Beeldkwaliteit na update naar "Het nieuw Tmobile TV"

  • 9 May 2023
  • 41 reacties
  • 1743 Bekeken

Reputatie 1

Gisteren ben ik overgezet naar het “Nieuwe T mobile TV”. Het heeft sowieso uren gekost om uberhaubt weer kleurentelevisie uit die crappy Entone-doos te krijgen, maar na vele malen herstarten/resetten werkte alles opeens weer. 

Nu schik ik me alleen kapot van de beeldkwaliteit. Er lijkt echt een enorme bak compressie overheen te zitten. Betekent het “Nieuwe Tmobile TV” een achteruitgang van de beeldkwaliteit? Als ik nu kijk naar het Songfestival met snelle beeldwisselingen/lichteffecten, zie ik overal blokken verschijnen, in plaats van strak HD beeld.

Graag verneem ik een reactie of dit normaal is voor T-mobile, voor ik wellicht de keus maak over te stappen naar een andere partij. Ik werk voor televisie, en maak al die programma’s waar jullie allemaal naar kijken, dus beeldkwaliteit is vrij belangrijk voor mij.

Cal van Odido 11 maanden geleden

Hoi @rirarobin, leuk dat je ook voor de televisie werkt en heel goed dat je dit aangeeft, blokbeeld is absoluut nooit de bedoeling! Heb je de TV Box direct aangesloten op het modem, of via een omweg zoals een eigen switch, router of stroomnetadapters? Graag wil ik je vragen om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten. Daarnaast raad ik je aan om de TV Box een fabrieks reset te geven: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Aangezien je in de TV wereld werkt heb ik wellicht een leuke tip voor je, we hebben namelijk ook een Samsung smart-tv app! Meer hierover lees je hier: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos van de mooiste beelden kan genieten! 😃

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rirarobin, leuk dat je ook voor de televisie werkt en heel goed dat je dit aangeeft, blokbeeld is absoluut nooit de bedoeling! Heb je de TV Box direct aangesloten op het modem, of via een omweg zoals een eigen switch, router of stroomnetadapters? Graag wil ik je vragen om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten. Daarnaast raad ik je aan om de TV Box een fabrieks reset te geven: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Aangezien je in de TV wereld werkt heb ik wellicht een leuke tip voor je, we hebben namelijk ook een Samsung smart-tv app! Meer hierover lees je hier: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos van de mooiste beelden kan genieten! 😃

Reputatie 1

Hoi @rirarobin, leuk dat je ook voor de televisie werkt en heel goed dat je dit aangeeft, blokbeeld is absoluut nooit de bedoeling! Heb je de TV Box direct aangesloten op het modem, of via een omweg zoals een eigen switch, router of stroomnetadapters? Graag wil ik je vragen om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten. Daarnaast raad ik je aan om de TV Box een fabrieks reset te geven: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Aangezien je in de TV wereld werkt heb ik wellicht een leuke tip voor je, we hebben namelijk ook een Samsung smart-tv app! Meer hierover lees je hier: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos van de mooiste beelden kan genieten! 😃

 

TV box is rechtstreeks aangesloten op de modem. Zonder switch of wat dan ook. Heb alles al meerdere malen een fabrieksreset gegeven om uberhaubt die Entone doos weer werkend te krijgen. Dus dit heb ik al geprobeerd. Leuk dat er een app voor is, maar vind het een beetje raar hiernaar te verwijzen als jullie eigen product niet functioneert. Heb de app op mijn apple TV draaien, en hierop is het beeld vele malen beter.

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Reputatie 1

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Dank voor je antwoord, en ik maak dan ook graag gebruik van de omruilservice! Hopelijk lost dat de problemen op. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik vanzelf een bericht om een afspraak te plannen met de monteur?

Reputatie 6
Badge

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Dank voor je antwoord, en ik maak dan ook graag gebruik van de omruilservice! Hopelijk lost dat de problemen op. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik vanzelf een bericht om een afspraak te plannen met de monteur?

