Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)

  • 1 January 2022
  • 13 reacties
  • 224 Bekeken

Hi,

 

Ik heb een Sony ke-48a9 tv, voorzien van Google TV. De TV hangt bekabeld aan het thuisnetwerk. Alles werkt prima op de TV met uitzondering van de TV App van T-mobile. Op zich ben ik blij met de app. Het zappen tussen zenders gaat veel sneller dan de Entone box. Maar…. het beeld en het geluid lopen niet gelijk in de TV App, waardoor je eerst de stem hoort en daarna de monden ziet bewegen.

 

Via de Entone en Aria boxen heb ik dat probleem niet. Ook de de andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix werken prima. Het issue doet zich alleen voor bij de T-Mobile TV App. 

 

Iemand een oplossing? Als ik afscheid wil nemen van de TV box, moet het beeld en geluid natuurlijk wel synchroon lopen.

 

Ik hoor het graag.

 

Jan

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2022, 10:36

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hi @GroenewoldJan, allereerst: een heel gelukkig nieuwjaar! Super dat je zo helder aangeeft wat er bij jou speelt, want zo kan ik meteen aan de slag. Ik ben blij om te lezen dat je tevreden bent over de App en help je dan ook graag mee om er nóg blijer mee te worden. 

Ik wil graag testen of de volgende stap dit issue verhelpt. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt nog niet goed ondersteund in de App. Je kan dit in het menu uitzetten onder instellingen. Zou je willen testen of je deze instelling aan stond en of dit tot een verbetering heeft geleid? 

Als dit niet het geval is, dan wil ik aan je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Als jij hierop terug kan komen, dan ga ik er vervolgens weer voor zorgen dat hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt! 😊

Hi Lisa,

Jij ook de beste wensen! 

Het maakt niet uit hoe ik het geluid instel. Standaard of Dolby, geen verschil.

Verder heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het issue blijft hetzelfde. Het is vooral goed zichtbaar bij de praatprogramma's zoals BEAU op RTL 4.

 

Via de box is het keurig synchroon, maar via de app niet. De app is fijner, want die reageert sneller op zenderwisselingen etc. dan de box. Ook de gids is veel sneller. Dat je de zenders achter het kinderslot niet kunt zien, is voor mij niet zo relevant.

 

Groet,

Jan

 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @GroenewoldJan, merci voor deze terugkoppeling! Fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan met de stappen, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Ik heb nog één laatste troef in handen, voordat ik een verzoek indien bij onze technische dienst. Zou je de volgende handeling kunnen uitvoeren om de bitrate aan te passen:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld stilstaat, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.

Als dit het issue ook niet oplost, wil ik alvast de volgende informatie bij je opvragen zodat ik een verzoek kan inschieten:

  • Welk type tv gebruik je?
  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Kan je de datum en tijd noteren van de issues die je bij BEAU ervaarde?
  • Heb je naast BEAU nog meer voorbeelden waar dit zich vooral afspeelt?

Dankjewel alvast! 😁

Hi Lisa,

Als ik het tandwieltje aanklik, kan ik heel veel dingen instellen, maar onder kwaliteit staat niet iets van de hoogste resolutie.

Ik heb T mobile glasvezel 1Gbit, dus dat zou snel genoeg moeten zijn…..

De TV is een Sony ke-48a9. Dit is 4K Oled uit 2021.

De afstandsbediening is de standaard Sony AB die bij de TV hoort.

De storing is zichtbaar bij alle zenders, maar het is vooral goed zichtbaar bij praat of zang programma's. Het valt mij vooral op bij RTL 4, maar ook bij de andere zenders is het zichtbaar. Lijkt een soort bug te zijn in de app voor Google/Android TV.

Groet,

Jan

 

Hi Lisa,

Ik haak hier graag even aan, aangezien ik hetzelfde probleem ervaar met de app. En niet alleen op de TV (ook Sony), maar ook op mijn mobiel (Oneplus Nord) en de Mobiel van mijn vriendin (Motor G 5G).
Telefonisch al contact gehad met de klantenservice, zij zouden het probleem doorzetten, en herkenden het niet. Zelf nu dit topic gevonden, de aangedragen oplossingen geprobeerd maar helpen helaas niet.
Graag sluit ik me dus aan bij het probleem, temeer omdat mijn settop box ook niet goed werkt en ik nog steeds geen nieuwe heb.

