Beantwoord

Amino Entone nieuwste box is mij gezegd

  • 28 March 2022
  • 74 reacties
  • 1051 Bekeken

Reputatie 2

Tv box van amino/entone is slecht letters en cijfers haast niet leesbaar. En met opnemen moet je op herinneringen drukken. En kinderslot springt er maar zo op.

icon

Beste antwoord door Jason 28 March 2022, 15:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

74 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @k.eenschoten,

Ik geloof niet dat ik de vraag helemaal begrijp? Gaat het om een nieuwe box ter vervanging van je huidige? Kun je iets meer verduidelijken, want dan kunnen we hier beter met je meedenken. Krijg je een foutmelding? We horen het graag van je, want dan kunnen we meedenken richting een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @k.eenschoten, uit je tekst maak ik op dat je de Entone Amulet 515 (harddiskrecorder) hebt, klopt dat? Het kinderslot kun je via de volgende pagina instellen: Kinderslot instellingen. Ik mis je exacte vraag nog, net als wat @Seccie aangeeft. Als je iets specifieker kunt zijn, pak ik het direct voor je op! 😊👍

Reputatie 2

Was van mijn kant inderdaad niet helemaal duidelijk, ik zal al mijn punten opnieuw uitleggen:

1 Opnemen in de Cloud  wil niet voor de kanalen van Duitsland, België, Ziggo, Tv Oost !!! is mij nooit verteld !!!!!

2 En dat voor € 5,00 is echt waardeloos, want dan kun je net zo goed uitzending gemist kijken en voel ik mij bestolen.

3 Als je wat wilt opnemen moet je op de knop herinner drukken, en bij herinner op de knop opnemen !!!!!

4 Als je van zender wil veranderen springt hij steeds op kinderslot wat je NIET kunt uitschakelen, alleen minuten kunt instellen vanaf 15 minuten.

5 Als je op gids drukt kun je de tijden van wanneer programma's beginnen nauwelijks lezen zo klein en de kleurstelling van de letters verkeerd.

Mijn Model is :  Amino : 610 X  Entone 68

Conclusie : Dit is waardeloos en de software ook

Ik hoor graag jullie antwoord,

Mvg Harry

Reputatie 7
Badge +13

@k.eenschoten Bedankt  voor je aanvulling, dat verklaart je bericht meer!

  1. Dat is bij die specifieke zenders inderdaad niet mogelijk en heeft met licenties te maken. Elke zendergroep/aanbieder bepaalt zelf of en in hoeverre zij opnamemogelijkheden willen aanbieden bij een provider; vaak is dit een geldkwestie maar zeker niet de enige reden;
  2. Ik begrijp je sentiment en het is inderdaad jammer dat deze zendergroepen dit in conclaaf met providers besloten hebben. Op onze website staat de zenderlijst waarbij achter elke zender zichtbaar is of je kunt opnemen in de cloud: Zenderoverzicht. Eventjes heel brutaal en bot gezegd, kun je niet van een provider verwachten dat tegen een ieder die Cloud Opnemen kiest, gezegd wordt welke zenders wel/niet toebehoren aan het mogelijke pakket. Dat is een stukje uitzoekwerk dat bij de persoon in kwestie neergelegd wordt. Wat ik desalniettemin wel belangrijk vind, is dat gewezen wordt op de website en topics waarin alle informatie omtrent de nieuwe opties staat - dit had netjes aangegeven mogen worden;
  3. Je kunt ook op de volgende manier opnames inplannen, dat is denk ik een stuk eenvoudiger: 

    Om een opname in te plannen open je de TV-gids met de gids-knop gids.png op je afstandsbediening. Selecteer dan het programma dat je wilt opnemen. Gebruik de pijltjes pijl-beneden.png pijl-boven.png om tussen de programma’s per zender te zoeken. De gele knop gele-knop.jpg op je afstandsbediening gebruik je om verder in de toekomst te zoeken. Je kunt tot maximaal zeven dagen vooruit zoeken.

