Beantwoord

Tv box geeft error en zwart beeld

  • 16 November 2020
  • 3 reacties
  • 339 Bekeken

Reputatie 2

Sinds enkele weken is er een probleem met de tv box, tevens is er een nieuwe modem geplaatst.

Met enige regelmaat geeft de tvbox de foutmelding "error" en geeft dan geen beeld meer en de box kan niet uitgeschakeld worden. de enigste oplossing is de router uitzetten en opnieuw opstarten en daarna de tvbox weer aanzetten. Het valt mij op dat er af en toe een vluchtige onderbreking is van het beeld en blokken in beeld. Dit probleem is zich voor gaan doen na de nieuwe modem mijn inziens. Gisteren kwam de melding in het roze scherm server zoeken en de tijd was ook weg. Heb al andere netwerkkabels geprobeerd er liggen namelijk drie nieuwe kabels, dus switchen was makkelijk. Het probleem blijft zich voordoen..

Mvgr,

Stefanovitch

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 17 November 2020, 16:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Stefanovitch, goed dat je het meldt op de Community!

Je hebt wellicht al een paar stappen doorlopen, maar kun je voor de volledigheid onderstaand stappenplan nog eens doornemen en dan checken of dat de foutmelding en blokken in beeld verhelpt:

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit je TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen.

Indien dit nog niet het gewenste effect teweeg brengt, wil ik hier graag grondiger naar laten kijken. Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan schiet ik zo snel mogelijk weer te hulp. Stay safe and healthy!

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben als hierboven beschreven en heb meerdere keren deze stappen doorlopen. Een keer kwam het beeld terug maar sinds eergisteren hebben we geen televisie meer. 

We zijn net overgestapt en hebben continue problemen gehad met T-mobile en zijn erg ontevreden, telefonisch zijn jullie onbereikbaar. We willen graag gewoon normaal tv kijken, iets wat bij tele2 ook gewoon kon?! Graag wil ik op zeer korte termijn iemand die me echt kan helpen! Helaas is het onmogelijk om over te stappen, heb veel spijt van deze overstap!

Reputatie 7

Hi @irenesbosch, excuses voor de late reactie. Zo te zien heb je inmiddels al contact gehad met een collega via Facebook. Is het gelukt met hulp van mij collega? Zo niet laat dan even weten wat er precies niet werkt en welke melding je in beeld ziet staan (je kan eventueel screenshots toevoegen) dan kijk ik graag met je mee!

Reageer