Beantwoord

Geen geluid op 4K TV via de Entone Amulet 515?


Goedemorgen,

Ik heb een uitdaging, die is als volgt:

Ik heb mijn TV, Soundbar en Entone Amulet 515. Nu gebruik ik mijn Soundbar als centraal punt. Dus ik heb mijn Entone daar op aangesloten met de (meegeleverde) HDMI kabel en vervolgens de Soundbar naar de TV. Helaas krijg ik geen geluid. Ook niet als ik direct de Entone via de HDMI op de TV aansluit. Momenteel krijg ik alleen geluid als ik een optische kabel inplug van de Entone naar de Soundbar. Dit zou in principe niet hoeven lijkt mij, gezien HDMI zowel beeld als geluid moet kunnen doorzenden. En het scheelt mij weer een kabel wegwerken.

Zowel de Soundbar als de TV maken gebruik van ARC, mijn vermoeden is dus dat de Entone geen gebruik maakt van ARC. Klopt dit?

Het uitzetten van ARC van de Soundbar zoals voorgesteld in dit topic heeft niet het gewenste resultaat.
Tevens ook al andere HDMI kabels geprobeerd, zonder succes. Ook gelezen dat de volgorde waarin de apparaten worden aangezet van invloed kan zijn, maar hetzelfde resultaat.

Met vriendelijke groet,
Brandon
icon

Beste antwoord door jvdberg01 15 augustus 2017, 09:40

Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook T-Mobile thuis en na een vlekkeloze installatie kwam ik er ook achter dat ik geen geluid had via de entone box op mijn (4K) tv.
Mijn Sonos systeem wekte wel in combinatie met Apple tv maar zodra ik overschakelde naar de Entone box bleef het stil. Of ik nu via de optische kabel verbond of gewoon via de HDMI kabel en de ingebouwde boxen van de TV, het bleef verdacht stil.

Na contact gelegd te hebben met de helpdesk, blijkt dit dus een bekend probleem te zijn, want de medewerker vroeg direct, nadat ik had uitgelegd dat ik geen geluid heb, of ik een 4K TV heb.

Het probleem zit hem dus, in mijn geval, in de combinatie van de entone box en een 4K TV.
Zodra ik het '4K' gedeelte uitzette was het probleem verholpen, maar inderdaad, daar heb ik die TV niet voor gekocht.
T-Mobile is hiervan op de hoogte en ook de technische dienst weet ervan. De oplossing ligt in een update van de Entone box of zelfs een compleet nieuwe/andere settop box.

Ik hoop wel dat dit spoedig wordt opgelost.....

Jeroen

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Zelf heb ik op de volgende wijze de homecinema als volgt aangesloten, dit kan ook zo met een soundbar
1. HDMI kabel van Amino 140 naar tv (Panasonic)
2. HDMI kabel van tv HDMI-ARC naar homecinema (soundbar)
3. optischekabel van Amino naar de homecinema

Ben het met t.s. eens dat het geen optimale oplossing is, moet wel zeggen er zelden of nooit gebruik van te maken, in mijn geval moet ik eerst de homecinema aanzetten, ingang voor tv kiezen en vervolgens het geluid van de Amino bijna uitzetten zet ik het helemaal uit dan werkt het niet.
Is inmiddels al beetje gewend om 2 afstandsbedieningen te hebben, 1 Entone en 1 soundbar. Dus ik gebruik de soundbar altijd (on a side-note: moet alleen nog zorgen dat ie automatisch op TV-ingang komt te staan, USB is beetje zinloos...). Maar je reactie gecombineerd met de andere zoekresultaten lijkt dat het niet anders is. Nog even afwachten of iemand van T-Mobile wat meer technische specificaties kan verschaffen en misschien een oplossing.

In ieder geval voor je input!

