Beantwoord

Alle opnames weg sinds software update op TV ontvanger

  • 10 May 2023
  • 6 reacties
  • 341 Bekeken

Vandaag heeft onze TV-ontvanger een software update gekregen. Hierbij moesten wij het TV-abonnement nummer en TV-pincode opnieuw invullen. Echter zijn alle opnames nu verdwenen.


Zijn deze nog terug te halen? Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat een firmware update alle opnames wist?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 11 May 2023, 10:39

Bekijk origineel

6 reacties

Nou, hier hetzelfde verhaal. Kom eerst in de tv na invoeren klantnummer en pincode. Nieuwe indeling en display.

Vervolgens geen enkele opname meer opgeslagen....

Dat kan toch niet!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Winter1111 en @Agnes1965, welkom op onze Community!  

We zijn begonnen met het laatste groepje te migreren naar ons nieuwe TV Platform. Jullie hebben een e-mail én SMS over gehad. In de e-mail staat ook dat alle lokale opnames verloren zullen raken. Deze opnames zijn niet meer terug te halen. Excuses voor het ongemak. Jullie kunnen vanaf nu weer opnemen!

Reputatie 2

Vandaag heeft onze TV-ontvanger een software update gekregen. Hierbij moesten wij het TV-abonnement nummer en TV-pincode opnieuw invullen. Echter zijn alle opnames nu verdwenen.


Zijn deze nog terug te halen? Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat een firmware update alle opnames wist?

Ik vermoed dat de harddisk niet leeg is maar door de software aanpassing deze niet meer benaderd wordt.
Iedereen zit nu in de cloud. Maar je betaald wel extra voor de topbox met hdd.
Zo kan je ook niet meer van RTL-8 opnemen en is teletext verdwenen.
Volgens mij ben ik een overeenkomst aangegaan met HDD, teletext en opname van alle zenders.
Dit heeft een eenzijdige wijziging.
Ik ga toch maar eens bij de concurrent snuffelen. Misschien niet onverstandig over te stappen.

Ik heb een vermoeden dat dit kanten gaat kosten.

Ik heb vandaag de bewuste mail ontvangen dat we volgende week aan de beurt zijn. Nou heb ik lokaal opgeslagen opnames op mijn topbox die ik echt niet kwijt wil, is er een manier dat ik die kan bewaren?

Reputatie 7
Badge +14

Vandaag heeft onze TV-ontvanger een software update gekregen. Hierbij moesten wij het TV-abonnement nummer en TV-pincode opnieuw invullen. Echter zijn alle opnames nu verdwenen.


Zijn deze nog terug te halen? Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat een firmware update alle opnames wist?

Ik vermoed dat de harddisk niet leeg is maar door de software aanpassing deze niet meer benaderd wordt.
Iedereen zit nu in de cloud. Maar je betaald wel extra voor de topbox met hdd.
Zo kan je ook niet meer van RTL-8 opnemen en is teletext verdwenen.
Volgens mij ben ik een overeenkomst aangegaan met HDD, teletext en opname van alle zenders.
Dit heeft een eenzijdige wijziging.
Ik ga toch maar eens bij de concurrent snuffelen. Misschien niet onverstandig over te stappen.

Ik heb een vermoeden dat dit kanten gaat kosten.

Er zijn geen aanbieders meer met een HDD recorder in hun aanbod. Wat je wel ziet is dat mensen zelf een HDD recorder kopen en (als de DRM dat toestaat) uitzendingen opnemen. 

De extra kosten van de HDD recorder komen te vervallen. Mocht je cloud opnemen willen toevoegen betaal je die €5,- weer bij. Dat kun je zelf in my-tmobile weer aanzetten. Voordeel is dat als je nu meer dan 1 HDD recoder had de cloud recording per account in rekening wordt gebracht en je dus op alle tv punten die kunt gebruiken.

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb vandaag de bewuste mail ontvangen dat we volgende week aan de beurt zijn. Nou heb ik lokaal opgeslagen opnames op mijn topbox die ik echt niet kwijt wil, is er een manier dat ik die kan bewaren?

Zoals aangegeven, de lokale opnames zullen verdwijnen. Mocht dit voor jou echt heel belangrijk zijn, dan adviseer ik je een soort kopie te maken. B.v. Zet een camera/mobiele telefoon op een statief voor de TV. De opname speel je af en dan neem je het als een filmpje weer op.

 

Reageer