TV Anywhere nu ook op Apple TV!


Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Goed nieuws, vandaag (4 juli) zijn we live gegaan met TV Anywhere op Apple TV! Nu nóg meer keuzevrijheid en flexibiliteit in het gebruik van TV Anywhere!

Welke functies van TV Anywhere zijn er beschikbaar via Apple TV?

  • Ondersteuning vanaf de 4de Generatie Apple TV, incl. de 4K versie
  • Pauzeren, Terug- en vooruit spoelen
  • Standaard 7 dagen terugkijken van de meeste programma’s
  • Verder kijken met ‘Onlangs bekeken’
  • Instellen van favoriete zenders
  • Eenvoudig ‘zappen’ door naar links of rechts te swipen
  • Bij de derde generatie van Apple TV kun je TV Anywhere gewoon blijven streamen via je mobiele device.


Hoe werkt het?

 

  1. Download de TV Anywhere app
  2. Open de app via Apple TV
  3. Log in met je TV-klantnummer en -pincode (deze vind je op My T-Mobile Thuis en klaar! Veel kijkplezier! 🙂


Wat zijn de minimale vereisten van je apparaten?

 

De minimale vereiste van je mobiele apparaat om T-Mobile TV Anywhere te gebruiken is iOS versie 9 en hoger
of Android versie 4.4. en hoger. Bij Android moet het apparaat ook voldoende specificaties hebben met
betrekking tot het scherm (resolutie e.d.). Windows wordt niet ondersteund.

De TV Anywhere app is ontwikkeld voor de 4de generatie Apple TV en nieuwer (bijv. de 4K variant). AirPlay voor de oudere generaties is sinds 29-11-2018 ook beschikbaar!

 


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd TV kijken?

 

Je kunt meerdere apparaten registreren op je T-Mobile TV Anywhere abonnement. Je kunt echter op maximaal
3 apparaten tegelijk TV kijken.

Brian 3 jaar geleden

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Om het overzicht te kunnen bewaren heb ik dit topic gesloten. Je vindt het nieuwe topic hier.

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 2
Aan de App valt niets aan te merken.

Maar wat moet ik met twee maal de propaganda zenders NPO1, NPO2 en NPO3?

Wanneer kan ik tegen betaling Brava Dutch via de App ontvangen?
Bij Kniprr was dat namelijk wel mogelijk.

Ik hoop toch wel dat dit kan vóórdat mijn proefabonnement TV afloopt.

😎
Reputatie 6
Badge
@Brian
De App werkt Prima. Ik heb wel een paar dingen.

  1. Soms loopt de besturing vast. Zo kan ik soms na een tijdje niet meer zappen of pauzeren.
  2. Ik zou het ontzettend tof vinden als gewoon alle zenders die ik in mijn pakket heb beschikbaar zijn in Tv Anywhere. Kan je mij vertellen waarom dit zo moeilijk is? Of waarom jullie ervoor kiezen om dit niet doen?
  3. Ik zou ook graag ondersteuning voor ondertiteling zien.
  4. Graag zie ik ‘al je zenders’ in het hoofdmenu bovenaan. Ik kijk immers het meest live tv via deze app. Tevens is het zender icoontje wat klein en onzichtbaar door de magenta gloed.
verder is het echt een prima app. En ik vind jullie vooruitstrevend op dit gebied! Heel veel succes met de doorontwikkeling
Super, vorige week van KPN de overstap naar t-mobile thuis gemaakt.
Nu heb ik in huis 3 5e generatie AppleTV’s en maak ik gebruik van NLziet, deze app is dan ook welkome aanvulling en mogelijk een vervanger van NLziet. Met name het niet kunnen vooruitspoelen in b.v. de RTL4 zender is momenteel wel een reden om NLziet nog aan te houden.
Verder werkt de app tot op heden soepel! Dank doorvaar en ik hoop op een verdere doorontwikkeling!
Reputatie 7
Hi TigermanMcCool,

Bedankt voor je coole feedback! Begrijp ik goed dat jij twee keer NPO 1 t/m 3 in de zenderlijst van TV Anywhere hebt staan? Dat klopt: naast de gewone NPO1, NPO2 en NPO3 zijn ook de NPO1 GOS, NPO2 GOS en NPO3 GOS zenders beschikbaar. Dit staat voor gesproken ondertiteling systeem. Handig voor als bijvoorbeeld je gehoor wat minder goed is, of als je wegens slapende medebewoners de TV niet zo hard kunt zetten. Met GOS kun je ook elk geluid in de ondertiteling volgen namelijk *maakt een vrolijk lachend geluid*.

