Beantwoord

Verder kijken werkt niet meer

  • 30 juni 2020
  • 35 reacties
  • 887 Bekeken

Heeft altijd gewerkt. 

We hebben t-mobile thuis sinds okt 2019. We gebruiken alleen tv anywhere in combinatie met chromecast. We hebben altijd programma's kunnen terugkijken en verderkijken als we tussentijds gestopt waren. Vorige week bijvoorbeeld nog met de good doctor en Poirot op RTL8. Maar nu kunnen we geen ENKEL programma meer verder kijken. En op de commerciele zenders is dat een ramp, omdat je niet vooruit kunt spoelen moeten we steeds helemaal opnieuw beginnen, inclusief al die !%$%@^%@^^ reclame …!!! En dat doen we dus niet. Dus we hebben al enkele programma's niet kunnen afkijken om die reden.

Hoe kan dat !!!! Het heeft altijd gewerkt en nu onthoud t-mobile niet meer waar we waren !!!!

En dan is er nog dat probleem met per seconde wijzer terugkijken: dat werkt NOOIT op chromecast. We moeten altijd het voorgaande programma starten en dan doorspoelen naar het einde (dat kan op NPO gelukkig !) om het volgende programma te kunnen zien…..

icon

Beste antwoord door Jason 30 juni 2020, 13:44

Goedemiddag @JanHeeftVragenOverThuis, goed dat je om hulp vraagt en welkom op de Community nogmaals! 😄

Momenteel is het niet mogelijk om teruggekeken programma's verder te kijken op TV Anywhere als je het programma stopt. Dit probleem is bij ons bekend en we hebben het doorgezet aan onze experts zodat er zo spoedig mogelijk een oplossing komt! Sorry voor het ongemak. 

Het tweede issue dat je aankaart, klinkt me nog niet bekend in de oren. Daar gaan we samen ook een oplossing voor bedenken, dat weet ik zeker! Begrijp ik uit je uitleg dat het niet op de Chromecast werkt maar wel op andere apparaten of via de webversie? 

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @JanHeeftVragenOverThuis, goed dat je om hulp vraagt en welkom op de Community nogmaals! 😄

Momenteel is het niet mogelijk om teruggekeken programma's verder te kijken op TV Anywhere als je het programma stopt. Dit probleem is bij ons bekend en we hebben het doorgezet aan onze experts zodat er zo spoedig mogelijk een oplossing komt! Sorry voor het ongemak. 

Het tweede issue dat je aankaart, klinkt me nog niet bekend in de oren. Daar gaan we samen ook een oplossing voor bedenken, dat weet ik zeker! Begrijp ik uit je uitleg dat het niet op de Chromecast werkt maar wel op andere apparaten of via de webversie? 

2e issue: gaat mis op alle apparaten waar de app op draait, maar pas als je het cast naar de chromecast. Op de app draait het wel, maar zo gauw je cast dan blijft de chrome cast eindeloos proberen het programma te start en dat gebeurt dan gewoon niet

Reputatie 7
Badge +7

Dan lijkt het een bug te zijn waarbij de koppeling tussen casten en app gehinderd wordt. De obstructie zit dan hoogstwaarschijnlijk ergens in de software van de app of in de Chromecast.

Even iets heel anders, of nou ja het betreft wel TV Anywhere: we zijn momenteel bezig met een test voor de vernieuwde TV Anywhere app op mobiel en tablet. We zoeken in totaal 200 testers die de app graag willen onderzoeken. Lijkt je dit wat? Neem dan een kijkje in ons speciale TV Anywhere topic: Vernieuwde TV Anywhere

Weer on topic: zou je de app eens opnieuw willen installeren alsjeblieft? Vaak werkt dit en lossen we al gauw veel issues op. 

Ik zal eens proberen opnieuw te installeren. En ik wil eventueel wel nieuw app testen, maar weet niet of ik er veel tijd aan kan besteden.

Ik heb het volgende getest op mijn android tablet en tv anywhere app:

  • ik start tc anywhere app op tablet
  • tvgids
  • naar gisteren (ma 29 juni 2020)
  • npo 2, 1715u: per seconde wijzer 
  • "watch”
  • het programma start onmiddelijk op de tablet
  • ik druk op cast icon en selecteer de chromecast
  • tv scherm met chromecast begint te proberen om per seconde wijzer te starten en komt daar niet uit
  • ik selecteer het voorgaande programma uit de gids (journaal)
  • en die start onmiddelijk op de chromecast
  • ik selecteer weer per seconde wijzer in de gids en weer probeert ie op de tv te starten maar het lukt niet (blijft eindeloos proberen)

 

tv anywhere app ge-uninstalled, en direct weer geinstalled en gestart. Ik hoef credentials niet opnieuw op te geven, is dat niet gek? Misschien niet volledig ge deinstalleerd?

