Beantwoord

TV ontvanger aansluiten op Orbi RKB53 ipv op modem. Mogelijk?

• 29 juni 2020
  • 9 reacties
  • 170 Bekeken

goedemiddag,

Mijn woning bestaat uit meerdere woonlagen waarvoor ik mesh router heb gekocht. dit werd de Orbi Rbk53. Alles loopt nu geheel draadloos. Het enige probleem, het gekke tv-kastje van T-Mobile moet en zou op dat modem (Zyxel T50) aangesloten worden. Is er een mogelijkheid dat ik het tv kastje bekabeld aansluit op m’n orbi (die er immers naast staat) ipv 25m utp kabel ken gaan trekken. En ja dan ook nog werken.  Want dat aansluiten lukt natuurlijk altijd hahaha.

in de meterkast staat het modem (zyxel) + de orbi router

verdieping 1 orbi sattelite 

verdieping 2 orbi sattelite

icon

Beste antwoord door kirteda 29 juni 2020, 21:13

Gelukkig heb ik net gebeld met de mensen van T-Mobile zelf en die kwamen net de tip via de pc kijken. Want deze is immers ook aangesloten op de tv. www.tv-anywhere.nl

Dat werkt gelukkig als de brandweer. Dus die tv ontvanger kan terug. Iig hartstikke bedankt voor al jullie hulp en inspanning. 

Een blije tv kijker hehe

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kirteda 

Wat is het idee eigenlijk?

Je geeft aan dat de Zyxel en Orbi in de meterkast staan.

Dan is er gewoon een netwerkkabel nodig, ook voor de Orbi als hij daarop moet.

Het idee is om de tv ontvanger van T-Mobile op de eerste verdieping aan te sluiten met een kabel op een van de orbi Satellieten ipv een kabel naar de meterkast te trekken om deze dan rechtstreeks op de zyxel aan te sluiten. 

Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel. 

ik heb een heel snel tekeningetje gemaakt. hoop dat dit het verhaal wat duidelijker maakt. Dus de vraag is eigenlijk. Is het mogelijke om de tv ontvanger op de orbi te laten werken ipv aan te sluiten op het modem. dat scheelt heel veel tijd in boren, kabeltrekken en wegwerken.

schematische tekening woning

Reputatie 7
Badge +10

nee het werkt niet in  router modus. het zou kunnen werken in bridge modus.

nee het werkt niet in  router modus. het zou kunnen werken in bridge modus.

Hoi,

En welk apparaat moet dan in Bridge modus de modem of de orbi?

Ik denk de Orbi’s, de TM kan niet in bridge modus.

Reputatie 7
Badge +15

@kirteda

De mesh stations zijn draadloos verbonden?

Dan kan het helaas niet volgens de Netgear community

Gelukkig heb ik net gebeld met de mensen van T-Mobile zelf en die kwamen net de tip via de pc kijken. Want deze is immers ook aangesloten op de tv. www.tv-anywhere.nl

Dat werkt gelukkig als de brandweer. Dus die tv ontvanger kan terug. Iig hartstikke bedankt voor al jullie hulp en inspanning. 

Een blije tv kijker hehe

Top geregeld, alleen kun je niet alles zien geloof ik, als het maar hetgeen is wat je wel wil.zien.

En de ontvanger hoeft niet terug en zou ik ook bewaren, zit bij het TV pakket, inbegrepen, als je hem terug stuurt heb je of kans dat die straks administratief kwijt is en je een afkoopsom krijgt bij opzegging, heb je er meer kun je de overige wel uit je abonnement halen.

Reageer