Beantwoord

Nieuwe LG TV gekocht maar nu geen tv zenders meer

  • 27 April 2021
  • 4 reacties
  • 407 Bekeken

Ik heb een nieuwe tv gekocht van het merk LG (Nanocell AIThinq). Met het aansluiten deed zich het eerste probleem aan. Ik kon de gebruikersovereenkomst niet tekenen omdat er een serverfout was. Via een omweg (hotspot van de Android telefoon) heb ik die wel kunnen tekenen en kan ik wel gebruik maken van de apps zoals Netflix, Prime. Echter nu kan ik geen tv kijken nog. De juiste hdmi poort is geselecteerd maar het beeld blijft zwart. Wat kan ik doen?

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 28 April 2021, 17:22

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Je eigen oplossing via de hotspot heeft waarschijnlijk effect omdat het eerder en wellicht nog steeds nog wel eens niet goed gaat omdat de TV/router niet de juiste datum/tijd verkrijgt.
Het op de TV handmatig instellen van een DNS adres naar OpenDNS (208.67.222.22) of die van Google (8.8.8.8) gaat vast helpen.


Hoe wil je TV kijken?

De TV zal bij het opstarten beginnen met het proberen weer te geven van, de inmiddels wat achterhaalde manier, ingestelde zenders. Deze kunnen dan via de coax (kabel) aansluiting worden gevonden of via een paar andere manieren. Deze zul je dan wel eerst moeten instellen.

In jouw geval wil je inderdaad de juiste hdmi bron kiezen en dat zou gewoon moeten werken.
Uitgaande dat je een TV kastje via de hdmi hebt aangesloten, kijk dan even of je de juiste poort kiest, alles goed is aangesloten en dat het kastje aanstaat. 
Omdat dit eigenlijk niet verkeerd kan gaan zou ik eventueel alles nog een keer nalopen en eventueel de kabels losmaken en opnieuw insteken.

Bij het gebruik van een versterker of soundbar moet je daar ook rekening mee houden.
In je LG tv zul je bijvoorbeeld bij het gebruik van dat spul de doorvoer op ‘passthrough’ zetten om het geluid ook daadwerkelijk op surround te krijgen.

Reputatie 7

Hi @Pvmeegen, top dat jij hiervoor aan de bel trekt! Wat fijn om te lezen hoe @agentx jou al super verder op weg heeft geholpen. Ik help jou ook graag verder. Zodra jij de juiste HDMI ingang hebt gecheckt en toch nog steeds zwart beeld ervaart, dan wil ik jou vragen om de volgende stappen uit te voeren. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk krijg jij na deze handelingen goed beeld. Laat jij het weten of dit dé oplossing voor jou was? Ik duim voor je dat dit werkt! 💪

Bedankt beide voor jullie antwoord. Ik heb inmiddels zenders gelukkig.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pvmeegen, mooi dat alles weer werkt! Wat bleek de oplossing te zijn? 

Als je die graag zou willen delen, kunnen toekomstige meelezers er ook van profiteren. Thanks alvast voor je antwoord en veel kijkplezier toegewenst! 😄

Reageer