Beantwoord

(geen) Plannen voor Android TV

  • 2 February 2021
  • 7 reacties
  • 292 Bekeken

Hi T-Mobile,

Zijn er nog steeds geen plannen voor een Android TV App?

Inmiddels is het aanbod van TV’s met Android TV behoorlijk groot en zijn er ook verschillende losse android TV boxjes verkrijgbaar voor een schappelijk bedrag. Waarom dan alleen support voor een appleTV? AppleTV is relatief duur en ik ben nog nooit een tv tegengekomen met een geïntegreerde AppleTV.

Binnenkort stap ik over van Ziggo naar  T-mobile, en over het algemeen kijk ik hier behoorlijk naar uit, maar het wegvallen van de android-TV app is toch wel een gemis, die van Ziggo is best aardig…

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 February 2021, 14:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @KarelA, welkom op de Community!

Het is (nog) niet beschikbaar en er ligt ook nog geen plan klaar om dit wel beschikbaar te maken. Ik weet dat het een flauw antwoord is, maar op dit moment kan ik je geen positief nieuws brengen ten opzichte van Android TV bij T-Mobile Thuis. Wat ik echter wel kan doen, is jouw verzoek toevoegen aan ons Wensen & Suggesties topic: Wensen & Suggesties. Ik zie dat het beschikbaar maken van TV Anywhere voor alle Androidversies er wel al tussenstaat, maar deze goede toevoeging nog niet. 

Thanks voor je feedback en ik hoop je later in het jaar te kunnen voorzien van een ander antwoord! 😉

Reputatie 4

@Jason voeg dan ook gelijk het verzoek toe om de M3U URL beschikbaar te stellen. Dan kan men eigen apparatuur gebruiken en ook bv Android TV. Dit lijkt me een snellere weg dan dat jullie een app ontwikkelen (als die er al komt). BV de app Tivimate is hier speciaal voor bedoeld

En dan is TMT ook gelijk de eerste in Nederland die gebruik eigen apparatuur toelaat, is dat ook niet wat de EU binnenkort wil?

Reputatie 4

@Jason voeg dan ook gelijk het verzoek toe om de M3U URL beschikbaar te stellen. Dan kan men eigen apparatuur gebruiken en ook bv Android TV. Dit lijkt me een snellere weg dan dat jullie een app ontwikkelen (als die er al komt). BV de app Tivimate is hier speciaal voor bedoeld

En dan is TMT ook gelijk de eerste in Nederland die gebruik eigen apparatuur toelaat, is dat ook niet wat de EU binnenkort wil?

Als je de webversie in Safari bekijkt, krijg je de M3U URL te zien. Klik rechts en als je dan ‘Save as’ kiest, kun je het M3U bestand gewoon opslaan. Dat is vast een bug, want in Chrome op dezelfde computer werkt het niet.

Reputatie 7
Badge +6

Als je de webversie in Safari bekijkt, krijg je de M3U URL te zien. Klik rechts en als je dan ‘Save as’ kiest, kun je het M3U bestand gewoon opslaan. Dat is vast een bug, want in Chrome op dezelfde computer werkt het niet.

@wmuys Dit werkt alleen voor NPO-zenders en nog wat minder bekeken kanalen. De meeste zijn gecodeerd (met Widevine) en kun je dus niet in een externe speler bekijken. Als je Kodi op Android TV kunt gebruiken, is dit misschien wel een optie: https://dut-iptv.github.io/.

Reputatie 4

@wmuys @TMTV bedankt, ik ga eens testen

@KarelA een begrijpelijke wens die k ook zelf graag vervuld zou zien worden door T-Mobile. Het lichtpuntje: als je de tv anywhere app streamt naar je tv is het beeld mooier dan de ziggo go app op je tv is mijn ervaring.

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik me nog uit het verleden kan herinneren bij de vorige uitvoering van de tv Anywhere app dat ik deze wel eens voor de gein via een Android emulator heb geinstalleerd op de laptop dat was in de tijd dat er nog geen app was voor Windows en er maar een paar zenders (28?) in de app aanwezig waren.

Nu weet ik niet, omdat ik geen smart tv heb of je ook een Android emulator op een smart tv kunt zetten, is maar een idee.

Reageer