Het aanbod op de TV Anywhere App is afhankelijk van onze leveranciers. Wanneer en óf Brava Dutch te ontvangen is, kan ik je daarom niet met zekerheid zeggen. KNIPPR en de TV Anywhere App zijn twee applicaties die los van elkaar staan, dus hoe graag ik het ook zou willen, we kunnen daar geen zenders van overnemen 😞. Ik hoop dat je jouw TV-abonnement bij ons toch blijft houden, het is het echt waard!
Reputatie 7
Ha stefan,

Leuk je ook in dit topic te zien, leuk dat je zo actief bent op onze Community!

Fijn dat de app prima werkt en bedankt voor je enthousiasme hierover. Ik help je graag met je vier punten. Ik heb ze hieronder genoteerd met mijn antwoorden eronder.

1. Soms loopt de besturing vast. Zo kan ik soms na een tijdje niet meer zappen of pauzeren.
Dat is niet al te handig natuurlijk. Hoe vaak komt dit voor? Kun je proberen de app opnieuw te installeren? Hopelijk maakt dit verschil.

2. Ik zou het ontzettend tof vinden als gewoon alle zenders die ik in mijn pakket heb beschikbaar zijn in Tv Anywhere. Kan je mij vertellen waarom dit zo moeilijk is? Of waarom jullie ervoor kiezen om dit niet doen?
Eens, dat zou inderdaad tof zijn! Ik leg je graag uit hoe het nu zit. De TV Anywhere App en jouw TV Box staan los van elkaar. Het zijn verschillende systemen. De zenders op jouw TV Box staan dus op de TV Box, de zenders in de TV Aywhere staan op de App. Het is daarom niet mogelijk om de pakketzenders via de TV Anywhere App af te spelen, deze staan namelijk op het systeem van de TV Box.

3. Ik zou ook graag ondersteuning voor ondertiteling zien.
Dat maakt het TV-kijken wel een stuk fijner inderdaad. Bedoel je de ondertiteling in de TV Anywhere App? Daar zit de ondertiteling 'ingebakken'. Je kunt dit dus niet zelf selecteren, maar de zender geeft automatisch de ondertiteling weer. Scheelt weer wat klikwerk 😉.

4. Graag zie ik ‘al je zenders’ in het hoofdmenu bovenaan. Ik kijk immers het meest live tv via deze app. Tevens is het zender icoontje wat klein en onzichtbaar door de magenta gloed.
Goed punt! Wist je al dat je favoriete zenders kunt instellen in de TV Anywhere App? Zo kun je op de home pagina direct de zenders aanklikken die je het meest bekijkt.

Ik hoor graag van je of mijn antwoorden je verder hebben geholpen en of ik nog iets voor je kan betekenen. Veel kijkplezier!
Reputatie 7
Welkom Thuis, Ronify! Fijn dat je er bent.

Wat leuk dat jij de TV Anywhere App op jouw Apple TV's al uitgeprobeerd hebt! Heb je de App op alle drie de TV's geinstalleerd? Zo kun je overal in huis genieten van de zenders 🙂. Het niet kunnen vooruitspoelen heeft te maken met dat het niet is toegestaan van RTL, die moet natuurlijk ook denken aan hun verdienmodel. Hoe NLZiet dat wel voor elkaar heeft gekregen, weet ik niet. Ik zou hun geheim ook weleens willen weten 😉. Veel plezier met jouw T-Mobile Thuis! Als je nog vragen hebt over jouw abonnement, laat het me gerust weten. Ik beantwoord ze graag.
Reputatie 2
Hi TigermanMcCool,

Bedankt voor je coole feedback! Begrijp ik goed dat jij twee keer NPO 1 t/m 3 in de zenderlijst van TV Anywhere hebt staan? Dat klopt: naast de gewone NPO1, NPO2 en NPO3 zijn ook de NPO1 GOS, NPO2 GOS en NPO3 GOS zenders beschikbaar. Dit staat voor gesproken ondertiteling systeem. Handig voor als bijvoorbeeld je gehoor wat minder goed is, of als je wegens slapende medebewoners de TV niet zo hard kunt zetten. Met GOS kun je ook elk geluid in de ondertiteling volgen namelijk *maakt een vrolijk lachend geluid*.

Het aanbod op de TV Anywhere App is afhankelijk van onze leveranciers. Wanneer en óf Brava Dutch te ontvangen is, kan ik je daarom niet met zekerheid zeggen. KNIPPR en de TV Anywhere App zijn twee applicaties die los van elkaar staan, dus hoe graag ik het ook zou willen, we kunnen daar geen zenders van overnemen 😞. Ik hoop dat je jouw TV-abonnement bij ons toch blijft houden, het is het echt waard!


