Beantwoord

TV Kijken

  • 21 April 2018
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Hoe kan ik het beeld verbeteren ik heb namelijk veel blokken in beeld dat is erg hinderlijk.
icon

Beste antwoord door Vorstenbosch 22 April 2018, 11:25

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Vorstenbosch,

Allereerst welkom op het forum! Leuk dat je je vraag hier stelt.

Gaat je vraag over televisie thuis? Want dan kun je een aantal dingen proberen.

Je kan als eerste de kabels controleren. Er gaat vanuit je tv box een kabel naar het modem: zit deze er goed in? Lijkt hij niet beschadigd? Heb je een andere kabel geprobeerd? Zitten er powerline adapters (homeplugs) tussen? Heb je ook blokken als je deze er tussenuit haalt? Powerline adapters kunnen instabiliteit, en dus blokjes in beeld, veroorzaken.

Verder kun je de apparaten een herstart geven. Haal de stekker uit de tv box. Haal vervolgens de stekker uit het modem. Wacht minimaal 30 seconden en doe de stekker van het modem er weer in. Laat het modem helemaal opstarten voordat je tot slot de tv box ook weer op de stroom aansluit.

Laat hieronder in een reactie even weten of het met deze tips gelukt is.
Hoi Willem,

De kabel is uit een stuk zonder popeline adapters.
Vervolgens gedaan zoals je had beschreven.

Haal de stekker uit de tv box. Haal vervolgens de stekker uit het modem. Wacht minimaal 30 seconden en doe de stekker van het modem er weer in. Laat het modem helemaal opstarten voordat je tot slot de tv box ook weer op de stroom aansluit.

Momenteel heb ik de tv maar even aan gehad maar tot op heden geen blokken meer gezien het ziet ernaar uit dat het nu goed is. Bedankt voor het advies.
Hoi Vorstenbosch,

Wat goed om te horen! Fijn dat het er nu goed uit lijkt te zien.

Geen dank en veel kijkplezier 😊

Reageer