Beantwoord

Server connection complete


Hi,

Sinds vorige week hebben wij T-Mobile Thuis, het internet (glasvezel) werkt maar de TV blijft hangen op het "Server connection complete" scherm van Entone.

Ik heb al eens gewisseld van lan 3 en lan 4 maar dat heeft geen effect. Wat kan ik nog meer doen?
icon

Beste antwoord door David 8 juli 2017, 16:50

Hey Mehk,

Zou je deze stappen eens kunnen proberen:
1. Koppel de UTP (netwerkkabel) en stroomkabel los van de STB.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de STB weer in.
4. Wanneer de STB de melding geeft: Ethernet not detected, Please connect ethernet cable sluit je de UTP weer aan.

Hopelijk werkt dit! Keep us posted! 🙂

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Mehk,

Zou je deze stappen eens kunnen proberen:
1. Koppel de UTP (netwerkkabel) en stroomkabel los van de STB.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de STB weer in.
4. Wanneer de STB de melding geeft: Ethernet not detected, Please connect ethernet cable sluit je de UTP weer aan.

Hopelijk werkt dit! Keep us posted! 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Mehk,

Naast de tip van David, zie ik in dit topic over foutmeldingen het volgende:

Cannot download arg file || Server Connection Completed || Failed to retrieve IP address from DHCP server

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:
Haal de TV Box van de stroom.
Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
Sluit de TV Box weer aan.



Helpt dat?

PS. Mehk, er is iets misgegaan bij de registratie van jouw account (onze schuld, excuus!). Kun je opnieuw een account aanmaken met dezelfde gegevens?
Ik kon ook geen reactie achterlaten met het forum account vandaar dat ik op David reageerde d.m.v. het hartje. Dit was inderdaad de oplossing.

De stappen die jij aangeeft Sander, had ik ook gevonden op het forum maar dat was de oplossing in dit geval niet. In mijn eerste bericht geef ik ook aan dat ik al eens gewisseld was van port 3 en 4. Ik weet dat port 1 en 2 niet werken voor internet. Maar wellicht hebben andere er iets aan :)

Dank voor jullie hulp
Reputatie 6
Badge +5
Graag gedaan! Jij bedankt voor de snelle terugkoppeling. Zelfs na twee keer registreren.;)

Fijn dat je nu goed werkende TV hebt. Tot ziens op het forum? 😃

Reageer