Edit: *TV-ingang bij side note
Reputatie 6
Badge +5
Hey BrandonH,

Gelukkig zijn we dol op puzzeltjes! :)

Allereerst enkele open deuren intrappen. Als je de TV Box met HDMI direct aansluit op de TV:
-Staat het volume van de TV zichtbaar aan?
-Is er verder geen uitgang van de TV Box in gebruik? (Optische kabel even loshalen.)
-Kun je de audio uitgang even omschakelen (menu // Instellingen // Video en audio // Audio uitgang) naar AC3 en weer terug?
-Heb je meerdere ingangen voor HDMI op je TV? Probeer dan HDMI3 of HDMI4.
-Bij het instellingen menu van je TV, kun je 4K ondersteuning uitzetten?
-Controleer of het geluid van onze TV Box aanstaat. Reset de afstandsbediening (Setup // Mute // TV knop) en zet het volume op 70%.
-Heb je een Philips TV? Controleer of je up-to-date bent.
-Heb je een Panasonic TV, pas de HDMI instelling op de TV aan. Dit kun je doen in het menu van de TV // instellingen // HDMI automatisch instellen // Modus 1.
-Heb je toevallig meerdere TV Boxen (eentje zonder opnamefunctie)? Kun je testen met die box?

Poe, sorry, het is een hele waslijst geworden. :S

Ik hoop natuurlijk dat de oplossing hiertussen staat. Dat is veruit het snelste. Helpt het niet, laat het mij weten, dan laat ik de alarmbellen rinkelen!
Zo.... Dat 'zometeen maar even reageren' wat ik mezelf had wijs gemaakt, is ook wat uitgelopen...

Enfin: Goedemorgen Sander,

Voor het gemak heb ik bij jou opties mijn ervaringen dikgedrukt neergezet.

Daarnaast vroeg ik mij dus eigenlijk af of de settopbox wel ARC heeft, aangezien het door mij genoemde topic geadviseerd werd om de ARC van AV-receiver uit te zetten aangezien de TV de ARC-functie mogelijk niet had. In mijn geval hebben zowel de soundbar als tv (Philips tv trouwens) de ARC-functie. Daarnaast geeft mijn nVidia Shield TV wel beeld én geluid door via alleen HDMI (zonder optische kabel dus).

Nogmaals, ik heb geluid vanuit de TV Box, maar alleen in combinatie met de optische kabel. Wat in mijn optiek niet nodig zou hoeven zijn.

Daarnaast zal ik de punten die ik nog niet geprobeerd heb eens proberen en nog even terugkoppelen, zal wel pas aan het eind van de dag worden of morgen. (Dit keer echt :P)

Hopelijk ziet het er een beetje uit met mijn commentaar in je lijstje, kan helaas geen preview zien. Ideetje misschien? 😉
Reputatie 1
Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook T-Mobile thuis en na een vlekkeloze installatie kwam ik er ook achter dat ik geen geluid had via de entone box op mijn (4K) tv.
Mijn Sonos systeem wekte wel in combinatie met Apple tv maar zodra ik overschakelde naar de Entone box bleef het stil. Of ik nu via de optische kabel verbond of gewoon via de HDMI kabel en de ingebouwde boxen van de TV, het bleef verdacht stil.

Na contact gelegd te hebben met de helpdesk, blijkt dit dus een bekend probleem te zijn, want de medewerker vroeg direct, nadat ik had uitgelegd dat ik geen geluid heb, of ik een 4K TV heb.

Het probleem zit hem dus, in mijn geval, in de combinatie van de entone box en een 4K TV.
Zodra ik het '4K' gedeelte uitzette was het probleem verholpen, maar inderdaad, daar heb ik die TV niet voor gekocht.
T-Mobile is hiervan op de hoogte en ook de technische dienst weet ervan. De oplossing ligt in een update van de Entone box of zelfs een compleet nieuwe/andere settop box.

Ik hoop wel dat dit spoedig wordt opgelost.....

Jeroen
@jvdberg01

Kijk! Dat is nog eens nieuws, jammer dat het niet positief is helaas, maar toch in ieder geval meer duidelijkheid.

Dankjewel voor de reactie!

@Sander is het misschien mogelijk dat bovenstaand mogelijk een vast item wordt op het forum, zullen vast meer mensen komen die met hetzelfde probleem zitten.
Reputatie 6
Badge +5
Dat vind ik een heel goed punt! Ik zal het niet vastzetten (sticky), maar ik zal het wel gebruiken om naar te verwijzen! Eventueel kan ik de titel nog aanpassen om duidelijker te maken waar het hier om gaat. Tips?

