Beantwoord

tv andere kant van de woonkamer zetten.

  • 22 November 2020
  • 6 reacties
  • 1726 Bekeken

goedemiddag, ik zou graag mijn tv naar  de andere kant van de woonkamer verplaatsen, maar weet niet goed wat daar voor moet,ik ben zeker niet dom maar heb wel moeite (door MS) om het goed in beeld te krijgen. de aansluiting voor internet komt uit de muur (Isra punt), met een kort snoertje naar de modem HG659. ben in het bezit van 15 meter kabel, en ben in het bezit van een Zyxel 3112, die ik nog niet gebruikt heb. eerlijk gezegd wist ik niet waar die voor was. verder staat er nog een SONOS box aangesloten op de WIFI. hopelijk is het duidelijk wat ik schrijf en kan/wil iemand me helpen. alvast hartelijk dank.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 22 November 2020, 13:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chrissy2705 

Je kan gebruik maken van de 15 meter kabel en deze langs de plinten aanleggen bijvoorbeeld, indien mogelijk.

Een powerline adapter setje gebruiken zou ook kunnen maar dan ben je er niet van gegarandeerd dat de kwaliteit van de tv optimaal zal zijn.

Hoi, dank voor het antwoord. Maar waar blijven dat zwarte en dat witte kastje dan? Is het de bedoeling dat ik die lange kabel dan in het Isra punt steek? Daar kom ik nou juist niet uit, hoe ik die kastjes mee moet nemen……....

Reputatie 7
Badge +15

De witte Huawei modem blijft gewoon bij het ISRA punt staan en vanuit de modem poort 3 of 4 sluit je de lange internetkabel aan naar het zwarte tv kastje die je dan aan den andere kant zet.

Mocht 15 meter niet genoeg zijn dan kan je altijd nog een langere aanschaffen.

Bij een powerline setje steek je er 1 bedraad in een stopcontact bij de modem (poort 3 of 4) en de andere bij de tv in een stopcontact waaruit een internetkabel naar het tv kastje gaat, het signaal gaat dan via het stroomnet.

Reputatie 6
Badge +3

Je kan het witte kastje laten staan waar die nu staat. De 15 meter kabel sluit je aan op poort 3 of 4 van het witte kastje.

Het zwarte kastje kan je mee verplaatsen met de tv en die sluit je aan op het andere einde van de 15 meter kabel. 
 

hoop dat het je gaat lukken 💪

Reputatie 7

Hi @Chrissy2705

 

In navolging op de tips hierboven, plaats ik graag nog een video met installatie instructies: installatievideo. Hierin wordt ook uitgelegd hoe je alles op elkaar aansluit inclusief de optie om de kabel op de plint weg te werken. Ik hoop dat het soepel verloopt. Schroom niet om een fotootje te plaatsen na afloop of als je ergens tegen aanloopt!

Het is gelukt hoor!

 

het enige is dat ik nu niet weet waar  ik de Sonos box moet aansluiten, maar dat zie ik nog wel een keertje.

dit is al superfijn.

 

dank voor het meedenken en het goede advies. Achteraf dacht ik was het niet zo ingewikkeld maar das achteraf.

 

nogmaals bedankt. Prettige avond allemaal.

Reageer