Beantwoord

T-Mobile thuis tv

  • 5 May 2021
  • 5 reacties
  • 177 Bekeken

Sinds 26 april over gegaan van KPN naar T-Mobile thuis tv

Een aantal dingen, die mij opvallen, waarvan soms ook al melding is gemaakt :

De beeldtransparantie is niet in te stellen, hierdoor heeft de tekst in de gids weinig contrast - er komt beeld doorheen- onderin moeilijk leesbaar

Bij het opnemen van programma’s worden tevens de herhalingen opgenomen-dit is zeer hinderlijk

Ook blijkt het bij elk programma nodig de aanvangstijd- en eindtijd te verlengen, anders mis je het begin en/of einde

Doorspoelen gaat zeer traag, Max 16x ( bij KPN de mogelijkheid om snel 5 min door te spoelen met de blauwe knop)

Het netwerk heeft er reeds 2 x uit gelegen, waardoor de ontvanger moest worden gereset

In de gids is bij het programma onderin niet direct te lezen om welk deel van een serie het gaat - wel na OK drukken - het zou makkelijker zijn, wanneer dit direct te zien was. Ook wanneer een serie net is begonnen kun je niet zien welk serienummer/aflevering van deze serie het is - bij OK drukken vanuit de gids begint deze dan direct, waarbij je er soms later achter komt, hee die heb ik al gezien !

Bij het beeld op pauze zetten wordt het beeld erg donker, wanneer je even iets goed wil bekijken is dit dus niet mogelijk

In de gids staan aan de linkerzijde de logo’s van de zenders - ik heb gelezen, dat hierom door andere abonnees om gevraagd is, maar ik zou tekst, bv NPO 1 duidelijker vinden

Zomaar een aantal opmerkingen om u hierover te informeren 

Wellicht kunt u dit meenemen om bij een volgende update hierover te discussiëren 

 

 

icon

Beste antwoord door TMTV 5 May 2021, 19:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bas van Bree,

Welkom op de Community!

Met twee punten kan ik je helpen, om te beginnen met het doorspoelen. Stel dat er na 15 minuten reclame is, dan kun je 22 intoetsen (ervan uitgaande dat een gemiddeld reclameblok zo'n 7 minuten duurt). Je gaat dan naar de 22e minuut van de opname.

Als je het beeld op pauze hebt gezet, kun je op Terug-knop drukken. Dan verdwijnen de knoppen en blijft alleen het gepauzeerde beeld staan.

Wat betreft het begin en einde van programma's: dat is gebaseerd op de tv-gids die door de zenders wordt aangeleverd. Als de zender zich er niet aan houdt, kan T-Mobile daar niets aan doen. Gelukkig kun je aan elke opname extra tijd toevoegen, zowel aan het begin als aan het einde. Het zou wel een goed idee zijn als je dat standaard in kunt stellen, in plaats van bij elke opname opnieuw.

Hopelijk heb ik je hiermee een beetje op weg geholpen. De andere punten zijn meer iets voor T-Mobile. Een moderator zal daar binnenkort wel op reageren.

Bedankt voor je antwoord

ga eea proberen, zodra ik de afstandsbediening krijg

vrouwlief zit een Netflix serie te kijken,haha

Reputatie 2

@TMTV

Wat betreft de standaard extra tijd voor en na. Dat is op zich een prima idee, maar er moet wel een overrule bij toegevoegd worden, dat je per programma ook een wijziging kan doen. Als je bijvoorbeeld standaard 5 / 10 minuten hebt staan. Bij een programma die je langer op wilt nemen dit nog kunt aanpassen naar 10 / 20 en dit geen invloed heeft, dat dan al je ingestelde programma’s deze nieuwe waarden overnemen.

Werkt !

Doorspoelen en pauzeren of de door jouw voorgestelde manier werkt prima zo

En wat de extra tijd icm opnemen betreft, helemaal mee eens 

Bedankt nogmaals !

We komen er wel !

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan!

Het zou inderdaad fijn zijn als je in de instellingen de standaard extra tijd voor en na een programma kunt instellen, zodat die vast ingevuld staat als je een opname inplant. Vervolgens kun je het alsnog aanpassen, maar dan hoef je dat niet iedere keer te doen.

Reageer