Apps benaderen via afstandsbediening

  • 1 October 2021
  • 5 reacties
  • 237 Bekeken

Kan iemand mij helpen?

Ik wil met mijn ab de apps op mijn nieuwe tv benaderen (zoals Netflix, Spotify e.d.). Weet iemand hoe ik deze kan benaderen?


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @M. Meiberg,

Welkom op de Community!

Bedoel je dat je graag de apps op je tv wil kunnen bedienen met de afstandsbediening van T-Mobile? Dat kan helaas niet. Als je de afstandsbediening van de tv-box aan je tv koppelt, kun je wel een aantal functies overnemen (aan/uit, volume en soms input), maar apps op de tv kun je alleen bedienen met de afstandsbediening van de tv zelf.

Kan iemand mij helpen?

Ik wil met mijn ab de apps op mijn nieuwe tv benaderen (zoals Netflix, Spotify e.d.). Weet iemand hoe ik deze kan benaderen?

Heb je al eens gekeken in de handleiding van je televisie?

Afhankelijk van het merk en type televisie, is het soms zelfs mogelijk om met de afstandsbediening van je televisie nagenoeg alle functies van de T-Mobile ontvanger te bedienen (opnemen, guide en de basis functies).

Zo kan dit bijvoorbeeld met de afstandsbediening behorende bij de LG 43UP77006LB waarbij de LG Magic Remote wordt bijgeleverd.

 

Advies opgevolgd omtrent de ab van de tv, zonder resultaat. Erg jammer dat in deze steeds verder ontwikkelende  technische wereld zojuist niet mogelijk is. Ik zou dit echt een standaard mogelijkheid vinden voor ab ontwikkelaars.

@TMTV is er al enige beweging in de “ontwikkeling” hiervan?

Reputatie 7
Badge +1

Of ze er nog zijn durf ik niet te zeggen omdat ik ze nergens meer zie bij zaken als Media Markt of Coolblue etc. maar bedoel die universele afstandsbedieningen van Logitech.

Heb er zelf geen ervaring mee maar schijnen volgens kenners wel veel te kunnen.

Reputatie 7
Badge +6

@M. Meiberg Voor zover ik weet is T-Mobile niet bezig met een nieuwe afstandsbediening, maar ik werk niet voor ze, dus ik krijg niet alles mee. Basisfuncties als aan/uit en volume kan de T-Mobile-afstandsbediening wel overnemen, maar niet de complete bediening van de tv. Het zijn nu eenmaal twee apparaten van twee verschillende fabrikanten. Als je toch alles op één apparaat wil, is een universele afstandsbediening de enige oplossing, zoals @BeMu ook al aangeeft.