Beantwoord

Slechter beeld TV na omzetting

  • 19 August 2020
  • 23 reacties
  • 1728 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Vandaag ben ik omgezet naar de nieuwe T-Mobile TV. Snel bewegend beeld zoals bij een voetbalwedstrijd (in het journaal op NPO1)  is nu duidelijk slechter dan voorheen, het schokt wat. Volgens mijn TV is het beeld nu 60p (1080). Het kan bijna niet missen dat dit komt omdat de beelden nu omgezet worden naar 60p terwijl de bron 50i is. Het DVB-T2 signaal op dezelfde TV heeft hier geen last van.

Svp dit zo snel mogelijk corrigeren want dit is niet om aan te zien. Ontvanger: Amino 610X

icon

Beste antwoord door Brian 19 November 2020, 13:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

23 reacties

Reputatie 1

Helaas gisteren hetzelfde ervaren. Tijdens de voetbalwedstrijd zijn de lijnen blokkerig wanneer de camera beweegt. Het spel is niet te volgen. Wordt er wat aan gedaan?

 

Reputatie 7

Hi @johanm @deeveej , bedankt voor de meldingen. We hebben hier inderdaad meer signalen over ontvangen en gaan er mee aan de slag!

Het slechte beeld is nog niet opgelost, wanneer verwachten jullie dit opgelost te hebben? Kunnen jullie mij in de tussentijd terugzetten op het oude tv platform?

Reputatie 7
Badge +1

Als ik het me goed herinner heeft het zelfde issue ook gespeeld na een update van het oude platform omstreeks oktober/november 2019 na de update was het ook 1080P/60Hz en hadden veel klanten ook problemen.

Wat in deze van belang is of de tv zelf ook 1080P/60Hz kan verwerken, zelf heb ik een Panasonic FHD led tv en toen gekeken in het menu en daarin stonden een hele rij opties en ook 1080I/50Hz 1080P/50Hz enz.  ook kan ik de tv instellen dat het ingangskanaal de resolutie van het aangesloten device automatisch overneemt m.a.w. staat de settopbox op 1080P/60Hz dan neemt mijn tv dit automatisch over.

Ja, de tv kan 1080p 60hz aan, dat is het probleem niet. RecenteLG OLED tv. Zoals ik al schreef kan het haast niet missen dat dit schokkerige effect bij bewegende beelden komt omdat de bron 50i is en t-mobile dit omzet naar 60p. Er moeten dan deels frames gedupliceerd worden omdat 60 niet een veelvoud is van 50 en dan krijg je dit effect. 

Dus vraag aan t-mobile is wanneer dit opgelost wordt en verzoek om mij zolang dit nog niet opgelost is mij terug te zetten op het oude tv platform.

Reputatie 7
Badge +1

Vreemd toen vorig jaar de box tijdelijk op 1080P/60Hz stond ingesteld had ik totaal geen last van de problemen die hier door diverse klanten word aangegeven, vond het beeld toen zelfs beter dan op 1080i/50Hz

Reputatie 7

Hi @johanm Het issue is bekend en er wordt aan gewerkt maar een software update is niet binnen en dag geschreven. Een fix moet dan ook nog getest worden voordat we deze uit kunnen rollen dus hier gaat wat tijd overheen. Excuses voor het ongemak!

 

Sinds afgelopen woensdag overstap gemaakt  van KPN naar T Mobile.

 

Kwaliteit van het beeld is duidelijk minder als bij KPN

Beeld loopt niet vloeiend en is  niet echt scherp.

Die zelfde avond krijg de box een update

Build 14.8.73.2  naar 14.8.83.5

Na deze update ging het zappen sneller en beeld kwaliteit sterk verbetert. Tevens zagen de menu er anders uit.

 

Gisteren had de box zich weer gedowngrade naar 14.8.73.2 en zijn we weer bij het oude. Wazig en schokkende beeld.

 

 

 

Reputatie 7

Hi @DMM0202 Allereerst welkom bij T-Mobile! Dit zal de update zijn naar ons nieuwe TV platform, T-Mobile TV. Wat vreemd dat de Tv Box weer een rollback heeft gedaan. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit er nog een router of switch tussen? Ik zag volgens mij in een ander topic een reactie van je voorbij komen over een eigen modem? Je kan het beste de TV Box even rechtstreeks op de modem aansluiten om de update binnen te halen en zodra alles weer werkt kan je hem weer aansluiten zoals hij was. Daarna zou het zonder problemen moeten werken!

Vandaag monteur gehad, heeft zelf gezien met het t-mobile modem dat het box had gedown grade naar 14.8.73.2 , ook heeft hij gezien dat de nieuwe firmware 14.8.83 build 5 aanwezig was en niet werd gedownload.

 

Nog sterker de box heeft zich vanmiddag wederom een versie lager gedowngrade 14.8.69

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @DMM0202 Hmm dat lijkt mij inderdaad niet helemaal de bedoeling! Ik zie dat de monteur eigenlijk kwam voor een probleem met de verbinding en de TV Box niet heeft vervangen, klopt dat? Ik zou graag een fabrieksreset van de TV Box op afstand proberen om dit te kijken of dit het probleem verhelpt. Laat het nog even weten dan voer ik de reset graag voor je uit!

Reputatie 4

Wij hebben sinds deze week ook internet en tv van T-Mobile. 
Hiervoor hadden we KPN en ook wij hebben de indruk dat de beeldkwaliteit van T-Mobile minder is vergeleken met KPN. 
In eerdere meldingen hierboven worden software versies weergegeven. 
Ik heb even gekeken bij ons in de decoders, wij hebben software versie 14.8.73.2.

