Beantwoord

Herhaaldelijk bevriezen van TV Box met recorder

  • 23 October 2018
  • 8 reacties
  • 428 Bekeken

Recent (september) modem verwisseld voor modem met recorder.
Dit modem reageert tamelijk traag op AB en loopt vaak vast zodat het opnieuw opgestart moet worden.
AB moet erg goed gemikt worden, iets wat bij het vorige modem niet zo was.
AB is toen nieuw bijgeleverd en heeft de nieuwe batterijen die inclusief waren.
Modem neemt wel op.
Wat is er aan de hand??
icon

Beste antwoord door Sterre 25 October 2018, 15:52

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hi Janne 1,

Ik help je graag verder. Je spreekt over een modem met recorder, maar klopt het dat je jouw TV Box bedoelt? Je meldt dat je hem opnieuw opgestart hebt, hoe heb je dat gedaan? Probeer dit eens via een reset. Helpt dit niet, dan doe ik graag een fabrieksreset van jouw TV Box, want het klinkt alsof deze een oppepper nodig heeft. Dit kan alleen ik doen, dus ik hoor graag van je wanneer ik de fabrieksreset mag uitvoeren. Let op: hierdoor wist de Box al jouw opgenomen programma's. Zorg dus dat je eerst de programma's hebt gekeken die je opgenomen hebt!
Hallo Sterre,

Het is inderdaad de TV box met recorder.
Ik heb toentertijd alleen de voeding eruit gehaald.
Inmiddels heb ik de reset gedaan met ook verwijderen van de internet stekker.
We zullen eens even afwachten hoe stabiel het geheel geworden is.
In ieder geval tot zover alweer bedankt.
Reputatie 7
Hi Janne,

Heeft de reset zonder de UTP-kabel geholpen? Ik hoop het wel! Mocht het nog niet gelukt zijn, of je hebt hulp nodig met de fabrieksreset, laat me dat dan gerust weten. Ik help je graag!
Hallo Sterre,

Het leek geholpen te hebben, leek wel gevoeliger maar moest gisteravond weer herhaald worden.Bij het wisselen van zender ging het beeld (weer)op zwart, geluid bleef wel. Geen reactie op AB, ook niet uit te zetten via AB.
Reputatie 7
Hi Janne, jammer om te horen dat het nog niet helemaal verholpen is. Wat het beeld betreft, zijn de TV Boxen allebei rechtstreeks op de modem aangesloten? Zou je eens willen proberen om de TV Boxen van poort te wisselen op de (dus 3 naar 4 en andersom) om te kijken of dit verschil maakt? Als dit geen verschil maakt dan kan je daarna ook de internetkabels omwisselen van de TV Box als dit mogelijk is. Hiermee kunnen we testen of niet toevallig de modem of de kabels de oorzaak zijn. Ik hoor wat het resultaat is!
Hallo Brian,

Ze zijn beide rechtstreeks aangesloten. Moest gisteren idd weer resetten.
Heb nu de kabels/poorten gewisseld. Even afwachten dus. Zal daarna de kabels wisselen als het weer misgaat. Hou je op de hoogte!!
Gisteravond weer een vastgelopen beeld. Wel beeld en geluid maar via AB geen enkele reactie.
Power flip weer uitgevoerd, is onderhand gewoonte aan `t worden.
Heb nu een andere kabel van modem naar TV box aangesloten.
Het kan niet aan de TV box of de AB liggen??? TV gids e.d. reageert ook erg langzaam.
Allebei fenomenen die er voorheen niet waren.
Reputatie 7
Hoi Janne,

Ik probeerde wat tests uit te voeren om jouw TV Box te onderzoeken, maar klopt het dat deze niet aangesloten stond?

Ik wil inderdaad gaan kijken of er iets mis is in de TV Box zelf gaat. Kun je mij in een privébericht het MAC-adres en het serienummer van de TV Box sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!

Reageer