Beantwoord

tv tmobile icm switch

  • 14 August 2019
  • 14 reacties
  • 1798 Bekeken

hey hallo

ik heb via mijn meterkast een vaste kabel getrokken naar mijn televisie in de woonkamer, vanuit dit punt heb ik een 2e kabel naar mijn tv boven liggen. nu wilde ik gaan werken met een switch bij de tv in de woonkamer om vanuit daar de 2e kabel te voeden naar de slaapkamer. nu had ik een tp-link switch gekocht de tl-sg105. nu doe ik de kabel vanuit de meterkast (in de iptv van het modem) in de switch,vervolgens een kabel vanuit de switch naar mijn tv in de woonkamer en een kabel verder naar mijn slaapkamer. tot zover werkte alles! had tv beneden en tv boven. zodra ik de tv uitzet boven en beneden valt alles weg en heb ik geen live tv meer. de rest van de dingen dus tv terug kijken en on demant kan ik wel gebruiken maar geen live tv. Hoe kan ik het maken dat dit wel gaat werken? heb ook al ergens gelezen dat de tplink tl-sg105 niet geschikt is voor tv en dus niet moet gebruiken.....maar welke moet ik dan wel hebben?

alvast dank!!
icon

Beste antwoord door s3racer01 18 August 2019, 10:38

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo s3racer01,

Je zou de E versie kunnen nemen, deze ondersteund igmp snooping, wat iptv beter ondersteund. (TL-SG105E)

Mvg. Marcel
hoi marcel,

oke ga ik dat proberen!
zal morgen de e versie gaan halen en zal je op de hoogte houden.

dank je wel
hoi marcel,

ik heb de tl-gs105E aangschaft maar helaas geen verandering. heb gekeken op de switch of snooping aan staat en die staat gewoon aan.
groene lampje brand bij de inkomende kabel en de oranje bij de uitgaande kabel. wel alle extra dingen op tv en weer geen live tv.....
is er iets wat ik nog kan doen?
Reputatie 7
Badge +2
Jammer dat dit niet geholpen heeft.
Als je een tv box rechtstreeks aansluit, zonder switch, werkt het dan wel goed?
Is de bekabeling in orde?

Wat voor verbinding (dsl of glasvezel) heb je en welk type modem?
hoi marcel,

als ik de kabel rechtstreeks in het tv kastje doe werkt alles prima.
kabels zijn allemaal getest en in orde.
ik heb een glasvezel verbinding en heb de huawei modem staan.
Reputatie 7
Badge +2
Dat is een vreemd probleem, zou gewoon moeten werken.
Je hebt verder geen andere (internet) apparaten op de switch aangesloten?

Zoals je weet is tv en internet gescheiden op het modem, dus als de swich op de iptv poort van het modem is aangesloten kan je geen internet voor andere apparaten daarop aansluiten.

En als je ook de 2e tv met een losse kabel rechtstreeks op het modem aansluit, werken beide tv's dan goed?

Ook zou je de swich nog op de andere iptv poort kunnen testen, en de modem een factory reset kunnen geven. Het moet kunnen werken.
hoi marcel,

nee heb niks verder aangesloten zitten op het modem.
ook werkt de 2e kabel prima rechtstreeks.
rare is dat alles werkt behalve live tv dan krijg ik de error melding.
Reputatie 7
Badge +2
Dan is het even wachten op een T-mobile moderator. Zij kunnen dit door de technische dienst wellicht laten uitzoeken.
heb ook via google gezocht en zag dat een netgear wel zou werken en een tplink niet. maar de kastjes van beide zijn precies hetzelfde.... zou dat nog kunnen proberen
Reputatie 4
Beste @s3racer01 , je zou het met de omschrijving, die ik een tijdje geleden heb gemaakt, kunnen proberen. Vooral het laatste stukje onderin is de uitkomst.
Ik ga volgende week de lijn uitbreiden met een 3e switch.

Draaidje met netgear switch'en
Reputatie 4
heb ook via google gezocht en zag dat een netgear wel zou werken en een tplink niet. maar de kastjes van beide zijn precies hetzelfde.... zou dat nog kunnen proberen

Klopt ik heb zelf netgear GS105Ev2

Werkt perfect, ik heb zelfs 3 switchen achter elkaar voor verschillende boxen, geen probleem
ik heb vandaag de netgear gekocht. aangesloten vanuit de doos en het werkte. maar zet ik de tvbox (entone) een tijdje uit en daarna weer aan dan krijg ik weer error op de live tv. dus ik moet het een en ander instellen neem ik aan? ik ga jouw draadje eens goed lezen! alvast bedankt!!
Reputatie 4
Ja ff instellen, bij VLAM/801.1Q/Advanced een trunk instellen, bij mij gaat tv naar poort 4 en internet naar poort 3 en de trunk (tagged) naar poort 5. Aan de andere kant van de kabel hetzelfde. Zorg dat je de VLAN ID's op 1 / 300 / 640 instelt. IMGP staat bij mij overigens uit, mocht dit niet werken dan zet je hem aan.

het is gelukt! ik heb gisteren de netgear gs105ev2 voorzien van de laatste firmware. daarna heb ik de igmp snooping uitgezet en alles werkt nu! heb verder niks aangepast of veranderd op de switch alleen igmp snooping uitgezet. iedereen heel erg bedankt,blij mee dat alles nu werkt!

Reageer