Beantwoord

Geen TV meer (was Analoog)

  • 9 December 2020
  • 9 reacties
  • 371 Bekeken

Heb een kastje van T-mobile, alleen deze had ik nog nooit aangesloten op mijn TV.

Ik heb nog een analoge TV. Het analogen signaal is sinds 8 dec. niet meer beschikbaar.

Heb contact hierover gehad met T-mobile op 4 december.

Helaas konden we toen het probleem niet oplossen. Heb inmiddels een HDMI-kabel gevonden.

Evt. moest ik een kastje bij Bol.com bestellen maar hij kon me niet garanderen dat het dan wel goed zou gaan. Hij zou dit intern voorleggen bij T-mobile en nog contact met mij opnemen, of een afspraak met een monteur maken.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 December 2020, 14:22

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Alleen een analoge ingang. Dat is nog nooit ondersteund op IPtv van T-Mobile. Je hebt waarschijnlijk tot 8 december gewoon zonder abonnement het Ziggo signaal bekeken. Die sloten dit namelijk niet per abonee af. Maar zijn nu gestopt met analoog. 

T-Mobile stelt als voorwaarde op interactieve tv te gebruiken dat jouw tv HDMI of Scart ondersteund. Als dat laatste ook niet het geval is, dan heb je wel een hele oude tv en die is dan aan vervanging toe.

Het is wel mogelijk om een Scart aansluiting in mijn TV te plaatsen alleen geen HDMI.

Zou het dan toch mogelijk zijn om met een tussen kastje het HDMI signaal om te zetten naar een Scart signaal?

 

Zo ja, welk kastje moet ik dan precies bestellen?

 

Reputatie 7
Badge +1

Als u het kastje van T-Mobile heb en ook een tv abonnement van T-Mobile kunt u het kastje middels een mini-din kabel aansluiten op de tv, deze is eventueel aan te vragen bij T-Mobile of bij een goede tv zaak te koop.

https://www.onlinekabelshop.nl/scart-av-kabel-voor-sega-mega-drive-genesis-en-master-system-1-8-meter?gclid=CjwKCAiAiML-BRAAEiwAuWVggqwQuQGLODFVGXwMAmpBQ9hvbRrt3f3KWQpYqU8bKM-uRj3PWSQPchoCwDIQAvD_BwE

Volgens mij dit type

Achterzijde T-Mobile kastje

 

Zoals U kunt zien op de afbeelding hierboven, past de stekker die U aanbeveelt niet in mijn T-Mobile kastje.

Ik heb een stekker die past in de ronde uitgang van dit kastje (daar zijn de plaatsen van de pinnetjes net iets anders) met aan de andere zijde een Scart uitgang.

Deze had ik aangesloten op mijn TV maar hierdoor kregen we geen signaal op mijn TV.

De medewerker zou dit verder gaan uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +2

De mini-din naar scartkabel moet T-mobile gewoon kunnen opsturen, de meeste monteurs zullen ze ook nog wel hebben, al worden ze niet vaak meer toegepast. De nieuwere tv boxen hebben geen mini-din aansluiting meer.

Mvg. Marcel

Is het mogelijk om een monteur langs te sturen om te kijken of we het probleem op kunnen lossen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @leendeja, het is niet mogelijk om een monteur op pad te sturen voor het brengen van een mini-din naar SCART-kabel. Wat echter wel mogelijk is, is het bestellen van zo'n kabel. Ik heb de kabel meteen voor je besteld.

Je kunt de mini-din straks aansluiten zodat je alsnog via ons platform TV kunt kijken. Mocht je hulp kunnen gebruiken bij het aansluiten, laat het dan gerust weten. We zitten altijd voor je klaar! 😄

P.s. de kabel wordt binnen maximaal vier tot zeven werkdagen geleverd.

Reageer