Beantwoord

Fritz!repeater 1750e probleem (wegvallen verbinding)

  • 18 januari 2021
  • 12 reacties
  • 229 Bekeken

Beste,

 

Ik heb 2 repeaters bedraad aangesloten op de draytek vigor2132f. Bijna 3 jaar zonder problemen. Nu doet 1 van de repeaters de laatste tijd raar door uit te schakelen, waardoor wifi wegvalt/hapert gedurende een paar minuten. 
Ik heb alle instellingen/hulpmiddelen geprobeerd, reset, alles opnieuw instellen, zonder resultaat. Ook kanaal etc, op 2.4Ghz.

Beide repeaters draaien op Fritz!OS 7.12 en geven aan dat ze geupdate moeten worden. Dat lukt niet. Eindeloos zoeken en dan time-out error. Ook handmatig een firmware pakket installeren via de fritz website lukt niet. 
Is er een andere optie mbt repeater vanuit T-mobile?

icon

Beste antwoord door Brian 20 januari 2021, 14:55

Hi @heijnenluc, ik kijk graag met je mee hoe we de repeaters weer werkend kunnen krijgen!

Goed dat je zelf al een aantal zaken geprobeerd hebt. Heb je met de reset ook al een volledige fabrieksreset geprobeerd? Je kan de repeater(s) een fabrieksreset geven door de WPS knop ongeveer 15+ seconden lang in te houden (met ongv 6 seconden maakt hij alleen opnieuw een WPS verbinding). Wanneer de repeater helemaal opnieuw is opgestart en de Power en WAN lampjes continue branden (duurt ongeveer 2 minuten) dan kan je de repeater opnieuw laten verbinden met het Wifi netwerk door de WPS knop ongeveer 6 seconden in te houden.

Mochten de problemen hierna nog aan blijven houden laat het dan zeker weten, dan gaan we kijken naar een andere oplossing!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @heijnenluc, ik kijk graag met je mee hoe we de repeaters weer werkend kunnen krijgen!

Goed dat je zelf al een aantal zaken geprobeerd hebt. Heb je met de reset ook al een volledige fabrieksreset geprobeerd? Je kan de repeater(s) een fabrieksreset geven door de WPS knop ongeveer 15+ seconden lang in te houden (met ongv 6 seconden maakt hij alleen opnieuw een WPS verbinding). Wanneer de repeater helemaal opnieuw is opgestart en de Power en WAN lampjes continue branden (duurt ongeveer 2 minuten) dan kan je de repeater opnieuw laten verbinden met het Wifi netwerk door de WPS knop ongeveer 6 seconden in te houden.

Mochten de problemen hierna nog aan blijven houden laat het dan zeker weten, dan gaan we kijken naar een andere oplossing!

Hoi Brian,

 

Helaas heeft ook de fabrieksreset niet het gewenste effect. Ook een wissel van de twee repeaters geprobeerd (beide bedraad, verdieping 1 en 2) maar daar verwachtte ik al niets van. 

 

VG, Luc

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @heijnenluc, bedankt voor je terugkoppeling!

Heb je de bekabelde Fritzboxen op een plek staan waar de Wifi normaliter nog bereikbaar is - bijvoorbeeld met een mobiele telefoon? Heb je in de afgelopen maanden toevallig een nieuw apparaat aangeschaft die ook met Wifi verbonden is en in de buurt van de haperende Fritz staat? Denk aan potentiële storingsbronnen als: baby monitors, bluetooth apparatuur, camerabeveiliging, magnetron, water (aquarium), audioinstallaties, versterkers e.d.

 

 

 

hoi Jason,

 

Beide repeaters staan op punten waar geen (verdieping 2) of zeer slecht (verdieping 1) wifi signaal is. Bij installatie die punten uitgekozen waar minste wifi signaal was. Met name de repeater op verdieping 2 hapert dus, geen nieuwe apparatuur/stoorzenders laatste maanden. Op beide repeaters is de firmware niet te updaten (zoals gezegd time-out via user interface en handmatig via https://ftp.avm.de/fritzwlan/ uploaden werkt ook niet). Beide draaien nu op 7.12, terwijl 7.21 beschikbaar is.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @heijnenluc ,

Wil je me meenemen hoe de Fritzboxen zijn aangesloten op het modem en op welke poorten? Met deze extra informatie komen we een stap dichterbij de oplossing! 

Repeater op verdieping 2 (die dus niet goed functioneert) direct op modem, poort 2. 
De andere repeater (verdieping 1) op poort 4 met een netgear switch ertussen. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @heijnenluc Check, laatste vraag, je geeft aan dat je de repeaters ook al verwisseld hebt, speelt het probleem dan nog steeds op dezelfde repeater? In dat geval kan het zijn dat deze misschien gewoon defect is. Overigens kan het kloppen dat je repeaters niet kan updaten, wij gebruiken custom firmware voor onze modems en repeaters. :wink: Laat het nog even weten dan kunnen we de defecte repeater eventueel omruilen!

Ha Brian,

ja dat klopt, dezelfde repeater geeft problemen bij wisselen van locatie. Wel vreemd dat de draytek firmware versie uit 2017 draait en de repeaters versie 7.12 ipv 7.21. Zal custom zijn, maar desalniettemin behoorlijk verouderd! Overigens zou de manuele overschrijving met de update direct van AVM dan toch gewoon moeten werken vanaf factory reset?

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @heijnenluc, we zullen je een vervangende Wifi-extender toesturen. Dit betreft de Zyxel WAP en deze zal binnen maximaal zeven dagen bezorgd worden. Zou je de defecte Fritzbox aan ons kunnen retourneren, alsjeblieft? Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die ik je straks toestuur. 

Neem alvast een kijkje in ons speciale WAP/Wifi Plus topic: Alles over Wifi Plus en in de WAP-handleiding: WAP handleiding.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @heijnenluc, het Zyxel Wifi-punt komt eraan. Ik heb deze besteld en normaliter zal je het pakket binnen maximaal vier tot zeven dagen bezorgd krijgen. Binnen enkele dagen ontvang je van PostNL een Track & Trace code per e-mail. Die kun je volgen om de status van je pakket te allen tijde in de gaten te blijven houden. 

Je kunt de defecte Fritzbox terugsturen naar onderstaand retouradres:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail” → *omdat de Fritz niet officieel in het systeem te boek staat als zijnde retour, kun je hier je klantnummer streepje 1 (koppelteken, “-”) neerzetten. Dus bijvoorbeeld: ABC00000-1

Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!

Indien je de uitleg liever in videoformat bekijkt, neem dan een kijkje in ons speciale retourtopic: Hoe stuur je de apparatuur terug?

Uiteraard is het vervangende Zyxel Wifi-punt zonder extra kosten. Je betaalt voor de Fritz immers ook geen bedrag per maand.

Mocht ik nog iets voor je kunnen verduidelijken, dan wel uitleggen, let me know!

Heel fijn Jason, dank voor de moeite!

Waarschijnlijk lost deze wissel het probleem eenvoudig op, ik zal een update posten tzt...

Reputatie 7
Badge +7

Heel graag gedaan, ik weet zeker dat deze wissel het probleem oplost! 😄

Heb je al een Track & Trace code ontvangen van PostNL? Bedankt dat je me op de hoogte houdt en stay safe!

Reageer