Beantwoord

Welke CAT-kabel voor tv

  • 7 April 2018
  • 3 reacties
  • 901 Bekeken

Hallo, ik ben een nieuwe klant en bezig met kabels aan het aanleggen voor tv en internet. Maakt het wat uit welke cat kabel ik gebruik voor tv?
icon

Beste antwoord door tmoesel 8 April 2018, 10:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Johan50,

Je kan het beste een cat5e kabel gebruiken.
Reputatie 6
CAT5e kun je ook voor Gigabit intranet/internet gebruiken, tot lengtes van 100 meter, ook nog met actief Power over Ethernet (802.3at). Dus in die zin is dat een betere investering.

Als die T-Mobile TVbox geen Gigabit ethernet kan, kun je ook met simpelere cat5 kabel toe. Ikzelf heb ooit een aantal 10 meter soort van flatkabel gekocht. Die zijn 5mm breed, 2mm dik en daardoor goed weg te werken in vloerbedekking o.i.d. Ze doen ook prima Gbit ethernet, geen enkele ethernet packetloss of CRC errors. Verder worden voor tot 100Mbps ethernet maar 4 van de 8 interne aders van CAT5e gebruikt.

TV is geen ramp als er sporadisch een keer een bit omvalt, ook vanuit T-Mobile kunnen datapaketten verloren gaan, dat is hoe het ontwerp in elkaar zit. Grootste risico is de RJ45 connector (en daarom heen). Als daar vuil o.i.d. in zit, kun je flink uitval krijgen, hoe goed de kabel zelf ook gespecificeerd is.
Ok, duidelijk. Jullie beiden bedankt voor de info, ga ik 5e gebruiken voor de tv.

Reageer