Beantwoord

Volumeregeling Samsung afstandsbediening doet het niet meer

  • 24 October 2020
  • 7 reacties
  • 701 Bekeken

Volumeregeling Samsung afstandsbediening doet het niet meer.Het resetten van de T mobile afstandbediening werkt ook niet. Ook niet op de alternatieve manieren die op dit forum te vinden zijn. Help! Wat te doen? Ik wil mijn geluid weer gewoon met mijn eigen AB kunnen regelen.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 25 October 2020, 08:13

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @gijshagemans  Lastig, Ga even Hier lezen of er een oplossing bij staat.

Je kan daar ook een nieuwe bestellen.

Succes en groetjes

Ik heb alles geprobeerd wat op het forum staat, zonder succes. Zouden jullie mij een nieuwe afstandsbediening kunnen sturen? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +14

@gijshagemans  vraag dat even hier .

Fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo gijshagemans,

De afstandsbediening van de tv zelf zou altijd moeten werken om het volume van de tv te regelen. Dit staat los van de aangesloten "bronnen". Zie je wel iets gebeuren op het scherm als je het volume aanpast? (Volume niveau in cijfers of balkje?) 

En als je een andere (hdmi) ingang kiest? Weet niet of je toevallig een DVD speler hebt aangesloten om daarmee te testen?

Als het alleen bij het geluid van het t-mobile kastje is, staat daar het volume niet toevallig op nul? 

Heb je de betreffende hdmi ingang b.v. niet ingesteld op geluid via optische uitgang?

Is de afstandsbediening van de Samsung tv nog in orde? Geen slecht contact van de batterijen? (Of lege batterijen 😉)

Je zou een fabrieksreset van de tv kunnen doen en nog eens kunnen testen.

Mvg. Marcel

Hoi Marcel,

Dat “altijd” klopt dus niet. En nee, het ligt niet aan de TV want in elke andere app (Netflix, Videoland, NPO) doet de volumeregeling het wel. En een andere HDMI kabel staat ook in het forum dus dat heb ik ook al geprobeerd. Na meer dan 3 uur met het volume van T mobile thuis bezig te zijn geweest en keurig alles meerdere keren te hebben geprobeerd zonder succes, vind ik dat ik wel een nieuwe afstandsbediening heb verdiend. De huidige is gewoon niet te resetten. 

Ik begrijp hem dan nog niet helemaal, met de TV kijken werkt de volume van de TV afstandbediening niet volgens jou, of werkt de volume knop op de T-Mobile afstandbediening niet?

In het eerste geval heb je niks aan een vervangende, in het tweede geval, probeer eens nieuwe batterijen en doe de reset van de AB nog eens en zet het volume op de TV box van TM op maximaal en bedien alleen het volume via de TV afstandbediening of programmeer daarna de AB weer opnieuw in zodat die weer de TV kan bedienen.

Werkt de TM afstandbediening niet met nieuwe batterijen is die waarschijnlijk stuk en kan je een nieuwe aanvragen in het geldende topic wat hierboven is gegeven.

Reputatie 7
Badge +2

De samsung a.b. werkt dus wel, alleen niet in combinatie met de T.M. tv box.

Voor de zekerheid: het resetten van de T.M. a.b. heb je gedaan volgens:

1 en 6 indrukken en even vasthouden totdat het roze lampje even oplicht. Toets daarna 996. Daarna moet het volume weer te regelen zijn. Of hij moet idd echt stuk zijn.

Mvg. Marcel

Reageer