Beantwoord

TV box niet ontvangen

  • 16 November 2020
  • 11 reacties
  • 294 Bekeken

Heb 03-11 monteur thuis gehad en 05-11 E-mail “ apparatuur is onderweg “ gekregen, maar nog altijd

niets ontvangen. Hoelang moet ik nog wachten op die nieuwe TV box ?

icon

Beste antwoord door Brian 18 November 2020, 13:56

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Zat er geen track & tracé link in de mail om het pakketje te volgen?

Helaas niet, wel allemaal links naar tv anywhere en my Tmobilethuis.

Vorige week nog gebeld, maar toen kreeg ik na 24 min. te horen dat `t met corona te maken had.

Reputatie 7

Hi @jj.geurts Excuses voor de vertraging, de TV Box wordt vandaag verzonden!

Wauw Brian, ik hoop dat dit waar is, alvast bedankt !

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jj.geurts, sorry dat de leverdatum wederom uitgesteld is. Het is momenteel zo druk bij PostNL dat sommige pakketten een paar dagen later worden bezorgd dan gepland. Morgen wordt jouw pakket verwacht volgens de Track & Trace:

Ik zal morgen monitoren of dit ook daadwerkelijk gebeurd is. 

Vrijdag is eindelijk de tv-box bezorgd, `n tweederhansje dat zag ik meteen toen ik hem uitpakte, de kap was ingedeukt.

Dit werd ook bevestigd want de schijfruimte was halfvol, favorieten was ingesteld en playboy tv geblokkeerd. Dus ik was echt sceptisch

en heb dat eerst `n paar dagen aangekeken maar tot nog toe alles in orde. Wel zat er een nieuwe afstandsbediening bij (magenta knop)

maar die krijg ik niet afgestemd op mijn philips tv, wel aan/uit of volume maar niet samen, wie kan mij daarmee verder helpen? Heb alle

codes geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jj.geurts, we leveren altijd vervangende TV Boxen die refurbished zijn. Dat betekent dat de software/firmware kwaliteit precies hetzelfde zal zijn, maar deze eerder gebruikt kan zijn inderdaad vandaar de gebruikerssporen. Dat de schijfruimte nog vol is, is echter wel een kwalijke zaak want dit mag niet gebeuren. Je kunt hem dan in het beste geval meteen voorzien van een factory reset, mocht je dit nog niet gedaan hebben, dan is alles in ieder geval schoon. Dat die instellingen er nog op staan, doet niets af aan de interne kwaliteit, maar het is wel slordig dat vergeten is om alles naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, sorry daarvoor!

Wat betreft de afstandsbediening: goed dat je de TV codes geprobeerd hebt, heb je ook de andere koppelmethode geprobeerd? 

Je hebt onderstaand stappenplan ongetwijfeld al doorlopen, maar probeer vooral bij Stap 2 ietwat langer te wachten. Bij de TV van mijn ouders (eveneens een Samsung QLED) duurde het ruim 30 seconden eer de TV uitgeschakeld werd, geen zorgen dus als je wat langer wacht:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

 

Lukt het met deze methode? Zo nee, dan gaan we na hoe we het wel kunnen oplossen!

Hallo Jason, dit had dus al 20 keer geprobeerd en nu 5 keer maar `t resultaat is iedere keer `t zelfde. Aan/uit doet hij wel 

maar de rest ho maar.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jj.geurts, dan gaan we iets anders proberen. Het moet gewoon gaan werken! 

Welke Philips TV heb je precies? Dan check ik aan onze kant wat mogelijk is. In principe is het gros aan TV's volledig compatibel met onze magenta afstandsbediening dus daar kan het niet aan liggen. 

Philips modelnr. 42 PFL 5603D/12      Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @jj.geurts, zou je nog één keer de TV codes onder Philips in deze lijst kunnen proberen: TV codes magenta ab? Als dit niet lukt, dan zet ik het meteen door. Maar ik heb het inmiddels met een andere gebruiker getest en bij haar werkt het wel op nagenoeg hetzelfde model TV.

Bij welke stap loop je overigens vast als je de eerdergenoemde koppelmethode gebruikt? Gaat bij stap twee wel de TV uit? Dit kan namelijk in sommige gevallen tot maximaal één minuut duren.

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Reageer