Beantwoord

kijk en luistergeld

  • 21 June 2021
  • 3 reacties
  • 571 Bekeken

ik heb helaas tijdelijk twee TV abonnementen lopen, bij T-Mobile en Ziggo. Dit komt omdat T-Mobile de verhuizing van Ziggo naar T-Mobile toch niet op zich nam terwijl dit wel was toegezegd (zelfs schriftelijk) en ik vergeten was dat we tot eind juli 2021 aan Ziggo vastzaten doordat we vorig jaar gebruik hadden gemaakt van een aanbieding. We zitten bij Ziggo sinds augustus 2017.

Betaal ik nu ook twee keer kijk en luistergeld?

icon

Beste antwoord door eric 21 June 2021, 12:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Kijk en luistergeld werd vroeger door de overheid geheven. Providers brengen dat niet in rekening.

Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit belastingopbrengsten betaald. Ter compensatie van deze afschaffing werd het tarief van de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1.

brengen providers wel wat anders in rekening voor derden (het Rijk, provincie of gemeenten)?

Reputatie 7
Badge +1

Alleen de BTW welke in het abonnement is verrekend moet de provider afstaan aan de overheid (belastingdienst) en als je het nog verder wil doortrekken ook de premies en sociale verzekeringen van het personeel, welke je als klant indirect betaald.

Dus ja een gedeelte van jou abonnement gaat naar de overheid.

Reageer