Beantwoord

TV Pincode T-Mobile Thuis aanpassen voor Kinderslot

  • 13 September 2018
  • 2 reacties
  • 3118 Bekeken

Ik gebruik de pincode om een aantal (waaronder erotische) zenders te blokkeren voor mijn kinderen. Het zijn echter maar 4 cijfers en ze kunnen het onbeperkt proberen. Bij mijn vorige provider wisselde ik regelmatig van pincode.
Dit kan ik bij T-mobile niet vinden. Daarnaast wordt dezelfde pincode ook gebruikt om de app te activeren, en dat wil ik ook niet omdat ze dan vriendjes toegang kunnen geven tot de app..

Is het mogelijk om op de TV box een aparte pincode zelf in te stellen? Zo niet wanneer komt dat?
icon

Beste antwoord door Brian 13 September 2018, 12:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hi Rolando, we hebben de inlogs voor de TV inderdaad gekoppeld aan de TV-pincode, zo hoef je niet verschillende inlogs te onthouden! Deze is niet aan te passen dus je zal de pincode goed geheim moeten houden voor je kinderen in dit geval 😉. Maar wees gerust, 10 cijfers maal 4 = 10.000 mogelijk combinaties. Het duurt wel even voordat ze daar achter zijn!
Je gaat er nu vanuit dat ze random kiezen of dat ze beginnen bij 0000 en opwerken naar 9999 en dat de code 9999 is.
Echter zullen ze het veel sneller vinden. Gemiddeld dan 5000 pogingen, a 5 sec = 7 uur.
In mijn geval hoeven ze naar ongeveer 150 opeenvolgend keer te proberen = 13 minuten.......

Daarnaast ontkom je er niet aan dat ze eens meekijken wanneer je een code invoerd om een kanaal te ontsluiten (we hebben sommige "schreeuw" zenders zoals met South Park uit staat).

Dus dat ze de pincode eens ontdekken staat vast. Dus dat je die niet kan wijzigen is niet handig, maar dat het ook gekoppeld is aan je admin functie is zeer slecht. Zeker als er betaaldiensten achter zitten/komen te zitten.

Reageer