Beantwoord

Moet interactieve TV op LAN poort 4?

  • 5 January 2019
  • 3 reacties
  • 574 Bekeken

Reputatie 2
Ik wil mijn modem in de meterkast plaatsen en dan de internet verbinding via het electriciteitsnet laten lopen, zodat ik geen kabels hoef te trekken. Maar, dan gaat zowel internet als het TV signaal via dat netwerk. De handleiding zegt echter dat de TV tuner op poort 4 moet. Ik kan geen 2 verbindingen over het electriciteitsnet laten lopen. Daarom is mijn vraag, kunnen "gewoon" internet en TV ook samen op bijvoorbeeld LAN poort 1? Of moeten die echt per se op een aparte poort van het modem?
Liefst zou ik zelfs nog een tweede tuner aansluiten, deze zou volgens de handleiding op poort 3 moeten, maar het is echt niet te doen om van boven een UTP kabel naar beneden naar de meterkast te trekken.

Ik hoop dat het gewoon mogelijk is om alles gewoon op LAN poort 1 aan te sluiten, anders wordt het toch weer Ziggo ben ik bang.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 5 January 2019, 23:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hallo @mjepson,

Nee het is helaas niet mogelijk op de manier die jij wil.
De beste manier is om hem bekabeld aan te sluiten. vaak is dit mogelijk door de telefoonlijn of coax kabel te vervangen voor een utp kabel. en anders kan je proberen om nog een set powerline adapters te gebruiken in een aparte groep.
Reputatie 7
Hey @mjepson,

Zoals @Hidden.nld al aangeeft, is die optie jammer genoeg niet haalbaar. Bekabeld is dit geen enkel probleem en ook hetgeen dat ik je kan adviseren.
Reputatie 2
Dan moet ik even wachten tot ik de sleutel heb en goed kan bekijken of het trekken van een UTP kabel naar de TV een beetje te doen is. Bedankt voor de reacties!

Reageer