  • Bovenstaande test weer uitgevoerd en het resultaat is hetzelfde.

Hallo, 

Wij hebben hetzelfde probleem. Gisteren vergeten om Magnum P. I. op te nemen dus dachten we dat ook via de app te doen en dan te casten maar dat ging niet. Programma ervoor deed t wel en 't programma erna deed t ook. 

Via de laptop ook nog geprobeerd maar daar is dat programma helemaal niet op te zien. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @JanHeeftVragenOverThuis en @royennathalie! Momenteel is het niet mogelijk om teruggekeken programma's verder te kijken op TV Anywhere als je het programma stopt. Dit probleem is bij ons bekend en we hebben het doorgezet aan onze experts zodat er zo spoedig mogelijk een oplossing komt! Sorry voor het ongemak. 

Ondanks eerdere inspanningen en pogingen het euvel te verhelpen, is er nog geen sluitende oplossing. Het probleem is daarmee inderdaad nog niet opgelost. We werken er hard aan om TV Anywhere weer op 100% volle kracht te laten functioneren! Zodra er een update is, plaatsen we die in dit topic (klik op het magenta linkje). Bedankt voor jullie geduld! 😄

@Jason . Over mijn 2e probleem (sommige programma's werken niet op Chromecast, wel op telefoon/tablet). Dit zelfde probleem hebben we sinds gisteren ook met NPO start en wel met ALLE programma's in de NPO plus start app op telefoon en tablet (alle devices dus). Gek genoeg werkt het WEL met de browser op de tablet. Dan ga ik naar npostart.nl , start een programma en cast het naar de TV. En dat werkt dus WEL !

Ik heb dat ook geprobeerd met t-mobile, maar die browser werkt niet op de tablet met t-mobile. Ik zal browser op pc nog eens proberen met mijn 2e probleem, had ik nog niet geprobeerd.

Mijn 2e probleem blijkt geen probleem op de pc browser (google chrome). Het blijkt verder een probleem te zijn met specifieke uitzendingen op specifieke data. Per seconde wijzer van 30 juni 2020 heeft het probleem, latere afleveringen niet.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @JanHeeftVragenOverThuis,

Top dat je het probleem hebt weten te achterhalen. Begrijp ik het goed dat je het enkel ervaart bij één uitzending? Het kan namelijk zijn dat die aflevering niet goed is ingeladen waardoor je dit probleem ervaart. Mocht het probleem bij meerdere uitzendingen terug komen dan hoor ik graag van je welke uitzendingen dit zijn en dan ga ik daar achteraan. 

Ja het is gebeurd bij meerdere uitzendingen, maar 1 die je kunt reproduceren is toch voldoende voor jullie om er mee aan de gang te gaan?  Het gebeurde heel vaak bij per seconde wijzer, maar daar kijken we nu niet meer naar. Als ik er weer 1 tegenkom laat ik het weten

Reputatie 7
Badge +7

@JanHeeftVragenOverThuis Wanneer het slechts één specifieke uitzending betreft, is het een geval op zich en kunnen we dit niet altijd traceren naar een algemeen issue. Dan zal het vaker een tijdelijke hapering zijn geweest op één zender. Wat @Piotr aangaf kan inderdaad in sommige gevallen weleens voorkomen: het inladen van een aflevering is dan bijvoorbeeld niet helemaal correct verlopen. Dit wil overigens niet betekenen dat we er niet mee aan de gang kunnen gaan; dat is immers altijd mogelijk. Sterker nog, we hopen juist dat elke hapering aan het licht wordt gebracht. Dan kunnen we met onze developers en specialisten sneller schakelen en oplossing vinden! 😊

Top dat je het aankaart want zo kunnen we TV Anywhere nog meer verbeteren! 👍 Bedankt voor je bevindingen en bijdragen - als je weer met iets tegen de lamp loopt, trek alsjeblieft aan de bel!

Is er al een update van wanneer het weer gaat werken?? De berichten zijn een maand oud en het werkt nog steeds niet.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Fluitakker88,

Om wat voor uitzending(en) gaat het? Kun je dit aan ons kenbaar maken, inclusief het tijdstip?  Dan gaan we dit issue door onze techneuten laten onderzoeken. :relaxed:

All zenders en afleveringen, het is gewoon verdwenen uit de app. Ik lees dat ze ermee bezig zijn met de vernieuwing van de app. Nu kan ik helemaal niks verder kijken. Wanneer gaat hij live?

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb dit wederom geadresseerd. Dank voor het melden!

Goedenavond,

Ik ben een nieuwe klant, heb afgelopen week de Anywhere app op mobiel gezet. Bovenaan de app staat dat je verder kunt kijken waar je gebleven was, maar ik zie dat nergens terug? Zie alleen ‘favoriete zenders’ en 'al je zenders’. Als ik een programma deels terugkijk, kan ik daarna ook geen knop ontdekken. Verder staat bij instellingen continue bovenaan: ‘klik hier om de nieuwste versie te downloaden’, maar als ik daarop klik, zie ik dezelfde versie in de playstore. Daar ligt het dus niet aan?

