Beantwoord

Nieuwe klant, kan je ook opnemen met T-mobile thuis?

  • 10 februari 2020
  • 16 reacties
  • 1473 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik ben aan het rondkijken bij T-mobile en heb een vraag over TV. Als ik het bestelproces doorloop dan zie ik dat je kan pauzeren en kan terugkijken, maar er word nergens de vraag gesteld of ik wil opnemen?
Ik neem aan dat er een andere box is als je op wil kunnen nemen? Zo ja hoe maak ik dat kenbaar bij het bestellen?

Groeten

Erik

icon

Beste antwoord door stefan.1997 10 februari 2020, 20:17

@mexflex Welkom op het forum,

Het is op dit moment niet mogelijk om een Tv box met opnamen functie te bestellen als nieuwe klant. Dit omdat T-Mobile bezig is met het ontwikkelen van een nieuw Tv platform. Met dit Nieuwe platform komt de mogelijkheid om op te nemen in de cloud beschikbaar. Hierdoor kun je op elke box opnemen. 
 

T-Mobile heeft nog maar een beperkt aantal boxen met Harddiskrecorders beschikbaar en er komen geen nieuwe bij. Ook het nieuwe platform laat lang op zich wachten. Je kunt na het aanvragen en aansluiten mogelijk om een box met opnamen functie vragen als deze nog beschikbaar zijn. 
 

Het is dus even behoorlijk behelpen voor nieuwe klanten die graag willen kunnen opnemen. 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +3

@mexflex Welkom op het forum,

Het is op dit moment niet mogelijk om een Tv box met opnamen functie te bestellen als nieuwe klant. Dit omdat T-Mobile bezig is met het ontwikkelen van een nieuw Tv platform. Met dit Nieuwe platform komt de mogelijkheid om op te nemen in de cloud beschikbaar. Hierdoor kun je op elke box opnemen. 
 

T-Mobile heeft nog maar een beperkt aantal boxen met Harddiskrecorders beschikbaar en er komen geen nieuwe bij. Ook het nieuwe platform laat lang op zich wachten. Je kunt na het aanvragen en aansluiten mogelijk om een box met opnamen functie vragen als deze nog beschikbaar zijn. 
 

Het is dus even behoorlijk behelpen voor nieuwe klanten die graag willen kunnen opnemen. 

Reputatie 7
Badge +5

Aanvullend op @stefan.1997; De verwachting is dat het nieuwe TV platform medio Q1 live zal gaan. Dit is geen garantie. Momenteel wordt het platform al getest door een beperkte groep klanten. 

Meestal lukt het om een box met opname aan te vragen. Moderators op dit forum kunnen je hierbij helpen. De aanvraag kan pas als de dienst is aangesloten. Als de box er is, dan heb je die binnen enkele dagen alsnog in huis.

@mexflex Welkom op het forum,

Het is op dit moment niet mogelijk om een Tv box met opnamen functie te bestellen als nieuwe klant. Dit omdat T-Mobile bezig is met het ontwikkelen van een nieuw Tv platform. Met dit Nieuwe platform komt de mogelijkheid om op te nemen in de cloud beschikbaar. Hierdoor kun je op elke box opnemen. 
 

T-Mobile heeft nog maar een beperkt aantal boxen met Harddiskrecorders beschikbaar en er komen geen nieuwe bij. Ook het nieuwe platform laat lang op zich wachten. Je kunt na het aanvragen en aansluiten mogelijk om een box met opnamen functie vragen als deze nog beschikbaar zijn. 
 

Het is dus even behoorlijk behelpen voor nieuwe klanten die graag willen kunnen opnemen. 

 

Serieus?? Das toch wel erg slecht dan en echt een reden voor mij om nog even niet over te stappen op T-mobile totdat dit nieuwe platform dan vrijgegeven is.

Aanvullend op @stefan.1997; De verwachting is dat het nieuwe TV platform medio Q1 live zal gaan. Dit is geen garantie. Momenteel wordt het platform al getest door een beperkte groep klanten. 

Meestal lukt het om een box met opname aan te vragen. Moderators op dit forum kunnen je hierbij helpen. De aanvraag kan pas als de dienst is aangesloten. Als de box er is, dan heb je die binnen enkele dagen alsnog in huis.



Als dat nieuwe platform live gaat dan kan je dus met de TV box welke je dan in je bezit hebt gaan opnemen in de cloud? Is dat dan ook zo als je decoder met harddisk hebt of moet je die dan weer omruilen?

Reputatie 5
Badge +3

Dat klopt. Je kunt dan opnemen met elke tv box. Het kost waarschijnlijk wel €5 p/m extra. Als je een box met HDD hebt kun je die gewoon blijven gebruiken alleen wordt de HDD niet meer gebruikt. 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @mexflex,

Stefan heeft helemaal gelijk, je hoeft je TV Box dan niet om te ruilen voor de opnamefunctie. Binnenkort lees je veel meer over het nieuwe TV-platform. :wink:

Hey @mexflex,

Stefan heeft helemaal gelijk, je hoeft je TV Box dan niet om te ruilen voor de opnamefunctie. Binnenkort lees je veel meer over het nieuwe TV-platform. :wink:

Dank je wel. ik blijf het scherp volgen en wacht nog even met mijn bestelling totdat er meer duidelijk is hierover. 

