Beantwoord

TV Box reageert traag bij zappen

• 6 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 416 Bekeken

Ik heb al ruimte tijd last van trage reageren bij zappen. Zender info blijft in het scherm staan, en ik moet soms 2 minuten wachten voordat er een actie komt.
Ik heb nu al 2x stroom eraf gehaald omdat het langer dan 5minuten duurde.
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? En wat eraan gedaan kan worden?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Sander 10 oktober 2017, 11:30

Hoi Bri1981,

Bij sommige klanten blijkt de TV Box inderdaad traag te reageren. Kun je aangeven hoe lang het duurt voordat de box reageert?

Het onderzoek naar de traagheid loopt nog. Het is ook niet zo dat het bij iedere TV Box/klant speelt. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend bij diegene waar het wel langzaam gaat. Wij nemen dit zeer serieus en hebben al enkele zaken geschrapt waardoor het iets sneller gaat. Voor nu helpt een stroomonderbrekening wel (tijdelijk) voor een snellere zapsnelheid.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Heb je zowel de stroom van TV kastje als van het modem eraf gehaald?
Ja soms werkt het even, maar soms ook helemaal niet.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Bri1981,

Bij sommige klanten blijkt de TV Box inderdaad traag te reageren. Kun je aangeven hoe lang het duurt voordat de box reageert?

Het onderzoek naar de traagheid loopt nog. Het is ook niet zo dat het bij iedere TV Box/klant speelt. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend bij diegene waar het wel langzaam gaat. Wij nemen dit zeer serieus en hebben al enkele zaken geschrapt waardoor het iets sneller gaat. Voor nu helpt een stroomonderbrekening wel (tijdelijk) voor een snellere zapsnelheid.
Dit heb ik ook al vanaf het begin en dan blijft hij vastlopen en moet ik de stroom er weer af halen.
Dit kan zo echt niet!
Reputatie 2
Misschien een keer een factory reset laten uitvoeren door de klantenservice.
Dat werkt waarschijnlijk maar voor korte tijd. Maar dan is het mogelijk voor even weer acceptabel.
Denk dat een echte oplossing pas komt, wanneer er geinvesteerd word in moderne apparatuur.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @richard_86, jammer om te horen dat je problemen met de TV Box blijft houden. Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad met één van mijn collega's die komende maandag contact met je opneemt!

Reageer