Beantwoord

Geen tv meer sinds gisteravond

  • 29 October 2020
  • 8 reacties
  • 581 Bekeken

Sinds gisteravond rond 8 uur heb ik geen tv meer. 

Als ik het tv kastje van de stroom afhaal en opnieuw opstart, blijft die steken op Netwerk starten.

Ook geprobeerd, het modem opnieuw opstarten, tv kastje resetten, maar de melding blijft dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

 

Wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat ik weer tv kan kijken?

 

icon

Beste antwoord door geesje100 30 October 2020, 11:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Ook deze al van de stroom gehaald: minimaal 10 seconden

 

Ik heb er geen media converter tussen.

Misschien nog handig om te vermelden dat ik nu twee weken klant ben, dus volgens mij zit ik op het nieuwe platform.

Reputatie 7
Badge +15

@geesje100

Het gaat om DSL?

Zorg dat de tv box rechtstreeks op de modem is aangesloten.

Kijk ook eens of het gaat na de tv box van het stroom halen en internetkabel verwijderen, start de modem opnieuw op en daarna de tv box zonder internetkabel opstarten. Sluit de internetkabel aan als de melding verschijnt geen netwerkverbinding gevonden.

En internet werkt wel naar behoren?

Het gaat hier inderdaad om DSL. Glasvezel via T-mobile wordt bij mij helaas niet aangeboden.

Internet en telefonie werken naar behoren. Het is alleen de televisie die het nu niet doet na het bijna 2 weken prima gedaan te hebben.

Normaal gesproken heb ik het aangesloten via een powerline adapter, omdat ik geen kabels vanaf de meterkast naar de tv wil laten lopen. Het direct aansluiten van het kastje op het modem geeft hetzelfde resultaat. De precieze melding is “Kan geen verbinding maken met de DHCP server”.

@T-Mobile Nog steeds geen tv. Als je contact opneemt via de live chat krijg je het standaard riedeltje. TV box van stroom af, modem van stroom. Als je zegt dat je dat reeds meerdere malen geprobeerd hebt, wordt je uit de live chat gegooid. Dat vind ik een zeer goede service:thinking:

 

Edit: net toch maar weer een poging gewaagd. Nu geholpen door wel een vriendelijke medewerker. Ze gaan een monteur langs sturen.

@T-Mobile Nog steeds geen tv. Als je contact opneemt via de live chat krijg je het standaard riedeltje. TV box van stroom af, modem van stroom. Als je zegt dat je dat reeds meerdere malen geprobeerd hebt, wordt je uit de live chat gegooid. Dat vind ik een zeer goede service:thinking:

 

Edit: net toch maar weer een poging gewaagd. Nu geholpen door wel een vriendelijke medewerker. Ze gaan een monteur langs sturen.

 

Helaas de link is voor een installatieafspraak. Daar heb ik niks aan, want alles ligt er en heeft gewerkt. Ik ga er niet aan beginnen om de gevraagde gegevens onjuist in te vullen. Ik heb even verder gekeken en de 1e mogelijkheid dat ze kunnen komen is 11 november en dat vind ik geen stijl. Dus T-mobile. Ik wil uiterlijk morgen een goede oplossing.

Reputatie 3

Wat je dan wel kan doen, is via internet TV kijken:

T-mobiletv.NL

Update: Na de hele nacht de stekkers van zowel het modem als de tv eruit gehad te hebben, is de tv aansluiting weer goed.

Reageer