Die omruilservice gaat niets verhelpen aan die 6mbps stream 😅(‘tussen 8 en 12’ zoals in de link wordt vermeld slaat sowieso nog op het oude platform en is volstrekt misleidend. Het is gewoon, op de hoogste kwaliteit, een 6 Mb/s stream met constant bitrate).

Het songfestival was wel een ultieme marteltest hiervoor moet gezegd worden met alle glitter en glamour in beeld. Heb deze video hier al meermaals gepost en dit is precies wat er gisteren gebeurde (ipv dat er naar randzaken als modem en tv kastje wordt verwezen): https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Ben ook pas sinds een week (of twee?) overgezet naar het nieuwe platform maar heb hiervoor al de app getest en merk nul verschil in beeldkwaliteit met de box op het nieuwe platform.

 

Reputatie 1

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Dank voor je antwoord, en ik maak dan ook graag gebruik van de omruilservice! Hopelijk lost dat de problemen op. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik vanzelf een bericht om een afspraak te plannen met de monteur?

Die omruilservice gaat niets verhelpen aan die 6mbps stream 😅(‘tussen 8 en 12’ zoals in de link wordt vermeld slaat sowieso nog op het oude platform en is volstrekt misleidend. Het is gewoon, op de hoogste kwaliteit, een 6 Mb/s stream met constant bitrate).

Het songfestival was wel een ultieme marteltest hiervoor moet gezegd worden met alle glitter en glamour in beeld. Heb deze video hier al meermaals gepost en dit is precies wat er gisteren gebeurde (ipv dat er naar randzaken als modem en tv kastje wordt verwezen): https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Ben ook pas sinds een week (of twee?) overgezet naar het nieuwe platform maar heb hiervoor al de app getest en merk nul verschil in beeldkwaliteit met de box op het nieuwe platform.

 

Dank voor je reactie! Ik besef me dat het songfestival een extreem voorbeeld is, maar zo erg heb ik het nog nooit gezien. En een goed voorbeeld, in je youtube-link. Al ben ik zeer bekend met dit fenomeen vanuit mijn werk bij televisie. (Ben jarenlang verantwoordelijk geweest voor weergaves en opnames van televisieuitzendingen, vandaar mijn uitgebreide kennis van Intra/Long gop, bitrate en videoformaten) Als ik bijvoorbeeld een concert draai, met achter de artiest een LED-wand, dan geven al die losse LED-pixeltjes soms al problemen met de encodering bij 50Mb/s.

Uberhaubt bizar dat de uitzendomgeving (en dus de aanleverspecs) van de meeste zenders in Nederland op 50Mb/s ligt, en er dan bij je thuis blijkbaar nog net 6Mb/s van overblijft. Ik ben er echt van overtuigd dat in mijn geval de beeldkwaliteit sinds de update is veranderd. Ook bij andere zenders/programma’s dan het songfestival. En als T-mobile dit denkt te kunnen oplossen met een hardware-swap, dan geef ik ze die kans. Als dit allemaal niet blijkt te werken, dan toch maar eens kijken naar de beeldkwaliteit bij de andere kabelaars.

Reputatie 7
Badge +9

@rirarobin ik heb zojuist de omruiling in orde gemaakt! Je ontvangt hier een e-mail en SMS van. Daarin staat ook een link om een afspraak in te plannen met de monteur! Ook is je bestelling te volgen in My T-Mobile. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat alles geïnstalleerd is? Hoor het graag!😊

Reputatie 1

@rirarobin ik heb zojuist de omruiling in orde gemaakt! Je ontvangt hier een e-mail en SMS van. Daarin staat ook een link om een afspraak in te plannen met de monteur! Ook is je bestelling te volgen in My T-Mobile. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat alles geïnstalleerd is? Hoor het graag!😊

Dank! Modem wordt vanmiddag al vervangen als het goed is. Zodra alles vervangen is, laat ik weer van me horen.

Wel een andere vraag. Ik kreeg gelijktijdig een mail dat je mijn abonnement hebt aangepast, en ik ineens 2.50 per maand voor dit tv kastje ga betalen. Tot nu toe kreeg ik dit volledig als korting verrekend. Nu opeens nog maar de helft. Vanwaar dit opeens?

