Beantwoord

IPTV, ethernet en TV box vraag

  • 24 September 2020
  • 5 reacties
  • 672 Bekeken

Hallo,

Mijn TV box (entone) in de woonkamer is aangesloten op de LAN4 IPTV poort van de Draytek 2132. Als ik deze aansluit op poort 1 en 2 werkt de TV box niet (kan server niet vinden). Vreemd genoeg werkt de entone TV box in de slaapkamer wel gewoon en die zit op LAN1 (gewoon internet). Hoe kan dit ?

Wat ik wil bereiken is dat ik de TV box in de woonkamer kan aansluiten op een normale LAN poort, zodat ik met een switch ook de PS4 kan aansluiten met UTP. Extra kabel trekken is niet mogelijk en WiFi ontvangst op die plek is slecht.

Volgens mij zit er geen normaal internet signaal op LAN3 en LAN4 bij Draytek toch ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 September 2020, 21:15

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@guidojp71

Normaal zit er bij een Draytek geen IPTV signaal op poort 1 en 2 en geen internet op 3 en 4.

Waarom je tv box op poort 1 werkt is niet helemaal duidelijk, normaal werkt hij dan niet.

Misschien is een UTP optimizer (max 100MB) wat voor je om 2 signalen over 1 kabel te krijgen.

https://www.allekabels.nl/utp-kabel/7390/2298185/utp-splitter.html

 

Dat is voor mij inderdaad het raadsel, hoe kan het dat de etone boven wel werkt op een gewone ethernet poort @T-Mobile en beneden niet ?

Reputatie 7
Badge +3

@guidojp71 

Wat er waarschijnlijk aan de hand is, zou kunnen liggen in het feit dat de ene box de ‘nieuwe’ IPTV software draait, maar de andere niet.

Kijk eens of er verschillen zitten tussen de softwareversies op beide boxen, want recent in een topic iemand die dus ook iets gelijkwaardigs had.

Bij de ‘nieuwe’ IPTV krijg je namelijk het signaal gewoon nog maar via 1 VLAN 300, dus niet meer via een apparte VLAN 640. Met grote waarschijnlijkheid zit hem daar het verschil.

Ik heb voor mijn beurt gesproken, ik heb al zeker 9 maanden in de slaapkamer geen televisie gekeken. Bij het nu opstarten van de Entone krijg ik nu dezelfde melding als beneden (kan de server niet bereiken). Dit terwijl de Entone op niet van poort (op de router) is veranderd. Klaarblijkelijk is er iets veranderd in de software van de entone of het signaal van T-mobile.

Wat is het verschil tussen VLAN 300 en VLAN 640 ?

Reputatie 7
Badge +4

@guidojp71 VLAN300 is internet en VLAN640 is iptv. De draytek kan dit signaal niet combineren. de Huawei word geupdate zodat dit werkt. en in geval van het zyxel modem werkt dit standaard 

De kamai 610x kan in sommige gevallen wel werken op internet met het nieuwe iptv platvorm in combinatie met glasvezel. of dit voor jou het geval is durf ik niet te zeggen.

Reageer