Beantwoord

TV Anywhere probleem met casten

  • 3 March 2021
  • 7 reacties
  • 307 Bekeken

Ik heb problemen met de app streamen naar mijn Chromecast. Zodra ik op het casten icoontje druk crasht de app. Ik heb de nieuwste versie iOS, internetsnelheid is hoog genoeg, zit niet op VPN en zit niet op 3 apparaten ingelogd. Heb de app een aantal keer opnieuw geïnstalleerd, chromecast opnieuw geïnstalleerd en vaak mijn telefoon opnieuw opgestart maar niets helpt. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 March 2021, 14:35

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Volkanb, je omschrijft alle vereisten om aan de TV Anywhere app/webversie voorwaarden te voldoen, dus ik denk dat het probleem dan elders ligt. We gaan dit samen uitvogelen!

Gebruik je een iPhone om te casten of een iPad, MacBook of iMac? Dat de app crasht wanneer je het streamicoontje gebruikt, betekent doorgaans dat de Wifi-verbinding op het geselecteerde apparaat (de Chromecast) niet voldoende/niet verbonden is met het gewenste netwerk. Gebruik je op jouw Apple apparaat een ander netwerk dan op de Chromecast?

Hoi Jason,

 

ik gebruik hiervoor een iPhone XS. Ik gebruik hetzelfde netwerk, op mijn telefoon en op mijn chromecast. Ik heb de chromecast ook gereset en helemaal opnieuw ingesteld. Helaas heeft niets geholpen..

 

hoor graag van je,

mvg Volkan

Reputatie 7

Hi @Volkanb Lukt het wel om te casten als je de browserversie (https://t-mobiletv.nl/) gebruikt? Zie je nog een foutmelding wanneer de app crasht? En welke versie Chromecast gebruik je? Als je gebruik maakt van Apple hardware dan zou ik je overigens het gebruik van Apple TV adviseren, hier hebben we volledige support op! :wink:

De browserversie doet het niet op mijn iPhone (safari). Ik krijg geen foutmelding, de app crasht gelijk wanneer ik op het casting icoontje druk. Ik gebruik de Google Chromecast v3.

Reputatie 7

Hi @Volkanb, dankjewel voor de heads up! Geldt dit alleen voor het casten van de TV Anywhere App of gebeurt dit bijvoorbeeld ook op andere apps? Daarnaast wil ik bij je checken of jij wellicht nog andere iPhones hebt die ook problemen geven? Zoals @Brian aangeeft, zou ik aanraden om gebruik te maken van Apple TV. Heb jij dit al geprobeerd en werkt alles zo vlekkeloos? Laat het mij vooral weten! 😊

Hoi, dit gebeurt alleen op deze app. Heb meerdere telefoons geprobeerd en geen van allen doet het. Ik gebruik geen Apple TV omdat ik dan extra moet betalen terwijl jullie app gratis is.

Reputatie 7

Hi @Volkanb, dankjewel dat je gelijk jouw andere telefoons ook hebt geprobeerd! Ik heb hieronder nog een paar vragen voor je om de oorzaak van dit probleem te achterhalen:

  • Zou jij voor mij ook willen proberen om met een laptop/PC te casten? Als dat wel werkt, dan ligt het aan jouw apparatuur of het netwerk van jouw telefoons.
  • Wat voor type TV gebruik jij precies? 
  • Is de TV/Chromecast goed geconfigureerd? Wanneer dit niet zo is, dan kan de TV Anywhere App ook crashen.
  • Kan jij mij in een privébericht (door op mijn naam te klikken) voorzien van jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Graag wil ik een kijkje nemen in jouw verbinding om te zien of er daar iets loos is. 

Ik hoor het graag van je! 💪

Reageer