    Programma gevonden? Druk op dan op de REC-knop opnemen.png op je afstandsbediening. Het menu 'OPNAME INSTELLINGEN' verschijnt op je scherm. Je kunt nu kiezen uit een 'Herhalende opname' of een 'Eenmalige opname'. Maak een keuze en druk vervolgens op “Bevestigen”. Er verschijnt een Cloud-icoon cloud.png bij het programma als de cloud opname succesvol is ingesteld;

  1. Kinderslot kun je zelf instellen via de pagina die ik hierboven linkte. Behoudens voor Adult-zenders, hoef je dan nergens meer een pincode in te voeren (zet de restrictie op 18);
  2. Dit heb ik nog niet zo gelezen, maar is natuurlijk zeer zeker hinderlijk! Zou je hier een foto van kunnen maken, alsjeblieft?

 

Reputatie 2

Hallo,

1 Dat is niet waar, voor dat ik dit nieuwe modem kreeg kon ik op mijn oude modem wel de Belg en Duitsland en Tv Oost opnemen!!! dus dat antwoord klopt niet.

3 Dat had ik zelf al uitgevonden.

3 vraag niet beantwoord van opnemen is herinnering aanzetten en herinnering is opnemen!!!! ​​​​​​​

4 niet beantwoord van kinderslot : bij instellingen kun je kinderslot instellen voor 15, 30 ,45, 1.20 verder kun je niks, als ik avonds kijk naar Ned 1 en wil naar Rtl 4 springt hij op dit SLOT en moet ik steeds de pincode invoeren!!!!!! dat is toch niet de bedoeling.

5 3 foto's

1 is van 50 cm afstand

2 is van 1 mrt afstand

3 is van de plek van de bank waar ik zit 2 mrt

Ik hoop dat jullie hier wat aan doen.

Mvg Harry

  

Reputatie 7
Badge +4

Hi @k.eenschoten, super dat je dit hebt zo snel hebt kunnen aanvullen inclusief de foto's!

  • Het klopt inderdaad dat dit eerder wel opgenomen kon worden, omdat het toen om fysieke opnames ging. Nu gaat alles via de Cloud en hier komen de licenties om de hoek bij kijken. Hoe graag ik dit ook voor je zou willen veranderen, kan ik dit niet voor je aanpassen. 
  • Super dat je zelf het derde punt van @Jason al had ontdekt! Zou je wellicht nog één keer helder kunnen aangeven wat jij precies met jouw derde punt bedoelt? Dan vraag ik dat met alle liefde voor je na of kan ik je van een duidelijke uitleg voorzien. Wij waarderen feedback namelijk altijd enorm. 
  • Wat betreft het kinderslot, ik snap jouw punt. Dit is een bug die zich af en toe voordoet en dit hoort inderdaad niet. Zojuist heb ik dan ook de specialisten van ons TV Team gevraagd of en hoe dit te verhelpen is. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan laat ik je dat gelijk weten. Heel goed dat je dit aanstipt!
  • Ook jouw vijfde punt heb ik bij het TV Team neergelegd. Wellicht heeft dit met het formaat van de tv te maken, maar ik ga graag op onderzoek uit om te kijken of dit misschien groter gemaakt kan worden voor je. Ik houd je op de hoogte!
  • Mocht jij nog een punt hebben, geef het dan vooral aan. De Community helpt je heel graag, zodat jij nóg meer van jouw tv geniet! 😁
Reputatie 2

Hallo,

Ik ga het nu voor de derde keer uitleggen,

Als je een herinnering of wilt opnemen in het opneem programma krijg je een scherm te zien dat je  kunt opnemen of een herinnering  kunt instellen.

Dan moet je om op te nemen op herinnering drukken en een herinnering instellen moet je op opnemen drukken.

Dat is toch niet normaal, daarom in mijn eerste topic ook geschreven de software is waardeloos.