Even voor de duidelijkheid: Ik vroeg mij af wat IK moet met tweemaal de propagandazenders NPO1, NPO2 en NPO3?
Maar als jij zo dol bent op de NPO GOS zenders aan de man te brengen, dan heb ik hier nog wel een goede tip voor je:

NPO heeft inmiddels ook haar app "NPO Start" voor Apple TV uitgebracht. Daarmee kun je geheel gratis naar de volgende zenders kijken:
NPO1, NPO2, NPO3, NPO 1 Extra, NPO2 extra, NPO3 Extra, NPO Zapp extra, NPO nieuws en NPO Politiek.
Als je er behoefte aan hebt, kun je ook nog luisteren naar NPO radio 1, NPO Radio 2, NPO Radio 3fm, NPO Radio 4, NPO radio 5 en NPO FUNX.

😎
Reputatie 6
Badge
@Sterre
Meer zenders.
Ik ben nog niet tevreden met het antwoord. Ik snap dat jullie met twee systemen werken om de zenders door te pushen naar de settop boxen en Tv Anywhere. Maar waarom is het zo moeilijk om de zenders die jullie al via de settop boxen sturen ook naar de servers van anywhere door te pushen.
Vastlopen de app loopt vaak na een tijdje vast. Je kunt gewoon nog tv kijken maar pauzeren of terugzetten lukt niet meer. 
Help! na een aantal dagen de app op de apple tv te hebben gebruikt met daverend succes kan ik niet meer inloggen??? wel op mn iPhone, niet op de apple tv? 'Inloggen mislukt'. Apple tv al opnieuw opgestart, app er uit gegooid maar helaas ...

Wie helpt me???
Reputatie 2
Goed nieuws, vandaag (4 juli) zijn we live gegaan met TV Anywhere op Apple TV! Nu nóg meer keuzevrijheid en flexibiliteit in het gebruik van TV Anywhere!

Waar mag die keuzevrijheid en flexibiliteit bij het gebruik de TC Anywhere op de Apple TV uit blijken.

Keuzevrijheid

Ik kan bij het gebruik van de app op de Apple TV niets anders concluderen dat ik geen andere keuze heb dan te kijken naar het beperkt aantal zenders dat door t-Mobile voor haar klanten éénzijdig is vastgesteld.

Terzake wil ik ook verwijzen naar de inbreng van @stefan.1997 te weten:
Ik ben nog niet tevreden met het antwoord. Ik snap dat jullie met twee systemen werken om de zenders door te pushen naar de settop boxen en Tv Anywhere. Maar waarom is het zo moeilijk om de zenders die jullie al via de settop boxen sturen ook naar de servers van anywhere door te pushen.


Flexibiliteit

Daarenboven is het niet eens mogelijk om tegen betaling zenders toe te voegen.

😎
Reputatie 7
Help! na een aantal dagen de app op de apple tv te hebben gebruikt met daverend succes kan ik niet meer inloggen??? wel op mn iPhone, niet op de apple tv? 'Inloggen mislukt'. Apple tv al opnieuw opgestart, app er uit gegooid maar helaas ...

Wie helpt me???



Hoi Jasper,

Ik help je graag. We gaan samen uitzoeken waar het knelpunt ligt. De TV Anywhere App kan op maximaal 3 apparaten geïnstalleerd zijn, misschien heb je dit limiet bereikt? Hopelijk doet jouw TV Anywhere App het op jouw Apple TV inmiddels weer, let me know!
Reputatie 7
Ha TigermanMcCool,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je NPO 1, NPO 2 en NPO 3 liever niet voorbij ziet komen. Dat snap ik, ieder heeft zo zijn voorkeur qua televisiezenders. Je kunt in de TV Anywhere App favorieten instellen, misschien is dit een goed idee voor jou?

Wat Brian bedoelt met keuzevrijheid en flexibiliteit is dat je nu extra keuze hebt in op welk apparaat jij TV Anywhere kijkt. Dat was eerst alleen op mobiele telefoons en tablets, maar nu kun je er ook voor kiezen om via jouw Apple TV te kijken.

Om ook meteen op de vraag van @stefan.1997 te reageren: Ik weet dat dat niet mogelijk is, maar de diepe achterliggende reden(en) daarvan weet ik niet. Ik zoek het graag voor je uit!
Reputatie 2
Ha TigermanMcCool,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je NPO 1, NPO 2 en NPO 3 liever niet voorbij ziet komen. Dat snap ik, ieder heeft zo zijn voorkeur qua televisiezenders. Je kunt in de TV Anywhere App favorieten instellen, misschien is dit een goed idee voor jou?