Als ik het goed begrijp is er inmiddels een verbeterde versie, hoe kan ik die update forceren?

Beide decoders zitten nu via switches op de modem, is het dan een kwestie van de decoder rechtstreeks aansluiten op de modem?

Of dient de update gepushed te worden middels een fabrieksreset op afstand?

Ik verneem het graag

Reputatie 4

Ik heb inmiddels geprobeerd de software versie te updaten, maar dat lukt niet, ook niet na reset fabrieksinstellingen (met pinnetje achterop de decoder)

Ik krijg onderstaande te zien , maar uiteindelijk wordt dan de 14.8.73 versie geïnstalleerd.  Ik heb het geprobeerd met de decoder op de switch, maar ook met de decoder direct op de modem aangesloten, met hetzelfde resultaat. Ik heb inmiddels al even gebeld met de klantenservice, die kunnen me niet verder helpen.

Iemand nog een tip over hoe de software versie te kunnen updaten naar 14.8.83 versie? (Of hoger)

We zitten pas een paar dagen bij T-Mobile dus dan ook al ‘automatisch’ op het nieuwe TV platform?

 

Reputatie 4

Ik heb het voorlopig opgelost door de tv app m’n Apple TV’s, werkt een stuk beter dan de decoders.

 

Reputatie 7

Hi @Dennis25 , 

Goed dat je het bij mij aankaart! Ik wil kijken of een fabrieksreset het probleem gaat oplossen. De TV Box gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen waardoor deze automatisch de laatste update moet binnenhalen. Je doet deze als volgt: 

Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Laat je weten of het is gelukt? We zijn benieuwd! 

Reputatie 4

Goedemiddag Boris, 

Dat had ik inderdaad al geprobeerd. 
Na een seconde of 20 begon de box te restten  en in 1e instantie lijkt het goed te gaan want dan heeft de box aan nieuwe software te downloaden. 
Daarna krijg ik onderstaande te zien. 
Ik heb het geprobeerd met de box aangesloten via een switch, maar ook direct op de modem aangesloten. 
Die nieuwe software lijkt wel klaar te staan maar wordt niet geïnstalleerd. 
 

 

Reputatie 4

En als ik daarna kijk in het menu van de box zie ik de 14.8.73 versie staan en niet de 14.8.83 versie. 
Ik heb het geprobeerd op beide tv boxen met hetzelfde resultaat. 
Grt Dennis

Reputatie 7

Hi @Dennis25 ,

Dat is enigszins vreemd te noemen. Nu heb ik geprobeerd om te verbinden met de TV Box vanaf onze kant, maar lijkt dit niet te lukken. Wellicht dat het komt omdat er een switch tussenzit. Misschien een mega open deur, maar heb je al een andere LAN-poort geprobeerd? Ik zie dat je gebruik maakt van het Zyxel modem. Je kan dan in principe elk van de vier poorten gebruiken om dit te testen.

Ook lees ik terug dat er inmiddels een onderzoek is gestart door de technische dienst. Mocht het nodig zijn, dan is een swap wellicht de oplossing. 

Zal je bovenstaande nog voor me controleren? Mijn dank is groot! 

Reputatie 4

Goedenavond @Brian 

Ikn heb het geprobeerd direct op de modem met een losse kabel op iedere LAN poort,, maar dat heeft niet mogen baten, krijg steeds hetzelfde zoals op de eerdere foto te zien is.

Momenteel maken we inderdaad gebruik van Zyxel modem, als alles straks goed werkt wil ik het gaan proberen met een Unifi USG, maar dat is letterlijk een ander hoofdstuk.

Mocht er een swap gedaan worden voor beide boxen, is de firmware dan al op de juiste versie?

Reputatie 4

Goedemiddag @Boris 

Ik heb het geprobeerd direct op de modem met een losse kabel op iedere LAN poort,, maar dat heeft niet mogen baten, krijg steeds hetzelfde zoals op de eerdere foto te zien is.

Heb het inmiddels ook geprobeerd met beide boxjes, beide zonder succes.

Momenteel zit alles op LAN 3 van de Xyxel modem. Ik hoop dat er op korte termijn een oplossing voorhanden is, ik las in je vorige bericht dat er ook een ticket loopt bij de technische dienst maar tot zover heb ik daar nog niets van vernomen.

Op deze manier is het niet fijn TV kijken voor ons, met name het voetbal ziet er uit als een of andere illegale stream.

Reputatie 4

Vandaag een bericht gehad per mail dat m’n aangemaakte ticket opgelost was. Blijkt dat er alleen gemeten is hoe de kwaliteit van de streams waren. De firmware is nog steeds niet te updaten, ik begin me nu toch zo langzaam aan af te vragen of we de goed keuze hebben gemaakt door over te stappen van KPN naar T-Mobile, ik ga ervan uit dat de problemen met de firmware binnenkort opgelost zijn en dat mijn tv boxen voorzien kunnen worden van de juiste versie van de firmware..

Goedenavond, 

Sinds kort overgestapt van ziggo naar Tmobile thuis.

Helaas is voetbal kijken niet te doen. Wat een stroperige bedoeling. 

Laatste tv update gedaan, meerdere hdmi kabels geprobeerd. Tvbox is rechtstreeks aangesloten. Maar helaas waardeloos nog.

Wat valt er nog te proberen? 

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor jullie feedback! Er zijn 2 lopende verzameltopics rondom T-Mobile TV en TV Anywhere hier en hier te vinden. Dit topic gesloten om de feedback centraal te houden.