Beantwoord

Logitech Harmony instellen voor radio

  • 12 May 2020
  • 4 reacties
  • 530 Bekeken

Ik heb sinds gisteren TV en internet via T-mobile. Ik gebruik al een tijd een Logitech Harmony, en dus heb ik deze opnieuw ingesteld voor gebruik met T-mobile. Ik loop alleen een probleem aan als ik Radio Luisteren wil toevoegen aan mijn Harmony.

Hiervoor zat ik bij Tele 2. Hier was kanaal 1 gewoon Nederland 1, en kanaal 9001 Radio 1, enz. Hierdoor kon je makkelijk naar een radiozender zappen als je tv aan het kijken was. Bij T-Mobile moet je eerst op de tv/radio knop drukken op te switchen van tv naar radio. Ik krijg deze instelling op mijn Logitech niet voor elkaar.

 

Ik gebruik dus de T-mobile box, i.c.m. een Samsung TV en een Samsung soundbar. Ik heb het als volgt ingesteld in mijn Logitech afstandsbediening:

TV Samsung: Ingang HDMI1

T-mobile: HIermee wordt muziek afgespeeld; Ingang: radio

Soundbar Samsung: Hiermee wordt het volume geregeld; Ingang: D.IN

 

Naar mijn idee moeten deze instellingen goed zijn, maar het werkt niet. Als ik de activiteit Radio Luisteren selecteer gaat hij nu automatisch naar tv. Als ik dan alsnog de ingang radio selecteer dan komt er een digitaal toetsenbord in beeld, maar kan ik niet naar de radiozenders.

Wie heeft er ook een Logitech Harmony, en is het wel gelukt om radio hierop in te stellen. Of ben ik nu alsnog genoodzaakt om 2 afstandsbedieningen te gebruiken?

icon

Beste antwoord door stefan.1997 12 May 2020, 20:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@bibivb80 

Ik las in een ander topic over een favorieten lijst aanmaken misschien dat dat wat is?

https://support.myharmony.com/nl-us/adding-favorite-channels-and-favorite-channel-icons

Nee, helaas niet. De favorieten instellen lukt wel.

Reputatie 6
Badge

In principe kun je de groene knop op je afstandsbediening gewoon gebruiken om naar de radio te switchen. De groene knop op de T-Mobile afstandsbediening is namelijk bedoeld om te switchen tussen Tv en radio. Je zou kunnen proberen om die knop te kopiëren naar je Logitech afstandsbediening. 

Ja, dat zou ik graag willen, maar ik kom er niet achter hoe ik die knop op mn Logitech kan instellen.

Reageer