Wat Brian bedoelt met keuzevrijheid en flexibiliteit is dat je nu extra keuze hebt in op welk apparaat jij TV Anywhere kijkt. Dat was eerst alleen op mobiele telefoons en tablets, maar nu kun je er ook voor kiezen om via jouw Apple TV te kijken.

Om ook meteen op de vraag van @stefan.1997 te reageren: Ik weet dat dat niet mogelijk is, maar de diepe achterliggende reden(en) daarvan weet ik niet. Ik zoek het graag voor je uit!


Hallo Sterre,

Blijkbaar heb je mijn inbreng niet helemaal begrepen.

Ik heb niet geschreven dat ik NPO1, NPO,2 en NPO3 liever niet voorbij zie komen.
Ik heb enkel gewezen op het ruime en gratis aanbod van de NPO inzake haar app "NPO Start" voor Apple TV.

Mijn vraag in eerste aanleg was: wat moet ik met twee maal de propaganda zenders NPO1, NPO2 en NPO3?
Het antwoord daarop luidde: Dat klopt: naast de gewone NPO1, NPO2 en NPO3 zijn ook de NPO1 GOS, NPO2 GOS en NPO3 GOS zenders beschikbaar. Dit staat voor gesproken ondertiteling systeem. Handig voor als bijvoorbeeld je gehoor wat minder goed is, of als je wegens slapende medebewoners de TV niet zo hard kunt zetten. Met GOS kun je ook elk geluid in de ondertiteling volgen namelijk *maakt een vrolijk lachend geluid*.

De optie favorieten instellen behoort inderdaad tot de mogelijkheden van de TV Anywhere App voor Apple TV.
Dat heb ik uiteraard gedaan.
Met als resultaat dat, vanwege het beperkte aanbod via de App, er nog maar een paar zenders overblijven. Om daar nog een TV abonnement voor aan te houden?
Temeer daar uitbreiding van het basispakket d.m.v. een themapakket ook geen soelaas brengt voor de TV Anywhere App gebruiker.

Wat Brian bedoelt met keuzevrijheid en flexibiliteit is allemaal heel leuk en aardig, maar ik heb mijn Apple TV niet aangeschaft om vervolgens tv te gaan kijken op het schermpje van mijn iPhone.

Wat betreft de vraag @stefan.1997.
Het is m.i. wel degelijk mogelijk om alle zenders van je abonnement aan te bieden via de TV Anywhere App.
Dat heeft Canal Digitaal immers al bewezen.
Ik ben dan ook zéér benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoek terzake.

😎
Reputatie 6
Badge
Waarom zijn de onlangs bekeken programma's uit de app verdwenen? Dit is in de Apple tv app als in de normale app. Tevens zou ik de regel onlangs bekeken graag onderaan zien. ( Onder: Al je zenders en Favoriete zenders.) Verder zie ik ook graag alle zenders die ik ook op mn entone ontvang. Dan kan ik die afschuwelijke kastjes de deur uit doen en alles op 1 platvorm bekijken. Zou erg tof zijn!!

Reputatie 7
Hoi stefan.1997,

Wat gek dat 'Onlangs bekeken' verdwenen is. Sinds wanneer is dit zo? Je kunt de app verwijderen en opnieuw installeren, ik hoop dat dit helpt om het terug te krijgen.

