Van mijn vorige provider wist ik dat sommige Nederlandse tv-aanbieders ARTE niet tweetalig aanbieden. Daarom heb ik alvorens over te stappen gebeld met T-Mobile, aangezien deze informatie nergens op de website staat. Na 39 minuten bellen (lang in de wacht gestaan, verbinding verbroken...) was mij verzekerd dat je via T-Mobile ARTE in het Frans kon kijken.
Helaas kon ik nergens die optie vinden toen ik eenmaal was overgestapt.
Na twee chats bleek dat dit helemaal niet het geval was: ARTE is alleen in het Duits te zien.
De klantenservice die ik in deze contactmomenten heb ervaren is rampzalig:
- zeer lange wachttijden aan de telefoon
- telefoonverbinding die wordt verbroken
- personeel slecht op de hoogte (drie van de vier keer moest ik uitgebreid uitleggen dat ARTE een tweetalige zender was en moest het antwoord worden nagevraagd)
- de tweede chat was volgens mij met een robot, gezien de inadequate antwoorden die werden gegeven ('dag' werd niet geïnterpreteerd als 'ik sluit de chat af', maar als een begroeting; ik moest zelf uitspellen dat een tegemoetkoming op zijn plek was en welke; empathisch vermogen was slecht)
- ik zou teruggebeld worden na de eerste chat, dit is niet gebeurd
- ik heb gevraagd om met een leidinggevende te spreken, gezien de ernst van de fout, maar dit was niet mogelijk (ik was nooit overgestapt als ik wist dat ARTE niet in het Frans werd aangeboden)
Ik betreur het ten diepste dat er zelfs in het internationaal pakket geen Franse zender zit (alleen een Marokkaanse zender zendt deels in het Frans uit), terwijl er wel veel Duitse zenders bij zitten.
Beste antwoord door Sander
Bekijk origineel