Graag info over hoe ik kan verder kijken in de app. 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @77LK Van harte welkom bij T-Mobile! Je zou in de app naast je favoriete zenders en al je zenders nog een extra categorie ‘onlangs bekeken’ moeten zien staan. Op onze website vind je meer informatie. Op welke type telefoon en welke besturings versie (van Android of Apple) gebruik je TV Anywhere?

Hai Brian, 

Dank voor je reply.

Ik heb een Samsung A8 (2018) met Android versie 9. 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @77LK, hmm dat zou prima moeten zijn. Is je toestel helemaal up-to-date? Als ‘onlangs bekeken’ niet wordt weergegeven en je de update melding in de app blijft ontvangen dan kan je het beste de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren mocht je dit nog niet geprobeerd hebben. Laat zeker even weten wat het resultaat is!

Yes alles up to date, en app intussen verschillende malen verwijderd en weer geïnstalleerd. Geen succes. Ook de app op IPad (13.6.2) geïnstalleerd, zelfde verhaal. Lijkt bijna aan mijn account te liggen?

Misschien naar 'ns langs de winkel gaan. 

Dank voor je hulp zover!

Goedemiddag,

Na veelvuldig tevreden gebruik gemaakt te hebben van verder kijken, zowel op tv als via mobiel, lijkt nu niet meer opgeslagen te worden tot waar er gekeken is.

In zowel tv als mobiel is verder kijken nu steeds leeg. Benieuwd of meer mensen hier last van hebben en of dit probleem bekend is bij Tmobile? Jammer, want nu dus steeds opschrijven waar ik gebleven ben.... 

 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @77LK, goed dat je het meldt! Er is geen algemeen probleem bekend met Verder Kijken, daarom wil ik je graag verzoeken om jouw feedback te plaatsen in ons speciale verzameltopic (klikbare link). Dan kan ons TV team het oppakken en oplossen, omdat jij tot zover de enige bent die dit probleem meldt, zal ik het ook op individueel vlak doorzetten. 

Om alvast de standaardvragen vanuit onze techneuten voor te zijn, stel ik er een paar aan je zodat alle info compleet is:

-Ontbreken de opgeslagen Verder Kijken momenten ook wanneer je de webversie van TV Anywhere gebruikt (de link is klikbaar)?

-Gebruik je een VPN thuis?

-Je komt dit probleem tegen op zowel TV als op je mobiele apparaten (telefoon en iPad), klopt dat?

-Welke iOS versie heeft jouw iPad? 

-Sinds wanneer speelt dit probleem?

Ik ga dit bekendmaken bij de technische dienst, als jij het dan wilt plaatsen in het verzameltopic pakken we dit euvel bij de hoorns aan en vinden we nóg sneller een oplossing. Alvast bedankt voor je medewerking!

Fijn, dank voor het doorzetten! Bij deze de ontbrekende info:

Het speelt zo'n kleine 2 weken gok ik?

Ik kijk alleen via tv en via de app op mijn mobiel. Heb gemerkt dat het zich voornl voordoet wanneer ik de tv opname onderbreek. Die is niet terug te zien in verder kijken. Enkele keer als ik via mijn Samsung A8 iets onderbreek, staat ie er wel in, maar meestal niet. (Dus of zowel te zien op tv verder kijken, én in app verder kijken, of bij beide niet.

Ik heb de Android versie 9. Ik gebruik geen IPad, en geen VPN.

Als ik op genoemde link klik, krijg ik volgende melding: helaas ondersteunt jouw device of browser onze videoplayer niet. En leidt me naar de app, die al geinstalleerd is.

Mocht ik iets vergeten zijn, laat maar weten.

Bedankt en groet Linda

 

Reputatie 7
Badge +7

@77LK Bedankt voor je antwoorden, ik heb ze toegevoegd als notitie aan het reeds uitstaande ticket naar de technische dienst. Zo is alles volledig en zal de oplossing makkelijker gezocht kunnen worden!

“helaas ondersteunt jouw device of browser onze videoplayer niet” → Welke browser gebruik je? Deze melding ontstaat meestal wanneer de softwareversie van het apparaat in kwestie te ver achterloopt en onze player niet meer ondersteund wordt.

“Ook de app op IPad (13.6.2) geïnstalleerd, zelfde verhaal.” → “k heb de Android versie 9. Ik gebruik geen IPad, en geen VPN.” → Je geeft eerder aan dat je een iPad gebruikt, vandaar mijn vraag. Bedoel je misschien een ander soort tablet (Samsung tablet bijvoorbeeld)? 

 

Reageer