Beantwoord

Beeld en geluid van de zender CNN loopt niet synchroon

  • 6 January 2022
  • 19 reacties
  • 238 Bekeken

Ik merk sinds enige tijd dat het beeld en geluid van de zender CNN niet synchroon loopt. Zowel via TV speakers als via de soundbar is dit het geval. Kijkt niemand die bij T-Mobile werkt zelf TV? Het is nog altijd niet opgelost. Graag een reactie wanneer dit opgelost zal zijn. Bedankt alvast.

icon

Beste antwoord door balken07 25 January 2022, 16:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 1

Ik heb dat bij fox, kijk graag naar topgear maar geluid en beeld loopt totaal niet gelijk 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @balken07, goed dat je het aangeeft, daar moet zeer zeker iets aan gedaan worden! Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de week nog CNN heb gekeken en daar is me dat niet opgevallen. We gaan hier mee aan de slag!

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan om te checken of ik een obstructie in de verbinding kan herkennen en zie dat het lijkt alsof je een eigen modem aangesloten hebt, kan dat kloppen? 

Hoi @Jemodak, thanks voor je melding, ook daar gaan we dan een onderzoek voor starten! Ervaar je dit op beide TV Boxen? 

Zouden jullie me kunnen voorzien van twee korte video’s waarin CNN en FOX aanstaan en waarin het probleem duidelijk zichtbaar is, alsjeblieft? Zorg er alsjeblieft voor dat er geen externe apparatuur op aangesloten is, zoals soundbars, versterkers en eigen mediaboxen. 

P.s. stuiten jullie ook op dit probleem wanneer de zenders bekeken worden via TV Anywhere?

Hoi @balken07, goed dat je het aangeeft, daar moet zeer zeker iets aan gedaan worden! Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de week nog CNN heb gekeken en daar is me dat niet opgevallen. We gaan hier mee aan de slag!

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan om te checken of ik een obstructie in de verbinding kan herkennen en zie dat het lijkt alsof je een eigen modem aangesloten hebt, kan dat kloppen? 

Hoi @Jemodak, thanks voor je melding, ook daar gaan we dan een onderzoek voor starten! Ervaar je dit op beide TV Boxen? 

Zouden jullie me kunnen voorzien van twee korte video’s waarin CNN en FOX aanstaan en waarin het probleem duidelijk zichtbaar is, alsjeblieft? Zorg er alsjeblieft voor dat er geen externe apparatuur op aangesloten is, zoals soundbars, versterkers en eigen mediaboxen. 

P.s. stuiten jullie ook op dit probleem wanneer de zenders bekeken worden via TV Anywhere?

Hallo Jason,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal stapsgewijs reageren.

Mbt modem: ja, dat klopt! Ik gebruik een Fritzbox 7530 AX. 
Wijze van TV kijken: ik kijk tv via de T-Mobile TV app voor Android TV.

Mbt sturen filmje: ik heb een filmpje gemaakt van CNN (30 seconden). Hoe stuur ik deze op?

Via de TV Anywhere app op mijn telefoon is het beeld en geluid van CNN wel synchroon. Zowel via Wifi als via mobiel internet.

Het is denk ik handig om te vermelden dat CNN met dezelfde set up voorheen gewoon correct werkte.

Ok ik had CNN na het versturen van mijn reactie nog aan staan. Het beeld ging even uit zichzelf op zwart, en daarna liep beeld en geluid weer synchroon. Top! Een reset gedaan?

Reputatie 7

Hi @balken07, dankjewel voor de heldere terugkoppeling! Ik ben super blij om te lezen dat het beeld en geluid inmiddels weer synchroon loopt. Ik ben een kijkje gaan nemen achter de schermen om te zien of één van mijn collega's hiermee aan de slag is geweest, maar ik zie niks terug. Wat nou exact de oplossing was, moet ik je dus schuldig blijven. Maar gelukkig kan jij nu weer zonder problemen genieten. Mochter er zich toch nog andere issues voordoen, schroom dan niet om hier weer aan te kloppen!

Helaas moet ik constateren dat op de zender CNN het beeld en geluid opnieuw niet synchroon loopt.

Reputatie 7
Badge +16

@balken07 Geldt dit wederom alleen voor de T-Mobile TV-app of ook wanneer je CNN afspeelt via TV Anywhere (webversie en/of app)? Ik geef het graag door zodat we kunnen overleggen met de contentleverancier wat de mogelijke oplossing kan zijn!

Wederom inderdaad alleen voor de T-Mobile TV app voor Android TV. De TV Anywhere app heeft beeld en geluid wel in sync.

Is er al een oplossing in zicht? Ik vind het vervelend voor TV te betalen waar regelmatig langdurig problemen mee zijn. CNN is nog altijd niet in sync.

Kan de status beantwoord ook verwijderd worden? Het is immers weer ongoing 😉

Reputatie 7

Hi @balken07 ,

Thanks voor je bericht! Ik wil graag kijken of een verandering in de instellingen het probleem doet oplossen. Momenteel zien we dat door de instellingen van de audio problemen kunnen ontstaan. We gaan dit natuurlijk graag omdraaien. Dat kan volgens de volgende manier:

 

Ga naar Opties Menu > Audio en ondertiteling > Zender Audio Code

Je kunt kiezen uit Dolby AC3 en Stereo.

  1. Kies met de pijltjes toetsen de gewenste instelling.
  2. Druk op de rode knop om het menu te sluiten. De instelling wordt automatisch opgeslagen.

