Beantwoord

Afspelen van de cloud opnames loopt het tv box compleet vast


bij het afspelen van de cloud opnames loopt het tv box compleet vast.

Om dit te resetten moet het stroom er even een minuut af, daarna werkt de box weer totdat je een opname wild bekijken en dan loopt alles opnieuw weer vast.

Ik heb nog genoeg ruimte vrij.

icon

Beste antwoord door Boris 11 May 2022, 12:08

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @meCrazyFrog,

Thanks voor je bericht! Ik denk met je mee. Super dat je al behoorlijk wat stappen hebt kunnen uitvoeren, dat zal het makkelijker maken. Ik zit toch nog met enkele vagen voor het onderzoek:

  • Hoe worden de Cloud Opnames bekeken? Heb je het probleem ook bij bijvoorbeeld TV Anywhere
  • Welke firmware versie wordt er gebruikt op de TV Box? Dit is terug te vinden bij de instellingen
  • Heb je een voorbeeld programma waarbij dit probleem voorkomt?  Denk aan tijd, datum, zender en programma

Met bovenstaande punten kunnen we een onderzoek laten starten. Ik hoor het dan ook graag van je! 

het ligt niet aan de box maar volgens mij gewoon aan de cloud opslag.
Ik heb meerdere series opgenomen en een hoop van de opgenomen afleveringen werken gewoon niet.
Ook niet via tv anywhere. Alleen de laatste 3 opnames werken en de rest geeft een foutmelding 

`Afspelen mislukt. Vernieuw de pagina en probeer het opnieuw.`

ligt ook niet aan de browser, heb verschillende browsers geprobeerd in private/incognito mode.

Als ik zo over het forum heen lees, dan lijkt het er sterk op dat het online opnemen nog echt in de 
kinderschoenen staat bij T-Mobile. Het is trouwens al helemaal raar dat de tv box vast loopt als een film niet
geladen kan worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @meCrazyFrog,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik ben dit direct voor je nagegaan en het signaal wat jij doorgeeft komt bij enkele andere klanten ook voor. Daarop is direct een algemeen onderzoek begonnen door specialistische TV team. Momenteel zijn we erg druk om zowel oorzaak als oplossing te vinden. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. 

Ik heb dit dus ook al regelmatig gehad! Zowel via de twee kastjes als via tv anywhere, en verschillende programma opnames…

ik word er niet goed van. We zijn sinds december klant maar hebben alleen maar problemen…

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Daiske,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Inmiddels zijn de algemene problemen opgelost, maar dat hoeft natuurlijk nog niet te zeggen dat jij geen problemen ondervindt. Ik help je er graag bij. Om dit door de technische dienst te laten onderzoeken, heb ik wel extra gegevens van je nodig: 

  • Welke firmware versie wordt er gebruikt op de TV Box? Dit is terug te vinden bij de instellingen
  • Welke software versie van TV Anywhere wordt er gebruikt? Dit is terug te vinden in de instellingen
  • Heb je een voorbeeld programma waarbij dit probleem voorkomt?  Denk aan tijd, datum, zender en programma

Ik hoor het maar al te graag van je. 

We hebben twee boxen met dezelfde firmware 20.2.971_build1-etv-vas-tvxagv 

de software versie van tv anywhere is I.2.4.5

wat ook opvalt is dat we beide kastjes ook al een keer hebben omgeruid van plaats.

 

maar het is zowel bij de kastjes als bij de tv anywhere dat het bij oudere opnames is. 
een voorbeeld fbi op veronica of station 19 van net 5. 
voorbeeld fbi van 25-4-2022 op veronica.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor je snelle reactie @Daiske!
Heb je misschien ook nog de tijd dat het programma zich afspeelde? Dan kan ik ervoor zorgen dat we een onderzoek gaan starten en een oplossing kunnen aandragen. Ik hoor het nog graag van je!