Ik heb nog wel een vraagje. Dat 4K is inderdaad een dingetje bij ons, maar is ARC dan hetzelfde als 4K? ARC werkt zo dat het geluid van de TV ook terug naar de TV Box kan (voor extra functies) of het geluid doorgestuurd kan worden naar een receiver, zonder dat je nog een extra kabel nodig hebt. 4K heeft meer met de kwaliteit van het beeld te maken. Toch? :?
Reputatie 6
Badge +5
@jvdberg01: Bedankt voor de intervention! 😉 Schot in de roos!
Sander schreef:

Dat vind ik een heel goed punt! Ik zal het niet vastzetten (sticky), maar ik zal het wel gebruiken om naar te verwijzen! Eventueel kan ik de titel nog aanpassen om duidelijker te maken waar het hier om gaat. Tips?

Ik heb nog wel een vraagje. Dat 4K is inderdaad een dingetje bij ons, maar is ARC dan hetzelfde als 4K? ARC werkt zo dat het geluid van de TV ook terug naar de TV Box kan (voor extra functies) of het geluid doorgestuurd kan worden naar een receiver, zonder dat je nog een extra kabel nodig hebt. 4K heeft meer met de kwaliteit van het beeld te maken. Toch? :?



Voor wat betreft de titel misschien iets in de trant van 'Uitleg waarom geen geluid tussen 4K tv's en TV-box'? Is dan wel gericht als een titel voor een uitleg, zoals je ziet. Weet niet of je het wilt richten op het probleem?

Daarnaast voor het 4K en ARC. Je hebt helemaal gelijk, het is (totaal) niet uitwisselbaar. Het enige waarom ik daar specifiek naar vroeg is omdat ik op mijn TV dus de ARC eventueel niet uit zou kunnen zetten en soundbar wel. Aangezien er in de post die ik voordroeg geadviseerd werd om de ARC functie voor 1 van de apparaten uit te zetten had ik toen het vermoeden dat dus misschien de missende ARC op de TV-box mogelijk het probleem zou kunnen zijn. Ten minste, zo heb ik in ieder geval de post begrepen samen met de info die ik op de rest van het wondere internet heb gehaald (over de werking van ARC).

Ik wil je trouwens ook bedanken voor het doorpakken en het helpen van andere gebruikers!
Reputatie 6
Badge +5
Graag gedaan en bedankt voor jouw uitleg over ARC!

Ik heb de titel wat aangepast. 🙂
Bij een Samsung TV moest ik UHD op de HDMI poort waar de Entone aan zat uitschakelen. Daarna werkte het geluid weer.
Is het onderstaande al opgelost via T-Mobile?

HGr. Edgar



jvdberg01 schreef:

Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook T-Mobile thuis en na een vlekkeloze installatie kwam ik er ook achter dat ik geen geluid had via de entone box op mijn (4K) tv.
Mijn Sonos systeem wekte wel in combinatie met Apple tv maar zodra ik overschakelde naar de Entone box bleef het stil. Of ik nu via de optische kabel verbond of gewoon via de HDMI kabel en de ingebouwde boxen van de TV, het bleef verdacht stil.

Na contact gelegd te hebben met de helpdesk, blijkt dit dus een bekend probleem te zijn, want de medewerker vroeg direct, nadat ik had uitgelegd dat ik geen geluid heb, of ik een 4K TV heb.

"Het probleem zit hem dus, in mijn geval, in de combinatie van de entone box en een 4K TV.
Zodra ik het '4K' gedeelte uitzette was het probleem verholpen, maar inderdaad, daar heb ik die TV niet voor gekocht.
T-Mobile is hiervan op de hoogte en ook de technische dienst weet ervan. De oplossing ligt in een update van de Entone box of zelfs een compleet nieuwe/andere settop box.

Ik hoop wel dat dit spoedig wordt opgelost.....

Jeroen

Reputatie 6
Badge +5
Hoi edgarengel,

Mag ik je bedanken dat je dit weer onder mijn aandacht brengt! Ik was het bijna vergeten. Juist bij de nieuwe TV's wil je de volle potentie van ons TV product gebruiken en dat is momenteel niet aan de orde. Dat willen we graag aanpakken. Ik ga ons TV team aan het jasje trekken. Ik kom hier op terug. Wellicht niet deze week (vanwege de feestdagen), maar I'll be back!
Hi Sander! De beste wensen nog! Hartelijke dank voor je inspanning(en)... ik wacht met spanning af op de uitkomsten van jouw gesprek met het T-Mobile Thuis - TV-team! Enthousiaste groet, Edgar!
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Edgar,

Ik heb even gesproken met het TV team. Op dit moment bieden wij (en alle andere providers) nog geen 4K streams aan. Onze audiostream snapt zelfs helemaal niets van zo'n 4K poort op je TV. Als je onze TV Box aansluit op een 'normale' HDMI poort op je TV dan gaat het allemaal wel goed. Aangezien het geen meerwaarde (qua beeldkwaliteit) heeft om een 4K poort te gebruiken, is het advies een gewone HDMI poort te gebruiken. Voor 4K content (youtube, PS4) gebruik je natuurlijk wèl een 4K poort.