Wil je me laten weten of dit het probleem doet oplossen? Ik hoor het graag! 

@Boris Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met door de instellingen van de audio? Is mijn huidige instelling niet goed, moet ik het tegenovergestelde instellen etc?

Reputatie 7

Hi @balken07, ik geef je graag wat meer duidelijkheid! Terechte vraag van je. Er speelt momenteel nog een bug die ervoor zorgt dat Dolby het geluid geeft van Stereo en Stereo het geluid geeft van Dolby. In een aankomende software update zit de fix voor deze bug. Zou je eens willen switchen tussen deze twee functies en aangeven of dit het probleem oplost? Ik ben benieuwd, merci! 

 

@Lisa Dankjewel voor de toelichting 👌🏻 Helaas maakt het omzetten van die instelling geen verschil. Ook niet na omzetten en de app opnieuw opstarten. CNN blijft out of sync. Het is daarmee niet het antwoord in dit topic vooralsnog ;)

Reputatie 7

Top dat je dit gelijk bent gaan testen @balken07! Ik had echt gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Zojuist heb ik gelijk mijn antwoord van het beste antwoord af gehaald. Zou je de T-Mobile TV App eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? Mocht jij dit al hebben geprobeerd of dit werkt niet, dan wil ik het volgende bij je voorleggen:

In de Android App kan je per zender de gebruikte bitrate aanpassen. Wil je dit eens uitproberen?

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit. 
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld stilstaat, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.

Ik hoor het graag van je! 💪

Goedemiddag,

Het verwijderen van de app heb ik in het verleden al geprobeerd en heeft geen effect gehad.

Grappig je suggestie mbt het kiezen van de hoogste beeldkwaliteit. Precies die stappen (na iedere wisseling van zender) doe ik al standaard sinds ik de Android TV-app gebruik :)

De TV-app kiest uit zichzelf namelijk nooit de allerhoogste kwaliteit. De app schaalt na opstarten wel snel (bijna direct) op naar een HD beeld, maar niet in de hoogst mogelijke kwaliteit. Ik weet dat dit het geval is, omdat bij het handmatig vastzetten van de resolutie op de hoogst mogelijke kwaliteit, de zender een halve seconde bevriest. Hierna is het beeld scherper. Er is dus geen sprake van een bandbreedte probleem op mijn aansluiting, dan zou het omzetten naar deze hoogste kwaliteit immers niet zo snel verwerkt kunnen worden, laat staan een constante stream in stand houden. De andere TV zenders worden daarnaast gewoon in sync weergegeven op mijn TV.

Verdere info:

Ik heb een 100mbps DSL lijn, waarmee ik 97mbps als daadwerkelijke downloadsnelheid behaal. Zeer netjes dus. Hiermee is het kijken van T-Mobile TV op de hoogste bitrate dan ook geen enkel probleem. Voorts kijk ik ook probleemloos 4K content op o.a. Youtube.

Bedankt voor je tips, maar de oplossing is er helaas dus nog niet tussen :)

Ik zou gelijk van de gelegenheid gebruik willen maken om aan de app developers van de TV-app een verzoek te doen:

Ik zou onder Menu → Account → Instellingen graag een nieuwe instelling zien, waarmee ik de bitrate of in normale taal, de beeldresolutie standaard op de hoogst mogelijke kwaliteit beschikbaar voor zenders, kan ‘vastzetten’. Nu moet ik dit na iedere zenderwissel tijdens het tv-kijken opnieuw handmatig afdwingen. Dat zou klantvriendelijker kunnen vind ik. In de praktijk onthoudt de app namelijk de handmatig gekozen resolutie van de voorlaatst bekeken zender maar kort. Om digibeten & of mensen met een klapperlijn tegen zichzelf in bescherming te nemen, zou het prima zijn als deze door mij gevraagde nieuwe instelling standaard uit staat.

Bedankt en nog een fijn weekend verder allemaal. Ik hoop op een spoedige oplossing van het probleem met CNN.

Reputatie 7

Hi @balken07,

Graag wil ik de problemen met CNN aankaarten bij onze technische collega's. Daarvoor heb ik nog wel extra informatie nodig. 

  • Op welke tv bekijk je de TV app? Merk, versie, eventuele firmwareversie
  • Voor onze technische dienst is een voorbeeldprogramma makkelijk om een deepdive mee te doen. Welke zender, programma, tijdstip en datum
  • Welke versie van de TV app is er momenteel geïnstalleerd? 

Ik hoor het graag van je! 

Goedemiddag,

Excuus voor de trage reactie. Ik was gisteren niet in de gelegenheid een reactie te sturen.

Allereerst: CNN loopt sinds gisteren weer synchroon! Ik wil echter toch graag even inhoudelijk reageren:

#1: Sony, KD-65XH9005, firmware versie 6.1554

#2: Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoeld, maar: CNN, alle programma’s, tot en met 23 januari 2022.

#3: De versie van de T-Mobile TV app is: 1.1.655

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

@balken07 Fijn om te horen dat het weer synchroon loopt! Met de tweede vraag wordt het volgende bedoeld: het is voor ons onderzoeksteam handig om te weten om welk programma en op welke tijdstip dit probleem met synchroniciteit zich voordoet/voordeed. Indien dit op de gehele zender is, kun je er simpelweg CNN bij plaatsen.

Thanks voor je herstelmelding, nog heel veel kijkplezier toegewenst en geniet van een prachtig, zonnig weekend! 😄