Reputatie 7
Badge +9

@rirarobin dat klopt inderdaad, dat is een standaard e-mail. Je hebt nog een actiekorting van erg lang geleden. Geen zorgen, na de veranderingen ga je zelfs heel iets omlaag in je maandelijkse kosten dan dat je nu betaald. Dit zul je terugvinden op een volgend factuur!😊

Reputatie 7
Badge +1

Zelf ben ik niet zo heel erg thuis in deze materie, maar onlangs was er op de site van totaaltv een item te lezen dat KPN op haar (nieuwe) platform ook onbewerkte streams gaat aanbieden wat ik hieruit begreep dat het mede ging om b.v. sport zoals rechtstreekse voetbalwedstrijden welke zonder omwegen rechtstreeks naar de eindgebruiker gaan.

Volgens mij is dat de zelfde techniek welke Glashart Media gebruikte in het begin van toen glasvezel in diverse regio nog door Reggefiber werd aangelegd en beheerd, streams waren toen van een (zeer) hoge kwaliteit. 

Reputatie 6
Badge

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Dank voor je antwoord, en ik maak dan ook graag gebruik van de omruilservice! Hopelijk lost dat de problemen op. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik vanzelf een bericht om een afspraak te plannen met de monteur?

Die omruilservice gaat niets verhelpen aan die 6mbps stream 😅(‘tussen 8 en 12’ zoals in de link wordt vermeld slaat sowieso nog op het oude platform en is volstrekt misleidend. Het is gewoon, op de hoogste kwaliteit, een 6 Mb/s stream met constant bitrate).

Het songfestival was wel een ultieme marteltest hiervoor moet gezegd worden met alle glitter en glamour in beeld. Heb deze video hier al meermaals gepost en dit is precies wat er gisteren gebeurde (ipv dat er naar randzaken als modem en tv kastje wordt verwezen): https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Ben ook pas sinds een week (of twee?) overgezet naar het nieuwe platform maar heb hiervoor al de app getest en merk nul verschil in beeldkwaliteit met de box op het nieuwe platform.

 

Dank voor je reactie! Ik besef me dat het songfestival een extreem voorbeeld is, maar zo erg heb ik het nog nooit gezien. En een goed voorbeeld, in je youtube-link. Al ben ik zeer bekend met dit fenomeen vanuit mijn werk bij televisie. (Ben jarenlang verantwoordelijk geweest voor weergaves en opnames van televisieuitzendingen, vandaar mijn uitgebreide kennis van Intra/Long gop, bitrate en videoformaten) Als ik bijvoorbeeld een concert draai, met achter de artiest een LED-wand, dan geven al die losse LED-pixeltjes soms al problemen met de encodering bij 50Mb/s.

Uberhaubt bizar dat de uitzendomgeving (en dus de aanleverspecs) van de meeste zenders in Nederland op 50Mb/s ligt, en er dan bij je thuis blijkbaar nog net 6Mb/s van overblijft. Ik ben er echt van overtuigd dat in mijn geval de beeldkwaliteit sinds de update is veranderd. Ook bij andere zenders/programma’s dan het songfestival. En als T-mobile dit denkt te kunnen oplossen met een hardware-swap, dan geef ik ze die kans. Als dit allemaal niet blijkt te werken, dan toch maar eens kijken naar de beeldkwaliteit bij de andere kabelaars.

De beeldkwaliteit is ook zeker veranderd, tot voorkort kreeg ik nog de best mogelijke streams die voorhanden waren (maar ook bij die bleef er van de NL zenders van die 50Mb/s nog 12-14 over;  al had ik bij ESPN bij m'n laatste meting 25Mb/s als uitkomst).