Ik heb sinds 5 september jl T mobile tv en al drie keer een vastloper gehad in een opgenomen programma. Stekker uit helpt niet. Gisteren zelfde probleem bij opname van Lewis. Na 20 minuten liep hij vast. Heb toen via de afstandsbediening ingetikt 00 21 minuten. en doorspoelen  hij sprong naar 21 minuten het afspelen ging verder Ik ga kijken als het weer gebeurd of dat wert. Dit staat los van het feit  dat ik in amper 3 weken al 3 keer een vastloper had 

Gisteren weer het zelfde probleem, nu bij het afspelen vanMurder she wrote . Bij 37 minuten liep de opname vast. Ik heb de opname vanaf het begin opnieuw gestart. Toen ingetikt 0039. De opname sprong naar de 39e minuut en ging verder. Ik miste dus 2 minuten. Dit is nu de 4e keer.. Vandaag op de andere box geprobeerd. Hier deed het probleem zich niet voor , al moet ik er bij zeggen dat ik versneld heb doorgespoeld. Ik hoop dat men er iets mee kan doen. Het blijft vervelend. zeker als jen 2 weken op T Mobile thuis tv zit

Reputatie 7
Badge +4

Hi @remcomar, hartstikke goed dat je in dit topic aan de bel trekt! Ik help je hier graag bij, want je hoort zonder problemen van je opnames te genieten. Zou je eens kunnen checken of er nog voldoende opnamecapaciteit is? Dit check je als volgt op de TV Box: 

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Als dit niet de boosdoener is, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Hiervoor heb ik nog wat aanvullende informatie nodig: 

  • Kun je aangeven wanneer de opname van Murder She Wrote is opgenomen (datum en tijdstip)? 
  • Ervaar je dit probleem ook op andere apparaten? 
  • Op welk tijdstip probeerde je de aflevering van Murder She Wrote te bekijken?
  • Krijg je ook een bepaalde foutmelding te zien of dat niet? Zo ja, wanneer gebeurt dit? 
  • Kijk je de opnames terug als deze op dat moment nog live bezig zijn op tv? 

Ook kom ik graag nog terug op jouw opmerking dat je vaker vastlopers hebt gehad. Bedoel je hiermee ook vastlopende opnames of ervaar(de) je dit ook bij live-tv kijken? Als je dit kunt laten weten, dan ga ik hier ook met alle liefde in duiken. Ik wil dit voor je fixen! 😊

goedemorgen Lisa

bedankt voor uw bericht. 

Ik heb nog weinig opnames gedaan want ik ben pas sinds 5 september bij  T  mobile.

De opname van Murder She wrote was zondag 18 september, gekeken op 18 september 

voltooide opnames 17,3 uur

geplande opnames 53 uur

beschikbaar 129.7 uur

Ik heb ook op een ander apparaat en  in tv anywhere bekeken geen vastloper

geen foutmelding. hij blijft gewoon hangen. dit al voor de 4e keer. 

terugkijken na afloop opname

Zoals al gemeld, als ik met de afstandsbediening naar 1 minuut na het vastlopen punt spring gaat hij gewoon verder

IK hoop dat dit niet het begin is van een heleboel ellende. Bij KPN nooit dit probleem gehad

hopende dat u hier wat mee kunt,

vr groeten

Cor 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @remcomar, super dat je dit zo snel kon aanvullen - dankjewel! Met deze informatie kan ik zeker aan de slag en ik heb dan ook meteen een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst. Zou je enkel nog kunnen aangeven hoe laat je Murder She Wrote op 18 september wilde terugkijken? Dan voeg ik dit nog toe aan het onderzoek. De komende dagen ga ik het goed in de gaten houden en laat ik het weten als er een update is uitgerold. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te verhelpen! 

IK denk dat dit om plm 20.30 uur was of iets vroeger

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal super dat je dit zo snel nog kon doorgeven, merci @remcomar! Ik heb dit aangevuld aan het onderzoek. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @remcomar, ik wil je heel graag laten weten dat het onderzoek succesvol is afgerond! De technsiche dienst heeft een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd om het probleem te verhelpen. Ik zie dat deze vandaag is binnengekomen, super. Kun je aangeven, zodra de nieuwe TV Box up and running is, of je weer zonder problemen van Cloud Opnemen kunt genieten? Alvast een mooi weekend en ik hoor het graag! 

Reageer