk wel beeld op kanalen 1 ,2 en 3 maar alle andere zenders blijven zwart. De andere tv box toont wel nog gewoon RTl4, 5, enz. 

Wanneer ik in het systeem menu of tv gids kijk  kijk geeft hij als datum Dinsdag 1 januari en de tv gids bevat verder geen informatie over programma's

Ook de klok voor op de Entone staat op 01:01.

Reputatie 2

Het probleem met de entone box was gisteravond opeens weer verholpen. Heb kastje niet hoeven herstarten ofzo. Zag ineens dat de tijd voorop het Entone kastje weer goed stond en toen deden inderdaad de zenders het ook weer.

Maar nu rest nog steeds mijn oorspronkelijke probleem, Ik heb nog steeds geen beeld op History, Crime&Investigation (CI) en alle regionale zenders (omroep Brabant, Rijnmond, etc).

Kan hier iets aan gedaan worden? Of in ieder geval een reactie :wink:

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Krijgen het ook niet opgelost. Bij de klantenservice wisten ze het ook niet. De frequenties van de zenders die het niet doen liggen dicht bij elkaar.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @johnfeijen, goed dat je het aangeeft, zo kunnen we het probleem gelijk tackelen. Sorry voor de late reactie trouwens. We proberen altijd binnen 24 tot 48 uur te reageren, maar wanneer hier een weekend overheen gaat, kan dat oplopen tot 72 tot 96 uur (maximaal). 

Afijn, op naar de oplossing! Kun je mij in een privébericht de volgende informatie toesturen, alsjeblieft?

-Postcode en huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

-De MAC-adressen van beide TV Boxen (staat achterop de box)

-De serienummers van beide TV Boxen (staat achterop de box)

-Het MAC-adres en serienummer van het modem

 

Hoi @dreuvel, gelukkig zie ik dat een collega er al mee bezig geweest is en het heeft doorgestuurd naar onze techneuten. Je zult binnen maximaal vier tot vijf dagen een oplossing aangeboden krijgen. Sorry voor het ongemak! 

Onderstaand een tweetal foto's om te verduidelijken waar je de MAC-adressen en serienummers kunt aflezen:

 

Reputatie 2

@Jason pb gestuurd

 

Reputatie 7
Badge +7

@johnfeijen Dankjewel! Je kunt binnen maximaal vier tot zes dagen een oplossing van de technische dienst verwachten. Indien het om wat voor reden dan ook nodig is, zal je gemaild worden met aanvullende vragen. Mocht een afspraak nodig zijn, dan zal er gebeld worden met een anoniem telefoonnummer.

Hoi hoi,

en ook hier sinds een goede week hetzelfde probleem.
Alle beschreven stappen in gerelateerde topics uitgevoerd maar helaas zonder succes. Probleem doet zich op beide tv-ontvangers (Amino) voor.

Ik ben niet alle zenders afgegaan maar geen beeld en melding “Error: er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het alsjeblieft later nog een keer” verschijnt sowieso bij History HD en een reeks regionale zenders. Daarnaast ook bij radiokanaal Stingray Reggae.

Reageer