Heb twee en een half jaar geleden al eens dit plaatje gepost als verschil tussen de stream van de box en de webstream destijds maar zou je zomaar kunnen gebruiken voor de vergelijking box oude streams vs box nieuwe streams:

 

Het Youtube filmpje was ook meer voor de klantenservice hier bedoeld ipv dat ze weer eens met hardware swaps als oplossing komen aanzetten (ze denken altijd dat blokjesvorming aan iets anders ligt dan het meest voor de hand liggende 😇). Er loopt al meer dan een jaar een topic over deze lage bitrate en ze gaan er niks aan doen …

(ben zelf ook van plan in ieder geval DVB-C van Ziggo weer te activeren voor opnames;  enkel zijn de commerciële NL zenders daar alleen in SD)

Goedenavond, ik ben vorige week overgestapt van ziggo naar tmobile, met name omdat internet icm ziggo apparatuur bedroevend slecht was..... En alle lof voor tmobile, internet is top! Echter....... De TV kwaliteit ben ik echt van geschrokken, rampzalig is een understatement, zowel via de bekabelde amino box, als via de App op een smart TV als op de telefoon.... Heeft dus niets meer de snelheid van internet te maken. Voetbal is niet te kijken,  is heel schokkerig, maar ook een doodnormale talkshow, waar niet echt hele snelle beelden in zitten lijkt nergens op. Streamingdiensten als Netflix en Amazon zijn wel haarscherp en vloeiend.... Ik twijfel of hier een oplossing voor is, eerdere topics hierover geven me weinig hoop

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JR3, goed om te horen dat het internet bevalt, het liefst zie ik je ook snel van TV genieten! Heb je toevallig 4k upscaling aanstaan op je TV? Graag raad ik je aan op, bij wijze van test, dit uit te schakelen. Ik ben benieuwd of dit beterschap geeft!

Nee, er staat geen upscaling aan, moet ook wennen dat beeldkwaliteit sowieso minder is, geen 4k. Vandaag lijkt het wel beter, maar sommige uitzendingen blijven wel van hele matige kwaliteit, alsof de bitrate bewust laag wordt gehouden. Is eigenlijk niet meer van deze tijd met al die 4k of 8k tv's. Daardoor valt slechtere kwaliteit nog meer op.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @JR3, toch goed om te lezen dat je iets van verbetering opmerkt. Zijn er zenders of programma's die echt opvallen qua kwaliteit? Laat dit mij weten en geef mij twee of drie concrete voorbeelden (bijvoorbeeld NPO3, 20:00, Journaal op 15-05-2023). Mocht het lukken, stuur dan ook een foto mee van de daadwerkelijke kwaliteit van het beeld. Je stream ziet er vanaf hier goed uit, dus ik wil dit graag onderzoeken!

@JR3

Om eerlijk te zijn is de kwaliteit van tv bij T-Mobile slechter als bij bijvoorbeeld Kpn of Ziggo.

Voor mij niet zo hinderlijk ik kijk niet zo vaak naar lineaire tv meestal streamingdiensten.

Dit is gemeten van Sbs6 

Ik ga er dan ook van uit dat het niet veel beter gaat worden.

Je met een stream met meer bandbreedte.

 

Een ander punt.

Ik heb voor T-Mobile gekozen omdat hun tv dienst via een smart tv app kan. 

Zonder provider spullen is mijn doel.

Nu dat ik weer de Huawei GPON ont. (Glasvezel kastje) moet gaan gebruiken valt mijn doel om. (Verandering door T-mobile niet meer mogelijk eigen ont) 

Nu is het heel verleidelijk om terug naar Kpn te gaan.

Hun bieden een Android tv box aan.

De streams op dat ding zijn boven 14mbit. 

Alleen dan zit ik weer met een provider box.

Wel met Android tv. (Kun je alle apps op draaien) 

Ik hoop dat GPON gedoe opgelost wordt.

Dit is via een ander topic te volgen.😃

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge

Nee, er staat geen upscaling aan, moet ook wennen dat beeldkwaliteit sowieso minder is, geen 4k. Vandaag lijkt het wel beter, maar sommige uitzendingen blijven wel van hele matige kwaliteit, alsof de bitrate bewust laag wordt gehouden. Is eigenlijk niet meer van deze tijd met al die 4k of 8k tv's. Daardoor valt slechtere kwaliteit nog meer op.