Reputatie 6
Badge +5

@mexflex Tof dat je het blijft volgen! Succes met de keuze en als we in de tussentijd iets voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar. :smiley: 

Is er nu -een maand later- al meer bekend over opnemen?

Opnemen is in ons huishouden redelijk essentieel…

Ik zou het niet willen missen, maar ik zoek voor thuisinternet en 2 mobiele abbo's een nieuwe provider.

Is T-Mobile iets?

Is er nu -een maand later- al meer bekend over opnemen?

Opnemen is in ons huishouden redelijk essentieel…

Ik zou het niet willen missen, maar ik zoek voor thuisinternet en 2 mobiele abbo's een nieuwe provider.

Is T-Mobile iets?

Het nieuwe platform is uitgesteld, niemand weet wanneer het komt. 

Reputatie 5
Badge +2

Q1 loopt bijna ten einde maar door de huidige situatie zal de introductie m.i. uitgesteld worden, ook met de problemen welke ontstonden met het updaten van tv boxen onlangs wat bij T-Mobile veel hoofdbrekens heeft gekost.

Een provider zal terecht alles op alles zetten om een blamage te voorkomen al is het alleen maar om een slechte naam te voorkomen, laten ze eerst maar alles goed uit testen zelf heb ik niet zo veel vertrouwen in de groep welke nu testen, lees nergens namen van in mijn ogen bekende en deskundige forum leden.

Reputatie 1

Q1 loopt bijna ten einde maar door de huidige situatie zal de introductie m.i. uitgesteld worden, ook met de problemen welke ontstonden met het updaten van tv boxen onlangs wat bij T-Mobile veel hoofdbrekens heeft gekost.

Een provider zal terecht alles op alles zetten om een blamage te voorkomen al is het alleen maar om een slechte naam te voorkomen, laten ze eerst maar alles goed uit testen zelf heb ik niet zo veel vertrouwen in de groep welke nu testen, lees nergens namen van in mijn ogen bekende en deskundige forum leden.

Inmiddels zitten we alweer pakweg een maand in Q2 en nog steeds niets gehoord van opnemen in de cloud. Volgens mij is T-Mobile nu al zowat een jaar bezig om dit te realiseren, lang genoeg om het woord "blamage" te kunnen toepassen. Heb mezelf als ervaren ict'er en t-map tester een aantal maanden geleden als vrijwilliger aangeboden, maar daar niets meer van gehoord. Mijn huidige contract bij T-Mobile loopt nog tot augustus 2020, mocht 't vóór die tijd niet lukken om het cloud gebeuren aan de praat te krijgen ga ik overstappen naar een partij bij wie dit wél goed geregeld is. Nummerweergave was ook al zo'n hoofdpijn dossier.🤭

 

Reputatie 5
Badge +2

Naar mijn idee  zit het probleem met die “testers” in het volgende; bij een dergelijke test word er via een soort van random systeem een bepaald aantal testers uitgenodigd laten we zeggen voor het gemak 100 van die 100 zijn er misschien 5 welke ter zake kundig zijn (ict’er) van de rest zijn er een paar die nog wel in staat zijn om de de box aan te sluiten.

Maar van de 100 zijn er zeker 85 die zelfs nog niet in staat zijn de meest primaire aansluitingen te verrichten zoals aansluiten van tv box op de router van provider of tv te activeren enz. als de providers beter hun forums zouden na plozen zie je daar altijd wel een aantal deskundige klanten bij staan.

Reputatie 1

Toen ik vorig jaar in augustus overstapte van Ziggo naar T-Mobile is mij verteld dat het eind vorig jaar toch wel geregeld zou zijn. En dat geloofde ik toen, wist ik veel.😝

Inmiddels weet ik dus helaas beter, maar goed nog pakweg 4 maanden en dan kan ik weer overstappen.

En dán ga ik wel beter opletten!

Reputatie 5
Badge +2

Hoe wel ik persoonlijk niet echt een fan van KPN ben hebben zij op dit gebied hun zaakjes wel heel wat beter voor elkaar, daar ben ik heel eerlijk in.

Ik heb gewoon tv opgezegd en abonnementen op NLZIET, Netflix en Amazon Prime genomen. In totaal kost dat ongeveer hetzelfde per maand, maar zoveel betere gebruikerservaring... 

NLZIET heb je geen opnemen meer nodig, bijna alles is geruime tijd terug te kijken, en veel zelfs zonder reclame. Eigenlijk zouden Ziggo, T-Mobile en KPN minimaal datzelfde moeten aanbieden, maar dat doen ze helaas niet.

Het enige minpuntje is dat kijken via NLZIET op zich best goede HD streams zijn, maar de NPO zenders zijn net een tikkeltje minder dan rechtstreeks via T-Mobile.

Ik hoop nog steeds dat de nieuwe cloud tv propositie van T-Mobile het beste van 2 werelden gaat combineren, maar ik heb daar niet vol vertrouwen in.

 

 

 

Reageer