Sinds gisteren kun je op de afstandsbediening ook niet meer het kanaal indrukken waar je naar toe wilt en moet je met de pijltjes toets alle kanalen langs om bij de goede zender te komen, niet normaal.

En heel vaak blijft de laatste tijd blijft het beeld stil staan.

Wat betreft de letters ligt dit zeker niet mijn tv, want zie mijn foto's, ik denk niet dat iedereen 50 CM van zijn tv afzit toch?

Wat betreft het nieuwe modem en converter zou een verbetering moeten zijn maar het is het omgekeerde, ik hoop toch echt dat hier wat mee gedaan wordt anders ga ik echt overstappen, ik heb de laatste jaren toch teveel problemen gehad met T-Mobilethuis, ik kan er een boek overschrijven en over Guidion ook.

Ik hoop nu ook echt op een GOED en POSITIEF antwoord ,

Mvg Harry  

Reputatie 7
Badge +2

Hallo @k.eenschoten ,

Heb hier een handleiding voor het gebruik van tv en instellingen van T-Mobile.

Handleiding T-Mobile TV Als je aanklikt krijg je de handleiding te zien.(kindslot instelling bijvoorbeeld)

Ook zou het kunnen helpen om de afstandsbediening even te resetten.
De informatie kun je hier: Afstandsbediening bestellen en handleiding vinden.
 

Reputatie 2

Dit wist ik allemaal al, geen antwoord op mijn vragen, kinderslot werkt zo niet, zie mijn vraag???

Reputatie 7
Badge +8

4 Als je van zender wil veranderen springt hij steeds op kinderslot wat je NIET kunt uitschakelen, alleen minuten kunt instellen vanaf 15 minuten.

 

Dit kan je veranderen door op de TV Ontvanger onder Account → Profielen → Admin → Leeftijdsgrens de leeftijd te veranderen.

 

5 Als je op gids drukt kun je de tijden van wanneer programma's beginnen nauwelijks lezen zo klein en de kleurstelling van de letters verkeerd

 

Wat heb je staan onder Account → Instellingen → TVbox → Resolution?

 

Reputatie 2

leeftijdgrens staat op : all maar dat is de vraag niet als wij kijken naar Nederland 1 en wij schakelen over naar RTL 4 dan springt hij op kinderslot, maar wij hebben helemaal geen kinderen en ook niet ingesteld, dan willen weer terug naar Nederland 1 dan moeten we weer de pincode invoeren!!!!!!!!

De resolutie staat nu op 1080/ 60 stond op 1060 is wel wat beter maar niet duidelijk ligt waarschijnlijk ook aan de kleurstelling !!!!!!

Al met al is de conclusie nog steeds de software is waardeloos.

Toch bedankt voor het meedenken

En PS ik hoor niks meer van T-Mobilethuis

Reputatie 7
Badge +8

leeftijdgrens staat op : all maar dat is de vraag niet als wij kijken naar Nederland 1 en wij schakelen over naar RTL 4 dan springt hij op kinderslot, maar wij hebben helemaal geen kinderen en ook niet ingesteld, dan willen weer terug naar Nederland 1 dan moeten we weer de pincode invoeren!!!!!!!!

 

Kan je eens kijken bij;

Gids → Rode Knop → Mijn Zenders → NPO 1

Heb je daar toevallig een slotje bij staan? Als dit het geval is, druk op het slotje, voer de pincode in en de pincode wordt niet meer gevraagd.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

@k.eenschoten Wanneer je de leeftijd op All hebt staan, kun je veel programma’s niet bekijken zonder de TV-pincode in te voeren. Anders dan de naam doet vermoeden, kun je met leeftijdsrestrictie All dus enkel programma’s zien die geen leeftijdsgrens hebben en dat zijn er niet bijster veel, zeker niet op de commerciële omroepen. 