Bijna geen enkele uitzending is in 4K (bij welke provider dan ook). De ‘trend’ is schijnbaar tv kijken via telefoons en tablets dus hebben ze besloten geen moeite meer te doen voor de beeldkwaliteit voor tv's 😄. Je kijkt gewoon dezelfde stream die je op je laptop via de webbrowser ook zou kijken … (al klinken jouw problemen alsof de hoogste kwaliteit stream niet binnenkomt)

@apis4 

(al klinken jouw problemen alsof de hoogste kwaliteit stream niet binnenkomt)

Is dat ook zo met de tv box zelf dan.?

 

 

Reputatie 6
Badge

@apis4

(al klinken jouw problemen alsof de hoogste kwaliteit stream niet binnenkomt)

Is dat ook zo met de tv box zelf dan.?

 

 

Als je de resolutie in de box vast instelt op 1080p50 zou je altijd de hoogste stream moeten krijgen (met als nadeel dat de stream niet kan terugschakelen naar eentje die minder bandbreedte nodig heeft wanneer er verbindingsproblemen zijn. Als je bij Youtube problemen in de verbinding krijgt zie je ook weleens dat de stream door blijft lopen maar het beeld een stuk slechter is, in plaats van dat het beeld helemaal vastloopt (ook wel ‘adaptieve streaming’ genoemd; de T-Mobile TV app kan dit iig wel maar of het kastje het ook kan zou ik niet weten).

Weet niet of ‘Standaard’ hetzelfde is als dat je het op 1080p50 instelt maar als een talkshow er al ‘nergens op lijkt’ terwijl er niks spannends in beeld gebeurt kan het nooit de hoogste kwaliteit stream zijn lijkt me (staat hier ook gewoon op Standaard en ziet er precies hetzelfde uit als via de app op 1080p50).

Voetbal ziet er hier ook niet uit (vergeleken met hoe het er voorheen uitzag) maar haperend beeld heb ik geen last van, klinkt haast als wat hier ook beschreven was

Dat adaptieve streaming zie je met de app wel in actie overigens als je geen vaste resolutie hebt gekozen. Bij wel instellen op 1080p50 zag ik vaker die melding over verbindingsproblemen toen ik het aan het uitproberen was (tv zelf is ook alleen via wifi verbonden) ...

@apis4 

Helemaal geen last van en ik heb bijna een jaar T-Mobile nu.

Ik gebruik dan wel een eigen router Fritzbox 5590.

Ik heb glasvezel pakketten allemaal geprobeerd.

100mbit en 400mbit en 1gbit.

Nu 400mbit.

Allemaal werkt het perfect.

Ook 100mbit als er elders in huis T-Mobile tv wordt gekeken en in een andere ruimte 4k Netflix.

Of als er een speedtest gedaan wordt.

Geen verslechtering in beeld.

@apis4 

Met respect maar wat je allemaal aangeeft zit het probleem heel waarschijnlijk in het thuisnetwerk.

En wat betreft T-Mobile TV.

Het beeld van T-mobile tv is gewoon iets slechter als dat bij Kpn.

 

Reputatie 6
Badge

@apis4

Helemaal geen last van en ik heb bijna een jaar T-Mobile nu.

Ik gebruik dan wel een eigen router Fritzbox 5590.

Ik heb glasvezel pakketten allemaal geprobeerd.

100mbit en 400mbit en 1gbit.

Nu 400mbit.

Allemaal werkt het perfect.

Ook 100mbit als er elders in huis T-Mobile tv wordt gekeken en in een andere ruimte 4k Netflix.

Of als er een speedtest gedaan wordt.

Geen verslechtering in beeld.

@apis4

Met respect maar wat je allemaal aangeeft zit het probleem heel waarschijnlijk in het thuisnetwerk.

En wat betreft T-Mobile TV.

Het beeld van T-mobile tv is gewoon iets slechter als dat bij Kpn.

