Beantwoord

Geen geluid wel beeld op 4K TV via de Entone T-Mobile Tmobile

  • 16 February 2018
  • 4 reacties
  • 2184 Bekeken

We hebben een kat in een zak gekocht!
We hebben al 4 dagen een all-in abonnement ( TV-internet) van T-Mobile. Ons TV-geluid werkt al 4 dagen niet, want het schijnt dat het tv abonnement van T-Mobile niet werkt op een 4K TV! Tot onze grote verbazing, kan het geluidsprobleem niet worden opgelost worden door Tmobile! We komen er nu achter, dat de tv abonnement van T-Mobile niet geschikt is voor de nieuwste TV. We willen het abonnement opzeggen, maar dit kan niet kosteloos. We moeten dan een jaar lang het abonnement blijven door betalen. Belachelijk, dat je voor iets moet betalen die niet eens goed functioneert! Graag hiervoor een passende oplossing!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 17 February 2018, 12:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
als je de hdmi input aanpast naar full hd moet het opgelost zijn. soms kan jet ook nog crc zijn dan moet je even een andere hdmi poort gebruiken.
Bedankt voor de tip! Echter, dit hadden we ook al geprobeerd maar tevergeefs. Het is ook van de zote, dat je zoveel moeite moet doen om een werkend geluid te krijgen! Voor de rest werkt ons camera systeem, apple tv en surround systeem allemaal met geluid. Met uitzondering van het kastje van T-Mobile! Aangezien het probleem niet opgelost kan worden door T-Mobile , willen we nu kosteloos het abonnement opzeggen en terugkeren naar Ziggo!
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Brenda,

Op mijn Samsung UE50KU6000W 4k werkt het prima. In de meeste gevallen is het wel op te lossen, je moet alleen even goed zoeken in de instellingen. Het komt niet alleen bij T-Mobile voor dat de audio niet werkt. wellicht dat je even contact kan opnemen met de winkel waar je de tv heb gekocht.

Dit zijn de tips die ik heb gegoogled
Je moet de instelling per HDMI aansluiting aanpassen en de Ultra HD uitschakelen.
Kijk ook even in de instellingen van je tv of je HDCP kan uitschakelen.
Als dat niet werkt probeer dan ook eens even of Dolby Digital in:uitschakelen op de digicorder enig effect heeft.
Hallo Breda076Ben,

Ik was al klant bij Vodafone thuis en heb derhalve mogelijk al een wat oudere Entone TV box.

Heb sinds kort een 4K TV. Alles werkt perfect, totdat ik gebruik wil maken van de HDR10, 10-bit color (1024x1024x1024 = 1,073,741,824 kleuren in totaal) omgeving in plaats van de 8-bit ( 256x256x256 colors, or 16,777,216 kleuren in totaal) omgeving.

Ik heb dan wel beeld en geen geluid. Alle andere randapparatuur heeft hier geen last van.
Bij de instellingen van deze functie en andere informatie die ik hierover heb gevonden ligt het eraan, dat de hardware van de TV box de instelling niet ondersteund.

Dit zou een bekend issue moeten zijn. Ben benieuwd wat T-mobile hier voor als oplossing gaat aanbieden, anders dan iedere keer de instelling aan te passen als je gebruik wilt maken van je TV box.

Misschien heeft deze instelling ook bij jou effect.

Reageer