Wanneer je de leeftijdsrestrictie op 18 zet, heb je dat probleem niet. Hopelijk is het zo wat duidelijker!

Reputatie 2

Hallo Jason,

Dit was ook mijn eerste vraag maar niet beantwoord hopelijk is het nu opgelost,

Maar onlogisch deze software allemaal fouten.

Nu de rest van mijn vragen nog, de letters te klein, en herinneren en opnemen wat ook een fout in de software is.

Tip misschien modem opruimen en afstandsbediening want naar mijn weten is dit een maandagmorgen geval er klopt niet veel van.

Bedankt zover

Mvg Harry

Reputatie 2

Ik heb op bovenstaande vragen nog niet allemaal antwoord gehad?

Mvg Harry

Reputatie 7
Badge +4

Hi @k.eenschoten, ik voorzie je graag van een helder antwoord op jouw vragen! Weet dat wij een reactietijd van 24 tot 48 uur kennen op onze Community, dus daarom kan het soms iets langer duren voordat jij een reactie terugkrijgt. Kan jij aangeven of het heeft geholpen om de leeftijd aan te passen naar 18? Zo niet, dan wil ik hiervoor graag aankloppen bij onze technische dienst. Ik ben nog in afwachting van een reactie hoe wij de letters bij jou eventueel kunnen vergroten. Zodra ik hier iets over hoor, dan laat ik dat aan je weten. Ook jouw laatste opmerking wil ik neerleggen bij mijn collega's. Zou je nog aan kunnen geven hoe jij dit graag zou willen zien? Dan geef ik deze feedback door! 💪

Reputatie 2

De leeftijd naar 18 is inderdaad de oplossing.

En met de laatste vraag bedoelde ik het modem en afstandsbediening omruilen of algemene update voor de software want daar zitten allemaal fouten in.

Bedankt voor je snelle reactie

Mvg Harry

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @k.eenschoten, fijn om te horen dat je inmiddels ongestoord kan genieten van de TV uitzendingen! Terwijl ik het topic doorspitte trof ik eigenlijk enkel tips aan voor de TV interface en werking. Zijn er nog specifieke zaken van het modem en de afstandsbediening waar je verbeterruimte ziet? Aangezien een ander modem dezelfde software zou hebben, en een andere afstandsbediening dezelfde lay-out, pak ik het probleem graag bij de wortels aan, namelijk het ontwerp zelf. Ondertussen is @Lisa nog hard voor je bezig en ik vind haar inspanning altijd bewonderenswaardig!

Reputatie 2

Bedankt voor je antwoord, maar zo ongestoord tv kijken is dit niet met al die problemen, waar ik van iedereen ook geen antwoord op krijg is als je op wilt nemen moet je op herinnering drukken en wil je een herinnering instellen moet je op opnemen drukken!!!!!!!!!   Als dat geen fout in de software is breekt mijn klomp.

En zo zijn er nog veel meer problemen, zie mijn topic.

Tot nu toe alleen slot van leeftijden opgelost, ook een fout in de software, maar belangrijkst zijn echt de cijfers en letters in de gids die zijn alleen te lezen vanaf 50 cm !!!!!!

En de kleurstelling is ook verkeerd daarom kun je het ook niet goed zien, ga zelf maar eens kijken dan weten we samen waar we over praten.

Nog wat voor de aandacht waarom heeft t- mobile geen pagina ingeruimd voor Viaplay andere providers wel als Ziggo, er kan wel een pagina op van Nunspeet tv, dit is zo onhandig om te zappen tussen programma's 

Ik hoop dat al die punten zo spoedig mogelijk verholpen worden, want de kwaliteit holt hard achteruit.

Mvg Harry

Reputatie 2

Goedemorgen,

Ik heb nog geen antwoord op mijn topic.

