Beantwoord

Apple tv maakt geen verbinding, storing 3095

  • 6 July 2017
  • 7 reacties
  • 1656 Bekeken

Ik probeer mijn apple tv online te krijgen, WIFI of LAN maakt niet uit, maar de blijft foutcode 3095 aan geven.
Wat ik kan vinden is de MAC Adress Filtering uitzetten, maar deze kan ik niet vinden in de router. De helpdesk medewerker overigens ook niet. Weet iemand waar ik deze kan vinden of welke andere oplossingen er mogelijk zijn?
icon

Beste antwoord door Sander 4 August 2017, 12:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hoi jverweijthuis,

Welkom bij Thuis en op het forum! En meteen een lastige vraag! 😉 Volgens mij staat dat MAC filter standaard uit. Kun je het terugvinden in het menu van het modem bij WLAN of een kopje dat 'MAC Address Access Control' heet?

Wellicht kun je een fabrieksreset uitvoeren van je modem om alles weer terug te zetten in basisinstellingen.

Ik werk thuis ook met AppleTV en kon zonder aanpassingen direct streamen via het Huawei modem. Of heb jij thuis het Draytek modem? Zorg er wel voor dat je met je mobiel en AppleTV wel op precies hetzelfde netwerk zit.
Hoi Sander,

thanxs voor je reactie! Inmiddels heb ik via Wifi de apple tv aan het werk kunnen zetten. Met vai utp wil het nog steeds niet lukken. Maar ik ben weer in de lucht!

John
Reputatie 7
Hoi John,

Yes! Dat is alvast winst. Bedankt voor je update. Het is altijd fijn om te horen of een tip heeft gewerkt of niet. :)

Maar ik kijk ook nog even verder. Via UTP zou het namelijk moeten werken, aldus de apple support pagina's. De AppleTV moet op hetzelfde netwerk zitten als je apparaat. Als de één via UTP en de ander via wifi is verbonden, zit deze dus op hetzelfde netwerk. Dan zie ik de volgende tips: updaten. Via Instellingen > Algemeen > Werk software bij, kun je je AppleTV weer helemaal up-to-date maken. Misschien dat dit de oplossing is. Ook is de tip om alles even van de stroom te halen en opnieuw te laten verbinden. En controleer dat je echt op ons wifi netwerk zit met je iPhone!

Houd je ons weer op de hoogte? 😉
Hoi Sander,

de apple tv is up to date, maar helaas werkt het nog steeds niet. Ik snap ook niet wat je bedoelt met "de AppleTV moet op hetzelfde netwerk zitten als je apparaat" Welk apparaat bedoel je hier? De apple tv zit of op de wifi of op de UTP, en hangt met hdmi aan de tv.

Groeten,
John
Reputatie 7
Oh, met apparaat bedoel ik je iPhone of iPad waar vandaan je wilt streamen. Maar je kunt je Apple TV natuurlijk ook gebruiken zonder 'apparaat'. :)

Ik ben even gaan googlen voor je. Ik heb twee mogelijke oorzaken voor het niet verbinden van je Apple TV via kabel.
1) Er is een ander apparaat dat op hetzelfde IP adres als je Apple TV zit. Hierdoor kan deze niet bekabeld verbinden. Koppel alle apparaten even los en probeer het opnieuw met de Apple TV. Je kunt ook het mac-adres van de Apple TV 'binden' aan je modem.
2) Je kunt ook de de poort 'forwarden' in het modem naar de Apple TV. Het is wat technisch, maar deze Apple Supportpagina geeft uitleg.

Keep us posted!
Moge,

ge-forward en het loopt nu wel via de UTP kabel !

Groeten,
John
Reputatie 7
Yes! Dank je wel voor de terugkoppeling. Portforward to the rescue. 😉

Reageer