Beantwoord

Geluid valt weg bij Samsung televisie

  • 3 juni 2019
  • 9 reacties
  • 269 Bekeken

  • is Prince of Content
  • 49 reacties
Goedendag

Sinds enkele maanden valt het ons op dat het geluid op de Samsung televisie Regelmatig wegvalt voor tussen de 1 en 5 seconden ongeveer.
De box heb ik al gereset,modem gerest en van de stroom gehaald en een andere HDMI poort op de tv geprobeerd, dit helpt niet
Graag zouden wij die opgelost zien want het is erg storend
icon

Beste antwoord door Sander 12 juni 2019, 12:48

Hoi @staub!

Dat is een tijd geleden! Welkom terug op de Community. :)

Ik begrijp dat sinds kort het geluid van de TV Box te wensen overlaat, terwijl dit voorheen zonder problemen was. Het beeld hapert niet als het geluid stottert? Ik zou graag een fabrieksreset willen uitvoeren, maar dan ben je ook je bestaande opnames kwijt. Vind je dat oké? Kun je mij ook vertellen hoe vaak het geluid wegvalt? De laatste check gaat over de TV. Als je bijvoorbeeld netflix of youtube kijkt, valt het geluid dan ook weg? Of kun je testen met de TV Box op een andere TV om te controleren of het geluid daar ook wegvalt? Op die manier kunnen we uitsluiten of het van de TV Box of de TV komt.

Hoe dan ook, ik hoor graag! Dan kunnen we het snel herstellen!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik zie dat je alles geprobeerd hebt, alleen zie ik niet of je al een andere HDMI kabel geprobeerd hebt?
Ook heb ik inderdaad al een nieuwe HDMI kabel aangesloten wat zonder resultaat was. Het wegvallen van geluid is erg hinderlijk en hoop dat het snel wordt opgelost.
Reputatie 6
Badge +4
Goedemorgen @staub,

Dat is inderdaad erg hinderlijk. Niet fijn kijken zo en dat moet natuurlijk opgelost worden. Naast de goede vraag van Glassertje, heb ik ook enkele vragen om te kijken waar het probleem precies zit:

  • Welke decoder heb je?
  • Hoe heb je de reset uitgevoerd?
  • Heeft de TV de laatste firmware update?
Hoor graag van je.
Ik heb de utp kabel uit de decoder gehaald, stroom eraf gezet, modem spanningsloos gemaakt voor minstens 5 minuten.
daarna modem weer Opspanning gezet totdat er een melding op de tv kwam over de ethernetkabel / utp dineren gedaan en gewacht op beeld.

decoder is een amulst 515B
Reputatie 6
Badge +4
Heb je ook naar de firmware van de TV gekeken? Soms zijn dit issues, die te verhelpen zijn met zo'n update. Bovendien veiliger als je TV met internet verbonden is.

Welk type TV is het? Dan kijk ik mee of ik iets kan vinden.
Hebben firmware van de Samsung f8000 ook al gedaan.
lijkt erop dat er hier in huis niets meer te verhelpen is qua privé apparatuur en dat het dus of in het modem / decoder moet zitten..
Reputatie 6
Badge +4
Check. Dank je voor het nakijken. Ik zal in de tussentijd nog op onderzoek gaan of ik meer kan vinden over die serie icm TV decoders.

Op een fabrieksreset door webcare na kan ik zo niets bedenken wat we nog kunnen doen. Ze lezen mee, dus reageren vanzelf. Meestal binnen 24 tot 48 uur.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @staub!

Dat is een tijd geleden! Welkom terug op de Community. :)

Ik begrijp dat sinds kort het geluid van de TV Box te wensen overlaat, terwijl dit voorheen zonder problemen was. Het beeld hapert niet als het geluid stottert? Ik zou graag een fabrieksreset willen uitvoeren, maar dan ben je ook je bestaande opnames kwijt. Vind je dat oké? Kun je mij ook vertellen hoe vaak het geluid wegvalt? De laatste check gaat over de TV. Als je bijvoorbeeld netflix of youtube kijkt, valt het geluid dan ook weg? Of kun je testen met de TV Box op een andere TV om te controleren of het geluid daar ook wegvalt? Op die manier kunnen we uitsluiten of het van de TV Box of de TV komt.

Hoe dan ook, ik hoor graag! Dan kunnen we het snel herstellen!
Geluid valt weg bij televisie kijken via de decoder (live en opnames), bij Videoland, Netflix en tv kijken via internet geen probleem ed nog geen problemen gehad. Ik heb naar 1 tv en kan dus niet testen op andere televisie.harde fabriek reest mag van mij, alleen ben ik dan de WiFi versterker (welke ik via jullie heb) gegevens / instellingen ook kwijt?

Reageer