Beantwoord

RTL Television in HD


Hallo,

Tot een aantal dagen terug zat ik RTL Television in HD te kijken. Gisteravond televisie aangezet en naar RTL Television gezapt, geen HD. modem opnieuw opgestart etc…. geen HD.

Hoe kan het dat de ene keer wel HD is en de andere keer niet?

zou fijn zijn om RTL Television, 3Sat en Arte in HD te ontvangen. Kwalitatief hoogstaande zenders (3Sat en Arte)

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 29 May 2020, 09:56

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @hscholte,

Dat is inderdaad vreemd. Het is wel belangrijk te weten van welk netwerk je gebruik maakt. Heb je DSL of glasvezel? Indien glasvezel; heb je ODF (1Gbps internet beschikbaar op jouw adres), WBA (100Mbps/500Mbps beschikbaar) of ben je tester van het nieuwe TV platform?
 

Ik maak gebruik van ADSL. Geen glasvezel

Reputatie 7
Badge +4

Dank je voor jouw antwoord @hscholte. Wat zie je qua logo en naam in de zenderlijst / guide staan? RTL TELEVISION of RTL TELEVISION HD?

@Hans-Juriën Zou jij hier naar kunnen kijken? Lijkt mij niet juist dat zenders weer naar SD terug gaan.

Hallo,

 

in de tv guide zie ik RTL Television staan.

Op het scherm zie ik qua logo RTL Television

Reputatie 7

Hi @hscholte, gaat om een specifiek programma? Het komt nog wel eens sporadisch voor dat een serie niet in HD beschikbaar is, in dat geval zal dan inderdaad de SD versie uitgezonden worden. :slight_smile:  

Reputatie 7
Badge

@hscholte 

Wij hebben RTL Television op DSL aansluitingen nooit in HD geleverd. In onze zenderlijst is ook te zien dat deze zender niet in HD wordt geleverd:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?

Reputatie 7
Badge +1

T-Mobile zou RTL Duitsland wel in HD kunnen leveren als ze dat zouden willen, net als diverse collega providers maakt ook T-Mobile gebruik van de diensten van KPN wholesale , en RTL television word door KPN in HD geleverd, dus het kan wel.

Zou heel fijn zijn als dat zo kon zijn. Met t-mobile thuis is niets mis

Reputatie 7
Badge +4

Met dat soort zenders blijft TM nog wat achter lopen qua HD. Hier hebben ZIGGO en KPN toch echt een inhaalslag gemaakt. :)

dienstverlening van ziggo en kpn is waardeloos. doe mij t-mobile

Reputatie 7
Badge +1

Wat T-mobile in deze niet moet vergeten en zeker in gedachte moet houden dat er in normale omstandigheden een aanzienlijk deel van de klanten RTL Duitsland gebruiken om naar de formule 1 te kijken, ondanks de (te) vele reclame onderbrekingen tijdens de race.

Klopt. Ik kijk formule 1 op RTL television.  Hopen nu dat ze lezen dat de Zendersin hd door gegeven moeten worden

Reputatie 7
Badge +4

Dat nemen ze zeker mee. Heb eerder al eens uiteen gezet wat er op WBA (en ZIGGO) in HD is, maar bij TMT WBA en DSL niet. Inmiddels zijn er uit die lijst een rits zenders geüpgraded. ODF is een ander verhaal, want daar hebben ze zelf controle en waren zenders eerder in HD dan op WBA.

Misschien toch wachten op het nieuwe tv platform?

Reputatie 6

@hscholte we nemen jouw feedback zeker mee, bedankt daarvoor!

Reageer