 

Ik heb zelf helemaal geen last van verbindingsproblemen (nooit gehad ook, op de algemene storingen na in het hele netwerk), de link naar een ander topic is weer van iemand anders. Misschien eens vaker Youtube livestreams kijken dan, geheid dat er haperingen in de stream komen en dat hoeft niet eens aan je eigen netwerk te liggen (edit: Viaplay een beter voorbeeld) . Ik zit al 12 jaar bij Vodafone/T-Mobile op glasvezel 😉.

De topicstarter hier ‘rirarobin’ is werkzaam in de tv wereld en geeft ook aan dat het beeld verslechterd is ten opzicht van het oude platform. Die 'hoogste kwaliteit’ streams waar KPN nu mee aan komt zetten als verbetering bij hun zijn dezelfde streams die ik tot aan deze update had dus dat is ook waarmee ik het vergelijk … Het voorbeeld van Eurovisie Songfestival gaat net zo goed op voor voetbal en bijv. natuurdocu's waneer er veel in beeld gebeurt (de resolutie ook bij 1080p50 ingesteld gaat helemaal achteruit door de beperkte bitrate. Precies zoals getoond in het al eerder gelinkte uitlegfilmpje https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI)

@apis4 

Ik vergelijk het met de HD stream van Kpn op de vip5202 ontvanger van hun.

Ik moet toegeven dat ik te lui ben om naar de 600+ kanalen te gaan voor hd glas zenders (12mbit)

Dat is natuurlijk een stukken beter.

Kwaliteit van T-mobile tv is gewoon te laag.

En dat merk je met een overstap van Ziggo of Kpn naar T-Mobile.

Maar nogmaals kijk ik niet zoveel lineaire tv.

En vindt ik de stream van T-mobile wel best.

 

Voor gebruikers die van Ziggo of Kpn en over stappen naar T-Mobile kan het wel een domper zijn.

 

@apis4 

Dit zie je ook heel veel en voornamelijk bij de grotere TV toestellen.

Het spelt in de hooiberg vindt je niet om de juiste instellingen mooi te krijgen.

(Judder)

https://hd-beamers.nl/judder/

Reputatie 6
Badge

@apis4

Ik vergelijk het met de HD stream van Kpn op de vip5202 ontvanger van hun.

Ik moet toegeven dat ik te lui ben om naar de 600+ kanalen te gaan voor hd glas zenders (12mbit)

Dat is natuurlijk een stukken beter.

Kwaliteit van T-mobile tv is gewoon te laag.

En dat merk je met een overstap van Ziggo of Kpn naar T-Mobile.

Maar nogmaals kijk ik niet zoveel lineaire tv.

En vindt ik de stream van T-mobile wel best.

 

Voor gebruikers die van Ziggo of Kpn en over stappen naar T-Mobile kan het wel een domper zijn.

 

Ja als je enkel de app gebruikt dan is 10 euro per maand best een aardige deal voor zoveel zenders. Kijk nu ook een geanimeerde Spider-man film op Veronica en is prima kijkbaar verder. Als ‘sportfanaat’ echter heb ik een grote hekel aan streamingdiensten met hun minimale bitrate (enkel van nut voor sporten/ wedstrijden waar geen plaats meer is op de hoofdkanalen). Viaplay is daar uiteraard helemaal een goed voorbeeld van (ook een voorbeeld van hoe goed je netwerk ook is het nog steeds niet betekend dat je de hoogste kwaliteit stream krijgt 😅). T-Mobile was vroeger altijd aantrekkelijk omdat Eurosport 2 in het basispakket zat maar tegenwoordig komt er niks interessants meer op dus dat is allang geen reden meer om nog bij T-Mobile te blijven. Nu de gewone ‘lineaire’ TV dienst feitelijk ook niet meer dan een streaming dienst is is het voor sport kijken ook niet meer de beste provider om bij te zitten 🙄

@apis4 

Met respect ik zal NOOIT Viaplay nemen.

F1 kijken doe ik gewoon via F1 TV app op een Android TV toestel.

 

 

Reageer