afstandsbediening en source Philips Tv

  • 14 February 2023
  • 11 reacties
  • 465 Bekeken

Weet iemand of T-mobile nog een verbeterde afstandsbediening ontwikkeld. Eentje die ook de source van een Philips tv kan wisselen . Zou fijn zijn.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De afstandsbediening hoort bij de Amino decoder. Daar wordt geen nieuwe versie door t-mobile voor ontwikkeld. Je kunt eventueel aan een slimme afstandsbediening denken.

@First of March

Zie dit stukje om de afstandsbediening te koppelen. En te gebruiken. 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/afstandsbediening 

Knop 2 zal de juiste zijn.

 

@First of March

Net even op 2 verschillende Philips tvs getest.

Op de T-mobile afstandsbediening moet je 1 en 3 ingedrukt houden 2 sec. 

Lampje knippert.

Dan de knop van tv vast houden tot tv uit gaat.

Dan direct los laten.

En dan vast zetten.

Doormiddel van de stop knop.

source werkt op beide toestellen.

 

Het probleem zit hem in dat het source-menu. Deze wordt op de tv welliswaar geopend. Echter kan ik niet navigeren, niet met en pijlen of welke knop dan ook.  Dus ik kan onmogelijk een andere source selecteren.

Ik heb dat met die slimme afstandbedieningen geprobeerd. Ik heb nog geen Type gevonden die mijn tmobile decoder en televisie (en liefst ook mijn android/cast box , maar ik kan er mee leven als deze nog een aparte AB heeft) Op een gebruiksvriendelijke manier kan bedienen. 

@First of March

Net even op 2 verschillende Philips tvs getest.

Op de T-mobile afstandsbediening moet je 1 en 3 ingedrukt houden 2 sec. 

Lampje knippert.

Dan de knop van tv vast houden tot tv uit gaat.

Dan direct los laten.

En dan vast zetten.

Doormiddel van de stop knop.

source werkt op beide toestellen.

 

Helaas

@First of March

Ik geeft je gelijk waardeloos dit.

Je kan de bron niet pakken.

Ik gebruik normaal de app zonder box met de afstandsbediening van de tv zelf.

Met een Logitech Harmony die gebruik ik voor de Nvidia Shield misschien is dat een optie.

Wordt niet meer gemaakt maar werkt perfect.

Via bv marktplaats nog wel tekoop.

Ik moet zeggen die ab van T-mobile moet gewoon werken met Philips.

Maar helaas ik heb het nu getest maar een andere hdmi bron selecteren zit er niet bij.

 

Bedankt voor het meedenken . Ik vindt dat het bij een gangbaar merk als Philips gewoon had moeten werken. Als het bij Kpn kan had T-mobile beter hun huiswerk moeten doen. Het is gewoon een tekortkoming. Daarbij heb je niet echt de mogelijkheid om een schriftelijke verzoek,  vraag of klacht in te dienen. Je kan het melden maar er komt nooit een follow up. Het blijft stil. Heel jammer allemaal . Laat zien dat t mobile  niet echt, technisch gezien, in staat zijn om kpn of ziggo te evenaren. Er zijn nog andere punten waar ze op technisch vlak echt achterblijven. Ik hoop dat ze dat inzien, als ze dit soort dingen kunnen verbeteren dan kan knp echt gaan inpakken. Nu??? niet dus.

@First of March 

Ik geeft je volkomen gelijk.

Maar ik kom bij kpn weg.

Omdat ik het zat was om een losse ontvanger te gebruiken (vip5202).

Bij T-Mobile kan het lekker via de Android tv app op mijn Philips tv.

De oudere Philips tv heb ik een Nokia box 8000 in gebruik.

Ik (mijn voorwaarden) gebruik helemaal geen provider spullen.

Fritzbox 5590 direct op glasvezel.

 

Reputatie 6
Badge

Het probleem zit hem in dat het source-menu. Deze wordt op de tv welliswaar geopend. Echter kan ik niet navigeren, niet met en pijlen of welke knop dan ook.  Dus ik kan onmogelijk een andere source selecteren.

Gewoon herhaaldelijk op de source knop drukken?

Het probleem zit hem in dat het source-menu. Deze wordt op de tv welliswaar geopend. Echter kan ik niet navigeren, niet met en pijlen of welke knop dan ook.  Dus ik kan onmogelijk een andere source selecteren.

Gewoon herhaaldelijk op de source knop drukken?

Werkt niet bij Philips op 2 types getest.

Reageer