Beantwoord

Geen Beeld, Geen Geluid, 1 Kanaal

  • 28 November 2021
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Sinds een week is kanaal 510 TV Gelderland zwart en zonder geluid, ook werkt teletekst niet. De programmagids van TV Gelderland wordt wel netjes weergegeven indien opgeroepen. Alle andere kanalen werken wel (inclusief hier en daar de teletekst). Resetten van de TV box heeft geen resultaat. 

 

VIa de TV anywhere app kan wel naar TV gelderland worden gekeken, maar via de app kan geen teletekst bekeken worden. 

 

Kan hier voor een oplossing worden gekeken, want dit is zeer irritant gezien die wel onze nieuwszender is. 

icon

Beste antwoord door Ginny 28 November 2021, 16:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Ohh… ik vergeet nog te vertellen dat ik geen foutcodes in het scherm heb staan. 

Reputatie 6

Hoi @YvetteGLD, welkom op de Community! Ik denk dat ik dé oplossing voor je heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Beste Ginny.

 

Uitgevoerd zoals aangegeven. Moden en Box uit en spanningsloos, daarna netwerkkabel losgekoppeld...Modem aan en laten opstarten. Vervolgens spanning op Box en rustig laten opstarten tot de melding dat er geen internet werd gedetecteerd,  de netwerkkabel aangesloten en door laten gaan met opstarten…

 

Resultaat blijft gelijk... alkes werkt behalve tv gelderland welke zwart en stil blijft..