Zodra wij 4K ready zijn en de 4K streams gaan voeren dan zal uiteraard ook de audio aangepast zijn aan die nieuwe 4K poorten.

Klopt mijn aanname dat er altijd een 'gewone' HDMI poort zit op een 4K TV?
Beste Sander,

Onwijs-bedankt voor de moeite. Rustig, geduldig afwachten dus.

Op jouw vraag in te gaan: "Klopt mijn aanname dat er altijd een 'gewone' HDMI poort zit op een 4K TV?" Het volgende. Op moderne TV's kun je elke HDMI-poort afzonderlijk instellen of deze wel/niet een 4K-ondersteuning toegewezen moet krijgen.

Nogmaals bedankt Sander!
Cheers van Edgar
Reputatie 6
Badge +5
Hey Edgar, onze technische afdeling is druk bezig met een oplossing, in de tussentijd kan je de workaround gebruiken. We zijn ons er van bewust dat dit natuurlijk geen ideale oplossing is (je schaft niet voor niets een 4K TV aan) dus we ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen!
Brian schreef:

Hey Edgar, onze technische afdeling is druk bezig met een oplossing, in de tussentijd kan je de workaround gebruiken. We zijn ons er van bewust dat dit natuurlijk geen ideale oplossing is (je schaft niet voor niets een 4K TV aan) dus we ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen!



Is dit probleem inmiddels al opgelost? Of is het af te raden om klant te worden van T-Mobile Thuis als je een Phillips 4K TV hebt?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi bastiaan1992,

Welkom op onze Community! Uiteraard is het zeker wèl aan te raden om klant te worden. Wij hebben namelijk het scherpste TV beeld van alle providers in Nederland. 🙂

Voor 4K geldt dat er nog geen enkele provider om is naar de nieuwe streams. Ik kan je vertellen dat wij in de voorlinie zitten en staan te popelen voor de nieuwe standaard. Nee, er is geen data beschikbaar, maar reken maar dat we het hier op de Community zullen melden. Kortom, hier zit je goed. 😉
Sander schreef:

Hoi bastiaan1992,

Welkom op onze Community! Uiteraard is het zeker wèl aan te raden om klant te worden. Wij hebben namelijk het scherpste TV beeld van alle providers in Nederland. 🙂

Voor 4K geldt dat er nog geen enkele provider om is naar de nieuwe streams. Ik kan je vertellen dat wij in de voorlinie zitten en staan te popelen voor de nieuwe standaard. Nee, er is geen data beschikbaar, maar reken maar dat we het hier op de Community zullen melden. Kortom, hier zit je goed. ;)



Hallo Sander,

Ik bedoel of het probleem met het geluid op 4K televisies is opgelost?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Bastiaan1992, we hebben dit al eerder aangekaart bij de leverancier en ik heb navraag voor je gedaan of hier al meer over bekend is. De verwachting is dat het niet op korte termijn gaat gebeuren maar ik kom er (hopelijk volgende week) nog bij je op terug!
Reputatie 2
Hi,

Inmiddels weer drie maanden verder. Is dit al opgelost?
M.
Reputatie 6
Badge +5
Hi martva, dit is voor de Entone 515 nog niet verholpen. De workaround blijft voorlopig dus van kracht! De nieuwe Aria 610 biedt wel 4K ondersteuning maar deze heeft geen opnamefunctie.
Hi Brian,

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Kan ik mijn Entone omruilen voor de Aria 610?

Groeten,

JJ
Reputatie 5
Badge +3
Hoi JJtH,

Ik wil je hier graag mee helpen. Heb je een andere HDMI-poort geprobeerd? We zullen dit namelijk via een andere weg moeten oplossen voor nu. Ik heb het nog extra dubbel voor je nagekeken en de Aria 610 gaat het probleem met het geluid niet oplossen 😞. Kun je me laten weten welke stappen je reeds hebt ondernomen? Dan help ik je hier graag mee verder.

Reageer