Bedankt voor het doorgeven van jouw wens om de zenders van jouw TV Box ook in de TV Anywhere te tonen. Deze wens is genoteerd en wanneer de verantwoordelijken in de organisatie er onderzoek naar kunnen doen, zal ik dat op het forum duidelijkmaken. Het heeft geen zin om deze wens meermaals door te geven, daar gaat het niet sneller door gebeuren. We staan niet stil en zijn voortdurend bezig met het onderzoeken van mogelijkheden! Ik heb ook voor je gekeken waarom het nu nog niet mogelijk is. De TV Anywhere App is een gratis extraatje voor jou als TV-klant, als cadeau omdat we blij zijn dat je onze klant bent. De app is voortdurend in ontwikkeling, dus wellicht in de toekomst komt de optie er wel 🙂!
Reputatie 6
Badge
@Sterre
Bedankt voor je antwoord. De onlangs bekeken zenders waren na mijn berichtje opeens weer terug. Ik zie de extra zenders met smart te gemoed. Misschien is het een idee om TV Anywhere en apple TV te splitsen en er een betaalde dienst van te makken met alle service en extra's die een entone box ook heeft. Dan betaal je bijvoorbeeld voor de Apple Tv 5€/maand. Net zoals een extra settopbox. Dat heb ik er zeker wel voor over om alles op 1 platvorm te kunnen gebruiken
Reputatie 3
Bij mij opent de AppleTv app, kan inloggen, kan overal naartoe, maar als ik op kijken klik dan zie Ik wel dat hij naar die zender toegaat, tijd loopt maar heb dus gewoon een zwart beeld, alles werkt behalve dus het zwart beeld.
Ik heb mijn Apple Tv wel op een Apple display aangesloten doormiddel van een HDMI naar DVI adapter, dit zou totaal niets uit moeten maken, ook is de resolutie lager op mijn display maar dat zou ook niets uit moeten maken.
Heeft hier iemand anders last van, mijn Apple Tv is de vorige versie, non 4k.
Reputatie 7
Badge
@just_perry , ik vermoed dat dit komt door de HDMI > DVI adapter die je gebruikt. Waarschijnlijk houdt de beveiliging op de TV-streams de omzetting van HDMI naar DVI tegen (HDCP copy protection). Hierdoor krijg je dus zwart beeld.
Reputatie 3
[quote user="Hans-Juriën"]@just_perry , ik vermoed dat dit komt door de HDMI > DVI adapter die je gebruikt. Waarschijnlijk houdt de beveiliging op de TV-streams de omzetting van HDMI naar DVI tegen (HDCP copy protection). Hierdoor krijg je dus zwart beeld.

Dankjewel, heb hem meteen op een TV aangesloten, het werkt nu wel, dacht dat HDMI naar DVI 1 op 1 was, schijnt dus niet te werken.
Ik heb onlangs de switch gemaakt van Ziggo naar T-Mobile, omdat de TV anywhere app voor de Apple TV beschikbaar werd, en omdat SONOS airplay 2 ondersteunt. Nu kan ik met een Apple TV alles voor elkaar krijgen: TV kijken, uitzending gemist, Netflix etc, met een minimum aan kabels! Cool.

Nu werkt het streamen van Apple TV naar Sonos op zich goed, maar niet voor de TV Anywhere app. Waar andere apps de mogelijkheid hebben om de geluidsbron te selecteren door met de afstandsbediening het instellingen menu van bovenaf tevoorschijn te 'swipen', kan dat op deze app (als enige) niet. Dus ik kan het geluid niet streamen naar mijn Sonos... Vanwege het ontbreken van een HDMI ARC of optische uitgang uitgang op mijn TV kan ik het ook niet bedraden. Zonde! Nu is dit het enige wat nog ontbreekt om alles via Wifi geregeld te hebben.

Het lijkt me een leuke klus voor een programmeur om dit beschikbaar te stellen in de app. Of zie ik iets over het hoofd? Graag hoor ik of deze optie toegevoegd kan worden.

O, en ik was inderdaad ook verbaasd dat niet alle zenders beschikbaar zijn op de app. Daar hebben ze in de winkel niets over gezegd, hoewel ik de configuratie van hierboven uitgebreid heb besproken. Oké, een verkoper weet ook niet alle details, maar ik had die informatie graag in de overweging meegenomen. Dus als jullie toch bezig zijn...

Graag jullie reactie,

groet Bzmn
Reputatie 7
Hi Bzmn, klinkt als een mooie set-up die je daar hebt! 🙂 Als ik je goed begrijp dan kan je met de TV Anywhere app dus niet de geluidsbron kiezen op de Apple TV om dit naar de Sonos te streamen, klopt dat? Lijkt mij inderdaad een goede toevoeging die ik graag door ga geven. Laat het mij nog even weten! 🙂
Beste Brian,
Dat klopt, ik kan bij andere apps (bijv. Netflix) uit verschillende geluidsbronnen kiezen, maar bij TV Anywhere niet.
groet Bas
Reputatie 7
Bedankt voor de toelichting Bas, ik ga het doorgeven!
Reputatie 6
Badge

Wat betreft de vraag @stefan.1997Het is m.i. wel degelijk mogelijk om alle zenders van je abonnement aan te bieden via de TV Anywhere App.
Dat heeft Canal Digitaal immers al bewezen.
Ik ben dan ook zéér benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoek terzake.

😎

@Sterre heb je dit nog uitgezocht?
Reputatie 7
Hi Stefan, technisch gezien is het zeker mogelijk om álle zenders via de app te tonen maar hiervoor is een aparte licentie nodig. We zijn een relatief kleine provider en moeten daarom altijd keuzes maken in ons aanbod. Op dit moment hebben we er voor gekozen om niet alle zenders ook op de app aan te bieden maar dat wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet alsnog zal gebeuren! 😉

Reageer