Mvg Harry

Reputatie 7
Badge +4

Hi @k.eenschoten, jij bent mij net voor met jouw berichtje! Zoals ik eerder aangaf, heb ik gelijk jouw punten neergelegd bij onze tv-specialisten. Vanochtend heb ik hier een reactie op ontvangen en deel ik die hier graag met je. Om het overzichtelijk te houden, ga ik de punten hieronder voor je opsommen:

  1. Het formaat van de tv-gids en de kleurstelling: het formaat van de TV-gids is jammer genoeg niet aan te passen, omdat dit maar 1 formaat betreft. Omdat wij willen dat jij de TV-gids zo duidelijk mogelijk kan bekijken, geef ik jou graag enkele tips mee. Zou jij de resolutie van 1080p60 willen aanpassen naar 1080p50? Daarnaast wil ik aan je vragen of jij deze kleurstelling enkel in de TV-gids ervaart of ook in het menu van de tv? Ook wil ik je adviseren om de helderheid van de tv aan te passen, zodat de letters hopelijk wat beter zichtbaar worden bij je. Dit kun je bij de beeld-instellingen vinden. Het helpt ook om jouw gordijnen wat meer dicht te doen, zodat de zon niet op jouw tv schijnt. Laat je het hier weten of deze aanpassingen het zicht hebben verbeterd? Ik hoor het graag! 💪
  2. Als je op wilt nemen, moet je op herinnering drukken en wil je een herinnering instellen, dan moet je op opnemen drukken: dit punt heb ik voor je uitgevraagd en gaan wij morgen bespreken tijdens een tv-meeting. Zodra ik dit morgen besproken heb, dan laat ik je weten of dit als een verbetering kan worden opgenomen. Echt heel goed dat je dit hebt gesignaleerd en hier hebt doorgegeven. 
  3. Zou jij nog wat meer context kunnen geven bij het punt dat jij aansnijdt over Viaplay? Als jij hier een pagina voor op de website bedoelt, dan kan ik je laten weten dat hier al een pagina voor is: https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/zenderpakketten/viaplay. Mocht jij bedoelen dat jij wilt dat er hier een lineaire zender van komt, dan kan ik je laten weten dat wij hierover druk in gesprek zijn. T-Mobile is momenteel in gesprek met NENT over het kunnen leveren van een lineaire zender. Een exacte tijdsindicatie is er nog niet, maar houd dit topic in de gaten: 

     

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik heb jou tips over resolutie en helderheid tv veranderen gedaan en dat scheelt een heel stuk, het is nu goed te lezen vanaf de plek waar ik zit, 10 punten voor jou.

En met Viaplay bedoel ik inderdaad een apart kanaal zoals sport 1, sport 2, dat hij in die rij komt te staan dat zou fantastisch zijn

En punt 3 ging jij morgen nog overleggen dan hoor dat nog wel van je.

Tot zover alvast bedankt Harry

Reputatie 7
Badge +4

Hi @k.eenschoten, wat ontzettend fijn om te lezen dat de tips jou hebben geholpen! Dankjewel dat je dit hier hebt laten weten en heel graag gedaan. Yes, ik voorzie je morgen van een concrete update over het Cloud Opnemen. Super, dan begreep ik je goed. Hier zijn we dus druk mee bezig en hier hoor jij zeker meer over als alles hierover rond is. Weet jij voor nu voldoende? 😁

Reputatie 2

Ja hoor,

Ik hoor de andere antwoorden wel.

Bedankt

Harry

Reputatie 7
Badge +4

Hi @k.eenschoten, super! Ik wil je laten weten dat ik na het weekend een reactie ontvang of wij jouw punt over Cloud Opnemen gaan aanpassen/verbeteren. Ik heb het namelijk voorgelegd vandaag, maar de collega die dit soort punten doorzet die is vandaag vrij. Dus ik ben nog in afwachting van de uiteindelijke reactie. Zelf ben ik maandag vrij, maar dinsdag hoop ik je te kunnen verblijden met het nieuws dat dit aangepast gaat worden. Voor nu alvast een heel mooi weekend en ik spreek je snel!