Wat mijn setup betreft, zoals genoemd problemen met 2 mobiele telefoons en de volgende tv:
Sony KD-50X80J

Ik gebruik de standaard afstandsbediening
Het is 70% van de tijd te zien. Nu ook bijvoorbeeld bij beat the champions op RTL4.
Het speelt zich af op meerdere zenders, zo even niet bij de hand welke exact.

Ik hoop dat het goed is dat ik hier even aanhaak omdat het exact hetzelfde probleem betreft.
Hopelijk kunnen we zo sneller aan een oplossing komen.

Groeten,
Yannick

Reputatie 7
Badge +2

Hi @GroenewoldJan, top dat je dit aan mij hebt laten weten! Ik heb een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit voor je in de smiezen en meld het aan je, zodra ik een update terugzie achter de schermen. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws! 💪

Hi @yannickenemma, top dat je in dit topic ook jouw bevindingen hebt gedeeld! Zojuist heb ik je in het onderstaande topic van een reactie voorzien. Spreek ik je daar verder? Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek! 😊

Ook bij ons hetzelfde probleem. Sinds 2 maanden T-mobile abonnement en kijken tv met de app op een nieuwe Sony OLED KE-48a9 met het geluid via de TV-speakers. In begin zag het er goed uit, maar steeds vaker synchronisatie probleem beeld/geluid. Eerst vooral bij RTL, nu ook bij NPO. Kijken naar Netflix geeft geen probleem, ligt dus niet aan de TV maar aan de T-mobile app. Alle instellingen van de TV al uitgeprobeerd, ook de app opnieuw geïnstalleerd. 
Graag een oplossing voor dit probleem, het is heel irritant TV-kijken!

 Anders zijn we voor niets overgestapt naar T-mobile. 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @dulkenhek, ik wil jou hier ook heel graag bij helpen! Top dat je al zoveel informatie mee geeft. Als je het volgende nog aan mij kan laten weten, dan dien ik ook voor jou een verzoek in bij de technische dienst. Kan je aangeven op welke tijdstippen dit gebeurt en gebeurt dit heel vaak of af en toe? Zou je daarnaast het de softwareversie kunnen aangeven? Thanks voor de moeite, ik wil dit graag voor je fixen! 

Hi @GroenewoldJan, zoals je weet houd ik een oogje in het zeil op jouw onderzoek! De technische dienst heeft me gevraagd of jij ook nog kan aangeven welke softwareversie jij gebruikt. Kan je die naar mij doorzetten? Dan voeg ik dat als notitie toe aan het onderzoek! 

Maak er een mooi weekend van allebei! 😁

Hi Lisa,

 

Ik heb het even opgezocht. De TV heeft de volgende softwareversie: PKG6.5076.0635EUA.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groet,

 

Jan

Beste Lisa,

Ik kan geen specifieke softwareversie vinden, alleen de volgende specificaties:

Model Bravia 4K UR3, versie 9, niveau Android-beveiligingspatch 1 juli 2021

Kernel-versie: 4.9.125

Build: BRAVIA_UR3_EU-user 9 PTT1.190515.001.S105.650761 release-keys

Software is wel up to date.

Verder doet het probleem zich wisselend voor, meestal als we de tv aanzetten op NPO 1 gaat het nog wel, maar in de loop van de tijd neemt het toe, of als we schakelen naar bv. NPO 2. Het ergste is het bij RTL.

Ook bij terug kijken na bv. pauzeren is het probleem aanwezig.

Het is echt zelden dat het volledig goed is.

Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen.

 

Groet, E.J.

De software versie kan je vinden door de volgende knoppen in te drukken op de AB:

  • Home 
  • Help 

Dan zie je linksonder op je TV de software versie staan.

Beste Lisa,

Ik heb ook software versie PKG6.5076.0635EUA.

Groet,

E.J.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @GroenewoldJan en @dulkenhek, helemaal super! Merci voor de snelle aanvullingen. Ik heb alles doorgezet en laat het weten, zodra er een nieuwe update te zien is. Fingers crossed op een snelle en mooie uitkomst.

Reageer