Beantwoord

Stilstaand TV beeld

  • 18 March 2021
  • 3 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Wij hebben last van stilstaand beeld van een seconde of 2 en dan gaat het weer door maar na nog geen 5 seconden herhaalt zich dat. Dit komt voor bij alle zenders.

Dit komt alleen voor als er op een ander apparaat (voornamelijk op computer(s)) en telefoons blijkbaar veel bandbreedte wordt gevraagd. Bij het aanzetten van een pc worden er diverse programma's opgestart (oa bv de virusscanner) die het één en ander bijwerken waardoor dus veel bandbreedte wordt gebruikt, daarna komt het uiteraard voor dat er voor andere programma's ook veel bandbreedte word gevraagd. Als er dus veel bandbreedte wordt gevraagd hebben we dus last van haperende tv beeld. Als ik het goed heb dan maakt het niet uit in welke lan poort de apparatuur is aangesloten. De 2 tv boxen zijn rechtstreeks op het modem aangesloten.

Onze vorige internetaanbieder hadden we een lagere snelheid (ADSL) dan nu (glasvezel 50/50) en daar hadden we nooit last van haperend/stilstaand beeld, ook niet als we het internet volledig belastte met een pc, wel als we bv netflix zouden kijken wat logisch is en om het probleem hier duidelijk te schetsen. Bij de vorige aanbieder ‘claimde’ de tv als het ware de benodigde bandbreedte maar dat lijkt hier niet te gebeuren. 

Wat is hier aan te doen zodat we geen haperende beelden meer hebben?

icon

Beste antwoord door Lisa 19 March 2021, 13:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @deesvlees, dankjewel voor de uitgebreide toelichting! Ik kan je alvast melden dat bij Fiber de bandbreedte nooit een probleem is. Hier zou het dus niet aan moeten liggen! Het klopt als een bus dat het in het Zyxel modem niet uitmaakt in welke LAN-poort de apparatuur is aangesloten. Ik heb gelijk jullie verbinding gecheckt en de TV kwaliteit ziet er verder perfect uit. Daarom wil ik je vragen om de volgende stappen uit te voeren:

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box .
  2. Haal het modem (en evt. de mediaconverter) 10 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart, steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de internetkabel weer aan.

Ook wil ik je vragen of jij elke LAN-poort zou willen proberen, dan kunnen wij dit ook uitsluiten. Kan jij daarnaast de twee TV Boxen fysiek met elkaar wisselen? Dus dat je de TV Box die nu op de ene TV staat aangesloten, omwisselt naar de TV die nu staat aangesloten met de andere TV Box.

Ik hoor graag van je of de bovenstaande stappen het probleem hebben verholpen! 😊

Reputatie 2

Bedankt Lisa voor je bericht. Wij hebben eerder al het modem regelmatig opnieuw opgestart en ook de tv-box, dit gaf helaas geen enkele verbetering. Jouw stappenplan zag er toch wel anders uit en wij hebben alles stap voor stap uitgevoerd tot en met stap 4 en …… :thumbsup::ok_hand: het is opgelost!

Het probleem hadden we overigens bij beiden tv-boxen.

We hebben het internet ‘zwaar’ belast om de tv goed te testen op haperingen maar hij heeft de test prima doorstaan.

Nogmaals dank!!

Reputatie 7
Badge +16

@deesvlees Super dat Lisa’s oplossing geholpen heeft, fijn dat alles weer naar behoren werkt! 😄

Mocht je ooit nog eens op een probleem stuiten, neem dan weer contact met ons op. We helpen en denken supergraag mee op de Community. 

Geniet van jouw abonnement en stay safe!

Reageer