Beantwoord

Foutmelding bij verbinden Smart TV

  • 6 January 2018
  • 7 reacties
  • 300 Bekeken

Bij het instellen van mijn tv vraagt deze om netwerkinstellingen. Automatisch werkt niet. Wat is ip/subnet/gateway & dns?
icon

Beste antwoord door Sander 8 January 2018, 15:48

Bekijk origineel

7 reacties

Hi Aad,

Klopt het dat je je Smart-TV van internet wilt voorzien? Dat is in principe een kwestie van internetkabel inpluggen (aan te raden) of via Wifi verbinding maken. Daar heb je deze gegevens niet voor nodig. Zou je precies kunnen omschrijven wat de bedoeling is en wat je zelf al hebt geprobeerd?

Groetjes,
Soeshiel
Dat heb ik al geprobeerd. Op wifi pakt de tv het signaal gewoon op. Automatische configuratie lukt niet op de kabel. Vandaar mijn poging het handmatig te doen.
Reputatie 7
Hoi Aadvlasblom,

Dat zou via kabel gewoon een kwestie van inklikken moeten zijn. Staat hier niets over vermeld in de handleiding van de TV? Je hebt wel de kabel bij het modem verbonden met LAN 1 of 2? Die geven namelijk een internet signaal. LAN 3 en 4 zijn alleen geschikt voor onze TV Box.
Dat zou het kunnen zijn. Heb de tv box verbonden via een splitter achter de tv. Andere kabel gaat naar tv. Kan dus in de praktijk eigenlijk nooit op deze manier.😏
Reputatie 7
Hi Aad, dat klopt, je zou in dit geval dus één kabel vanuit poort 1 of 2 naar de TV moeten laten lopen en één kabel vanuit poort 3 of 4 naar de TV Box. Je zou nog kunnen kunnen proberen om de kabel van poort 3 of 4 aan te sluiten op de splitter en hem van daaruit door te trekken maar het is niet gegarandeerd dat dit werkt.
Hallo Brian, ik hoop echt dat hier nog wat voor bedacht wordt, want er zit een behoorlijke afstand tussen mijn meterkast en de tv. Twee kabels trekken is geen optie in de pvc buizen in mijn huis. Zou ook eerlijk gezegd verwachten dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt met alle smart tv's die er nu in omloop zijn.
Reputatie 7
Hey Aad, mogelijk wordt de modem in de toekomst vrijgegeven en of krijg je de mogelijkheid om een eigen modem aan te sluiten, dan speelt dit niet meer. Ik kan op het moment niet aangeven of en wanneer dit gaat gebeuren dus tot die tijd is dit de beste oplossing. Ik kan je overigens wel een netwerkkabel van 15 meter opsturen mocht je deze nodig hebben om de afstand te overbruggen.

Reageer